Criza migranților din Europa se agravează în timpul pandemiei de COVID. Scenele sunt absolut înfiorătoare: cadavrele care plutesc pe plaje în timp ce familiile disperate fac călătorii periculoase în căutarea unei case sigure.
Criza migranților din Europa se agravează în timpul pandemiei de COVID
Coronavirusul a lăsat țări precum Tunisia să se confrunte cu dificultăți economice grave și șomaj, în timp ce altele, inclusiv Libia , se confruntă cu efectele războiului . Acest lucru a dus la o creștere a sosirilor pe mare în acest an în țări inclusiv Italia și Malta , potrivit cifrelor Înaltului Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați (UNHCR). Sosirile din sud-estul Europei au crescut și în 2019, în mare parte din Siria, urmate de Măroc și Irak.
Europenii au răspuns brutal la valul de imigranţi. Organizațiile umanitare spun că au fost semnalate multe conflicte la frontiere din țări precum Grecia, absența salvărilor maritime în Marea Mediterană și aranjamentele de carantină nesănătoase au creat provocări uriașe. Aceste lucruri vin într-un moment în care deplasarie sunt mai restrictive, mai greu de puse în aplicare dar și mai periculoase din cauza restricțiilor de călătorie și închiderii rutelor de transport și a centrelor de procesare.
Bărbat găsit mort în apropriere de Franța
Săptămâna trecută, un bărbat a fost găsit mort pe plaja Sangatte, în apropiere de Calais, în nordul Franței. El și un prieten încercaseră să traverseze Canalul Mânecii, una dintre cele mai aglomerate benzi de transport maritim din lume, într-o șalupă gonflabilă cu lopete pentru palete. Prietenul a spus că are doar 16 ani, dar autoritățile franceze au spus că de fapt ar fi un migrant sudanez de 28 de ani, iar o autopsie a arătat că este adult. Nu putea să înoate, a spus tovarășul său.
Secretarul de interne al Marii Britanii, Priti Patel, a spus că „pierderea tragică” a fost „o amintire brutală a bandelor infracționale penibile și a persoanelor de contrabandă care exploatează persoanele vulnerabile”.
Contrabandiștii au trimis anterior migranți pe canal pe camioane – inclusiv 39 de oameni vietnamezi găsiți morți într-un camion din Essex, în apropiere de Londra, în octombrie trecut. Primarul Sangatte, Guy Allemand, a declarat miercuri pentru CNN că mai multe persoane călătoresc pe bărci improvizate „din cauza supravegherii crescute în porturi și tuneluri” după ce măsurile de securitate franco-britanice au fost anulate anul trecut.
Știrea a apărut în aceeași zi în care cel puțin 45 de migranți au pierit în cel mai letal naufragiu înregistrat în largul coastei libiene în acest an, potrivit UNHCR și Organizației Internaționale pentru Migrație (OIM).
Călătorii într-o pandemie greu de imaginat. Cifrele sunt uriaşe comparativ cu anii trecuţi
Aproape 4.900 de persoane au traversat Canalul în ambarcațiuni mici de când a început blocarea, mai mult decât dublul sumei pe care s-a crezut că a trecut peste tot în 2019, potrivit analizei PA Media.
Numărul de încercări de călătorii periculoase către alte părți ale Europei este, de asemenea, în creștere – Italia a înregistrat 16.942 de sosiri maritime până în 2020, comparativ cu 11.471 în tot anul 2019, relatează UNHCR.
În timp ce cifrele nu au atins maximele din 2015, când moartea refugiatului sirian Alan Kurdi , în vârstă de doi ani, a stârnit indignare la nivel mondial, riscurile sunt imense.
„Știm că contrabandiștii și traficanții au fost evident afectați de pandemie și de restricțiile care au fost puse în aplicare. Dar știm, de asemenea, că sunt foarte adaptabili”, a declarat purtătorul de cuvânt al UNHCR, Charlie Yaxley, pentru CNN.
„Aceasta este o mare preocupare pentru noi, deoarece înseamnă, de asemenea, că refugiații și migranții care efectuează aceste călătorii iau rute mai periculoase și mai riscante.”
Weiss a spus că dirijarea salvărilor a devenit „un coșmar” în timpul blocajului din cauza țărilor, inclusiv Italia și Malta, care blochează bărcile și refuzau să acționeze singuri. Oficialii spun că migranții ar trebui să fie în carantină timp de 14 zile pe feriboturi, dar unii au fost ținuți pe bărci de agrement sau petroliere neadecvate. Weiss a spus că migranții cu probleme de sănătate care au rezistat în condiții inumane au fost blocați până la șase săptămâni.