Prima pagină » Titlurile zilei » Criză de personal la CTP Iași! Traseele metropolitane sunt blocate din cauza lipsei de șoferi – FOTO

Criză de personal la CTP Iași! Traseele metropolitane sunt blocate din cauza lipsei de șoferi – FOTO

18 iun. 2024, 02:00, 10 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

CTP Iași trebuie să introducă, în acest an, trasee metropolitane noi, însă a amânat din cauza lipsei de șoferi. Compania are nevoie de mai mulți angajați pentru a face față programului

Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMPTI) se pregătește să introducă trei trasee spre Bârnova și încă două spre Popricani. Numărul călătorilor din afara orașului este foarte mare, iar majoritatea sunt copii care merg la școală. Problema lipsei de personal persistă de anul trecut, însă acum sunt mai mulți oameni la școala de șoferi.

Trebuie să fie introduse mai multe trasee metropolitane

Spre Bârnova, urmează să fie traseele 201 Casa Sindicatelor – Bârnova – Todirel; 204 Sat Vișan – str. Sf. Ilie – str. Eroilor – str. Crăițelor; 205 sat Bârnova – str. Sf. Maria – str. Traian Vuia intersecție cu str. Sf. Ap Petru – Pietrărie. De asemenea, vor fi introduse trasee și spre Popricani, 602 Târgu Cucu -C.A. Rosetti – Cârlig – Cuza Vodă; 603 Popricani – Tipilești. În această vară, este foarte posibil ca traseele spre Bârnova să fie puse în funcțiune.

„Prioritatea este să deschidem traseul spre Bârnova, însă totul depinde de numărul de șoferi. Va fi traseul cu autobuz din Podu Roș, înspre Bârnova, iar de acolo va urma cu microbuzul spre Pietrărie. Noi trebuie să asigurăm un flux de mijloace de transport, să respectăm un orar, deci ai nevoie de cel puțin opt șoferi, plus să le asiguri zilele libere și înlocuitori.

Ulterior, vom trebui să introducem curse și spre Cârlig – Cuza Vodă. În vara aceasta, deoarece va fi mai liber, vom propune să introducem traseul spre Bârnova – Pietrărie, iar ulterior să ținem cursa și la toamnă. Cerere este multă din partea locuitorilor din aceste zone, sunt foarte mulți copii care folosesc transportul în comun pentru a ajunge la școală. Intenția noastră este ca să mai eliberăm din trafic odată cu introducerea autobuzelor”, a precizat Eduard Boz, președintele AMPTI Iași.

CTP are nevoie de mai mulți șoferi

CTP are, în acest moment, în jur de 30 de oameni care urmează școala de șoferi în cadrul companiei. Aceștia ar trebui ulterior să se angajeze ca șoferi de autobuz. Pe traseele metropolitane sunt folosite, în special, autobuzele de tip Isuzu. Foarte mulți oameni apelează la mijloacele de transport în comun, iar autobuzele sunt pline de multe ori. Problema este că un șofer, la început, are un salariu în jur de 2.300 de lei, la care se mai adaugă bonusurile și zilele plătite dublu.

„Mai avem nevoie cam de 10 șoferi. Avem oameni care fac școala de șoferi, iar în funcție de cum sunt programați în examen, vor putea fi angajați”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

CTP Iași urmează să introducă trasee metropolitane suplimentare, însă are nevoie de mai mulți șoferi de autobuz.

Comentarii
  • Cum ma 2300 la un sofer debutant? Voi sunteti nebuni la cap? Ce face un om cu 2300 la timpurile astea? Deasta nu aveti niciodata soferi si vatmani. Pentru ca le dati salarii de mizerie la ce munca presteaza. Aia din garaje si depouri iau si mai putin. Din cauza lipsei de mecanici si a pieselor de schimb sunt putine unitati la strada si timpi de asteptare foarte mari! Mai taiati din bonusurile de performanta si mai dati la oameni!

  • Greva generala ca altfel nu se rezolva nimic.
    Sunt cursanti care au promovat examenul si pot fi vatmani, iar voi, jegurilor de la ctp nu faceti angajari, ba mai mult, ma obligat sa va platesc scoala daca nu raman in legatura cu voi.hua

  • Salarii de rahat pt soferi, dar jegurile de prin birouri au salarii de nesimtire!
    MIHAI ADRIAN, sef compartiment resurse umane, are 10.000 salar net, are nu mai putin de 4 apartamente in iasi!!!

  • CTP , unde sunt șoferii din Italia, Franța pe care îi promovați pe la TV????

  • Trebuie privatizt transportul in comun! Primaria stoarce o gramada de bani de acolo si de aia nu merge nimic.

  • Idiotenie maxima: sa ai criza de soferi si totusi sa achizitionezi 24 de autobuze de 10m, in loc de 14 autobuze articulate de 18m. Mari ganditori mai sunt la PMI si CTP.

  • Câți critici și câți comentatori acizi ai vietii bai nene….oare voi sunteți așa perfecți ? Dar de țărănoiul bețiv care a traversat strada că pe tarlaua lui mă-sa de ce nu zice nimeni nimic ? In fond el este autorul principal al accidentului, el este criminalul. Să mă pis pe mormântul lui…

  • Traseele metropolinate au fost atribuite direct CTP. Le-au luat de la transportatorii judeteni si le-au dat direct CTP, fara a se verifica daca CTP are autobuze si soferi pt executarea traseelor. Primarii care s-au unit in Zona Metropolitana sunt de vina ca au cazut in plasa CTP. Acum o sa vina mamuca sa le faca traseele. La privat nu vine niciun sofer fara 4000 lei in mana.

  • ” Boz din oz”
    …zi-mi si mie care din ,, transoortatorii ” din Iasi dau 4000 lei ca acum ma duc la ei!
    Toți, dar absolut toti, dau salariu minim pe economie pe cartea de muncă, bonuri de masa( sa nu plateasca impozit la stat) si iti dau in mâna la negru maxim 1000 de lei față de cat s-ar cuveni normal din salariu minim minim…adică 3000- maxim 3.500 dar muncesti non stop pentru ei…fara liber( sau cand vor muschiul lor), fara concediu…maxim 10 zile pe an!… intereseaza-te , cum e la intersam, sami trans, irina trans, cristian trans, tod mit, droftur, catalin trans, micedu, rotmarg ,amituring, bronson, intertrans..etc…..si după vorbim !!!!!

  • Sunteți în pom. Mergeți în Constanța, unde transportul funcționează și luați aminte. Mașinile sunt dese, oameni nu stau in statie. La salariul care îl oferiți, și pe deasupra imputați șoferilor orice paguba, cred și eu că nu veți avea șoferi. Câștigul e al vostru, paguba a șoferului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`