Parteneriat între învățământul preuniversitar și Facultatea de Informatică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași! Inspectoratul Școlar Județean Iași, prin prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector general, coordonatorul activității, a apreciat implicarea și disponibilitatea mediului universitar ieșean de a se implica în susținerea digitalizării educației, în promovarea unor metode interactive prin care profesorul să faciliteze învățarea și să ghideze elevul pe un traseu al dobândirii de competențe în mod creativ și personalizat
Parteneriat între învățământul preuniversitar și Facultatea de Informatică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași pentru formarea competențelor digitale ale profesorilor ieșeni. Aici, prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector general, coordonatorul activității, a lăudat implicarea și disponibilitatea mediului universitar ieșean de a se implica în susținerea digitalizării educației, în promovarea unor metode interactive prin care profesorul să faciliteze învățarea și să ghideze elevul pe un traseu al dobândirii de competențe în mod creativ și personalizat.
Săptămâna trecută, Inspectoratul Școlar Județean, prin Centrul de Formare pentru Educație Digitală, a organizat webinarul „Metode și instrumente digitale alternative”, eveniment din proiectul de succes „Profesorul digital – oportunități de formare pentru noua sa misiune în școala ieșeană”
Activitatea de formare a profesorilor din județul Iași s-a desfășurat joi, 18 februarie, 2021, și i-a avut ca invitați pe prof. univ. dr. Lenuța Alboaie, Directorul Școlii Doctorale din cadrul Facultății de Informatică, și pe conf. univ. dr. Anca Ignat, Facultatea de Informatică din cadrul UAIC. În cadrul webinarului, celor peste 250 de profesori participanți, reprezentând toate disciplinele, le-a fost prezentată, de către prof. Oana Teodora Boghiu, metoda „Flipped Classroom” – „Metodologia Flipped Classroom – alternativa de viitor pentru educație”. Aici s-a evidențiat caracterul integrativ al acesteia, precum și faptul că folosește atât elemente inovatoare, cât și moderne pentru a propune un model de învățare individualizată. „Metodologia Flipped Classroom” poate avea o influență pozitivă asupra experienței elevilor atunci când este introdusă și folosită corect. Elevii se pot bucura de beneficiile unei percepții îmbunătățite, a unei implicări mai active și a altor beneficii care nu sunt prezente în educația tradițională.
Software intuitiv care oferă posibilitatea atât cadrelor didactice, cât și elevilor să creeze caiete pe care să le îmbogățească cu animații 3D, video-uri educaționale, imagini și exerciții din biblioteca sa media sau din calculatorul utilizatorului
Partea a doua a evenimentului – „MozaBook – program de prezentare optimizat pentru tablele interactive” – a avut în centru aplicația informatică MozaBook, prezentată de Anca Teutu, Business Development Manager Quartz Matrix. Participanții au aflat astfel despre un sistem educațional digital destinat în principal lucrului la clasă, pe table inteligente, care se poate utiliza însă și pe calculatorul propriu. Un software intuitiv oferă posibilitatea atât cadrelor didactice, cât și elevilor să creeze caiete pe care să le îmbogățească cu animații 3D, video-uri educaționale, imagini și exerciții din biblioteca sa media sau din calculatorul utilizatorului.
MozaBook completează instrumentele uzuale ale procesului educațional prin simulări care acoperă întregul sistem educațional
MozaBook completează instrumentele uzuale ale procesului educațional prin simulări care acoperă întregul sistem educațional, curriculumul tuturor disciplinelor predate la clasele 1-12. Informațiile transmise în acest fel ajută la înțelegerea fenomenelor, a noțiunilor sau proceselor prezentate, iar aplicațiile integrate dezvoltă competențe și ilustrează fenomene prin intermediul laboratorului virtual, stârnind interesul elevilor și facilitând predarea noțiunilor respective. În finalul evenimentului, a fost lansat un ghid de utilzare a acestor metode inovative „Abc Ghid Rapid Moza”, a cărui realizare a fost coordonată de prof. Emanuela Pădurariu, inspector pentru Informatică din cadrul ISJ Iași.