Prima pagină » Economic Local » Cristina Țuțuianu, fondator HaidiHai, a înregistrat o creștere de 80% a vânzărilor de produse handmade, în plină pandemie COVID-19. Pentru anul 2020, compania estimează vânzări de 500.000 de lei

Cristina Țuțuianu, fondator HaidiHai, a înregistrat o creștere de 80% a vânzărilor de produse handmade, în plină pandemie COVID-19. Pentru anul 2020, compania estimează vânzări de 500.000 de lei

23 iul. 2020, 04:00,
Raluca Costin, în Economic Local

Cristina Țuțuianu, fondator HaidiHai, a înregistrat o creștere de 80 la sută a vânzărilor de produse handmade, în plină pandemie COVID-19. Cele mai multe comenzi au fost înregistrate în lunile mai-iunie 2020, după ce în lunile martie și aprilie 2020 s-au înregistrat scăderi, comparativ cu primele două luni din anul 2020. Coșul mediu cu produse handmade comandate de clienții din România a fost de 120 de lei în luna mai și 160 de lei în luna iunie.

Cristina Țuțuianu, fondator HaidiHai, a înregistrat o creștere de 80 la sută a vânzărilor de produse handmade, în plină pandemie COVID-19. Investiția în afacerea înființată în anul 2018 s-a ridicat la 10.000 de euro, iar în cei doi ani de la înființare firma înregistrează o creștere importantă a vânzărilor. Cristina Țuțuianu, specialist în fonduri europene, povestește că plănuia de mai mulți ani să investească într-o astfel de afacere după ce a început să creeze produse handmade și a căutat furnizori de materie primă.

Cristina Țuțuianu, specialist în fonduri europene, devine antreprenor de succes în Iași, comercializând produse handmade

După câțiva ani de la apariția ideii de business, tânăra antreprenoare din Iași a pus bazele unei afaceri de succes cu produse art&craft. Cristina Țuțuianu, fondator HaidiHai, povestește că a ales un nume românesc pentru afacerea sa. „Am văzut că majoritatea firmelor din acest domeniu de activitate aveau denumiri în engleză și pentru a fi mai ușor de recunoscut am ales acest nume al site-ului nostru. Eu sunt mai meticuloasă și am căutat furnizori o perioadă de timp, iar după câțiva ani de căutări s-a concretizat afacerea. Noi livrăm produsele nedecorate, materia primă, de la producători din afara țării. Am căutat și la producători din țară, dar nu am găsit nedecorate”, susține Cristina Țuțuianu, fondatoare HaidiHai.

Vânzările au crescut după ce clienții au descoperit un hobby și relaxare în crearea produselor handmade

Pandemia COVID-19 a impulsionat românii pasionați de produse handmade să cumpere diverse decorațiuni, astfel că firma a înregistrat o creștere de 80 la sută a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului 2019. Cristina Țuțuianu, fondatoare HaidiHai, susține că vânzările au crescut treptat. „A fost o scădere a vânzărilor la începutul pandemiei, iar încet, încet au crescut vânzările. Clienții, în mare parte, au fost persoanele care au stat acasă și au început să decoreze locuințele. Avem clienți din Iași, dar și din restul țării. Comandă în general kit-uri pentru decupaj, șabloane decorative, pentru ornamentarea pereților și a celor de mobilier”, susține Cristina Țuțuianu, fondatoare HaidiHai.

Produse handmade, nedecorate, sunt livrate din depozitul HaidiHai în toată România, cu prețuri cuprinse între 1 și 100 de lei fiecare

Cristina Țuțuianu mai spune că au apărut clienți noi în plină pandemie de COVID-19 care au comandat produse handmade, iar coșul mediu cu produse handmade a fost de 120 de lei în luna mai 2020 și 160 de lei în luna iunie 2020. „Noi vindem doar online, pe site-ul haidihai.ro. Cererile clienților diferă în funcție de sezon. Uneori vor șervețele pentru masă, avem 1.300 de modele, în altă perioadă globuri nedecorate, așa cum e acum. Am primit comenzi substanțiale pentru globurile de Crăciun. Poate aveam mai mulți clienți dacă nu se amânau nunțile, botezurile, pentru că și aceștia reprezintă o categorie importantă a clienților. Avem clienți noi precum magazine, grădinițe, pensiuni”, spune Cristina Țuțuianu.

HaidiHai, firmă cu vânzări mai mari în plină pandemie de COVID-19, estimează vânzări de 500.000 de lei în anul 2020, dublu față de anul 2019

Fondatoarea HaidiHai, start-up din Iași, povestește că investiția inițială de 10.000 de euro a fost deja amortizată, iar afacerea s-a dezvoltat constant. „Am amortizat deja investiția și vorbim de un profit pe care îl reinvestim în permanență. Noi gestionăm în permanență cum se desfășoară lucrurile, iar planurile din anul 2020 sunt să lucrăm puțin la partea de design și optimizarea site-ului. Avem un angajat în cadrul firmei:, a spus Cristina Țuțuianu. De asemenea, se estimează o creștere cu peste 100 la sută a vânzărilor până la sfârșitul anului 2020, comparativ cu anul 2019. Astfel, HaidiHai a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 65.600 de lei. În anul 2019, creșterea a fost semnificativă, până la 262.200 de lei, iar pentru anul 2020 firma estimează o dublare a cifrei de afaceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *