Tramvaiele care circulă pe strada Tătărași au limită de viteză de 10 km pe oră de câteva săptămâni, după ce oamenii din zonă au făcut mai multe sesizări la CTP din cauza zgomotului și a vibrațiilor puternice
Localnicii din zonă au avut probleme în mai multe rânduri din cauza tramvaielor. Fiind vibrațiile atât de puternice, când trecea un tramvai, pereții caselor erau afectați, iar oamenii nu au mai putut trece cu vederea situația. Astfel, compania de transport s-a conformat, a șlefuit linia și a impus limită de viteză pentru tramvaie.
Tramvaiele au limită de viteză pe strada Tătărași
În urmă cu două săptămâni, compania a instalat un indicator rutier pentru tramvaie în zonă. Conform localnicilor din zonă, problema a început să fie tot mai mare în ultimii ani. Nu doar tramvaiele vechi, ci și cele noi creează un zgomot puternic în timpul deplasării.
„Într-adevăr, au pus limită de viteză de 10 km pe oră de câteva săptămâni, probabil au fost mai mulți oameni din zonă care au sesizat problema. Din cauza vibrațiilor de la tramvaie, când circulau cu viteză, aveam probleme la locuințe, la garduri. Fiind vibrațiile atât de puternice, apăreau crăpături la pereți, plus disconfortul creat de zgomotul respectiv. Nu mi se pare normal să stai în casă, iar la 10-15 minute să simți că vibrează casa”, a spus Valentin, un locatar de la o casă din zonă.
Pe strada respectivă este și un cabinet de avocatură care a trimis o adresă către CTP, în care solicita rezolvarea problemei. Compania s-a conformat și a găsit o soluție.
„Situația este mai veche, noi am trimis către cei de la CTP o hârtie în urmă cu câteva săptămâni, în care le-am precizat de problema respectivă și le-am cerut să remedieze totul. Am avut probleme la clădirea unde avem sediul, deoarece s-au crăpat pereții, fiind necesare reparații în mai multe rânduri. Astfel, cei de la CTP au luat măsuri, au impus limită de viteză pentru tramvaie. Doar că, acum, avem o altă problemă, din cauza mașinilor de mare tonaj care circulă prin zonă, deci vibrațiile tot nu au dispărut; măcar cu tramvaiele s-a rezolvat”, au precizat reprezentanții cabinetului de avocatură Lex Domus.
Măsura este permanentă
Având în vedere starea deplorabilă a tramvaielor și a liniilor, este de înțeles zgomotul puternic și vibrațiile. Deși primăria a înlocuit liniile dinspre Stația Pădurii, proiectul nu a cuprins și tronsonul spre Piața Chirilă, astfel, diferența este sesizabilă. Măsura de a limita viteza de circulație este acum una permanentă, iar vatmanii trebuie să fie atenți când tranzitează zona. Totuși, vagoanele GT4 nici măcar nu au vitezometru în bord, deci pentru angajat este destul de dificil să aprecieze viteza.
„Este o măsură permanentă, implementată la solicitarea locatarilor din zonă”, a transmis Carmen Ghercă, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.
Limita de viteză pentru tramvaie pe strada Tătărași ar trebui să rezolve problemele locatarilor. Totuși, această situație ar trebui să dea de gândit conducerii transportului public. Tramvaiele ar trebui supuse unei verificări mai riguroase și să fie făcută o întreținere eficientă.
10 km/h pe strada Tătărași… Mai degrabă le-ar pune roți de bicicletă la tramvaie, așa ar merge și mai repede și ar fi și mai silențioase! E clar că soluția asta cu limitarea vitezei e mai degrabă un panaceu decât o rezolvare durabilă a problemei și asta pentru că primăria a modernizat doar o parte a liniei. Vagoanele vechi nici măcar nu au vitezometru ceea ce înseamnă că avem de-a face cu o soluție de moment însă după cum spune Carmen Ghercă, soluția cu 10 km/h e menită să aducă liniște bieților locuitori îngrijorați de vibrațiile și zgomotul infernal. Poate că o investiție mai serioasă în infrastructură și un program de reînnoire a parcului de tramvaie ar fi fost o abordare mai eficientă și pe termen lung. Dar hey, în lipsa bugetului, ce să-i faci? Măcar au găsit o modalitate ingenioasă de a-i face pe vatmani să se simtă ca la o plimbare cu căruța. Doar să spere ca nu cumva vreunul dintre ei o ia la goană pe stradă, că atunci chiar o să aibă de furcă cu localnicii!
Cei mai incompetenti Stoica, Cristinel et company.
Pe 30.000 lei pe luna nici roata nu mai stiu cum arata, bandajele-s patrate.
Si pe Elena Doamna tot 10 kmh au pus.
Vor ajunge tramvaiele sa se târască prin oraș la propriu, asta însemnând timpi de așteptare crescuți în stații. Că sa pui limitare de viteza de 10 km/h in zone unde exista rampa gen strada Arcu și strada Tătărași, în condiții de umezeală,sau patinaj un vagon plin de călători nu va putea urca in siguranță. Dar până nu se întâmplă o nenorocire, șefii CTP nu vor lua masuri pentru angajați. Și nici atunci chiar, pt că e mult mai simplu sa impui niste reguli fara sa gândești decât să refaci structura sau sa te ocupi cum trebuie de întreținerea vagoanelor.
”locuitorii de pe strada Tătărași”
Hopa, s-a deranjat țigănimea, pardon, votanții lui Kirica. Noaptea fură și ziua nu pot dormi de vibrații. Autoritățile mai bine s-ar ocupa de ordinea și curățenia în zonă că e junglă curată, nu poți cumpăra ceva de la un chioșc că imediat îți apar 10 cerșetori în spate și 5 hoți.
Orașele civilizate nu folosesc tramvaie. Luați exemplu de la Roman, Piatra, Vaslui, Suceava….
Și Brașovul
Și în Tudor Vladimirescu este aceeași problema,zgomot și vibrații ca pe aeroport.Cred ca ar trebui o consultare publica pe tema desființării tramvaielor din oraș și înlocuirea cu troleibuze și autobuze
Asa-i ca ti-e dor de viata la sat, anonime? La oras sunt multi oameni, iar tramvaiul are capacitate de transport muuult mai mare decat autobuzul sau troleibuzul asa ca, daca te deranjeaza, intoarce-te inapoi la sat.
Să fie fum, să fie zgomot, să fie ambuteiaje pe străzi, să fie poluare.
masinile avocatilor parcate pe trotuar,in fata cabinetului,nu se cutremura?desi au locuri in curte…