Criză în industria auto! Unul dintre cei mai renumiți constructori auto e aproape de faliment. O companie auto celebră concediază 9.000 de angajați.
Criză în industria auto!
Nissan, care are circa 7.000 de angajați în Regatul Unit și 17.000 în SUA, a anunțat recent că a demarat un program uriaș de reducere a personalului. Nissan a declarat că va desființa 9.000 de locuri de muncă și 20% din capacitatea sa globală de producție, în încercarea disperată de a-și reduce costurile cu 2,6 miliarde de dolari, pe fondul unei scăderi a vânzărilor în China și SUA, cele mai mari două piețe ale sale.
Mulți membri din conducerea Nissan se tem că aceste măsuri nu vor fi suficiente deoarece constructorul se luptă să rămână competitiv în fața rivalilor care au avansat cu mai mult succes cu popularele mașini hibride.
Nissan ar putea avea nevoie de sprijin financiar din partea guvernelor japonez sau american în cursul anului viitor pentru a rămâne în afaceri. Se sugerează că, până în 2026, Nissan riscă să înregistreze cea mai mare datorie din istoria sa, care ar putea ajunge până la 5,6 miliarde de dolari.
Concedieri masive în industria producătoare de mașini
ZF, unul dintre cei mai importanți producători de cutii de viteze și transmisii la nivel mondial, trece printr-o criză majoră și va închide 30% din fabricile din Germania, dar și din țările partenere, inclusiv România. Conducerea firmei a anunțat că va reduce până la 14.000 de locuri de muncă în perioada următoare, din cauza scăderii accelerate a profitului pe piața auto.
Grupul ZF s-a îndatorat puternic prin achiziții și investiții în noi tehnologii și trebuie să plătească mai mult de jumătate de miliard de euro în dobândă anual. ZF este unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto din lume, cu aproximativ 169.000 de angajați în 160 de locații din 30 de țări. ZF produce în România airbag-uri, volane, servicii de inginerie pentru sistemele de siguranță active și servicii de cercetare și dezvoltare în industria automotive.
De asemenea, mai multe companii din industria automotive din Arad au notificat autorităţile cu privire la intenţia de a recurge la concedieri colective, invocând scăderea comenzilor pentru maşini electrice în Europa. O mare parte dintre cei concediaţi ar putea fi preluaţi de alte companii cu acelaşi profil. După anunțarea concedierilor masive la Arad, se închide și o importantă fabrică de componente auto.
Angajaţii Leoni de la Luduş au drept opţiune relocarea la Arad, în fabrica de acolo, la peste 300 km distanţă, fie demisia. Cu o forţă de muncă de aproximativ 12.000 de angajaţi în 2024, Leoni România este unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară. Unul dintre cei mai mari angajatori din țară, firma Leoni, închide o fabrică de componente auto, unde lucrau 200 de persoane. Fabricile se confruntă cu scăderea profitului și cu cheltuieli uriașe sau cu o cerere scăzută pe piață a produselor. Este și cazul companiei ZF, care va închide 30% din fabricile din Germania și din țările partenere, inclusiv România.
Industria auto trece printr-o criză majoră. Este și cazul companiei Nissan, care a anunțat că va face concedieri masive în rândul angajaților.