Prima pagină » Titlurile zilei » Costel Alexe a făcut scut în jurul firmei care a realizat studiile geotehnice pe DJ 207A. Procurorii anticorupție trebuie să intre pe fir: ar putea fi vorba despre combinații politice

Costel Alexe a făcut scut în jurul firmei care a realizat studiile geotehnice pe DJ 207A. Procurorii anticorupție trebuie să intre pe fir: ar putea fi vorba despre combinații politice

30 ian. 2025, 02:00, 17 ,
Alexandra MAISNER în Titlurile zilei

Întreaga conducere a Consiliului Județean Iași, în frunte cu Costel Alexe, a făcut scut în jurul firmei care a realizat studiile geotehnice de pe DJ 207A

După surpările de pe drumul județean care leagă județul Iași de județul Neamț prin comuna Sinești, satul Stroiești, liderii Consiliului Județean, în frunte cu președintele Costel Alexe, încearcă să acopere incompetența. Geo Myke, administrată de Dragoș Ciopate – firma de casă a PNL, care s-a ocupat de studiile de fezabilitate, dar și de studiul geotehnic de pe DJ 207A – este apărată inclusiv de directorul de la Drumuri Județene (DJADP), Ciprian Ciucan.

Costel Alexe a făcut scut în jurul firmei care a efectuat studiile geotehnice pe DJ 207A

Din ce în ce mai clar este faptul că autoritățile județene din Iași încearcă să acopere neregulile de la drumul județean DJ 207A. Situația este cu atât mai gravă cu cât au fost cheltuite peste 1,7 milioane de euro pe o arteră de drum care, ulterior, s-a prăbușit. Adică, 1,7 milioane de euro plătiți către firma Danlin XXL ce a realizat lucrările, iar alte 41.801 euro pentru studiile de fezabilitate, studiul geotehnic și proiectul tehnic, bani care au ajuns la „pușculița PNL”, în conturile firmei de casă a organizației politice, adică Geo Myke SRL, administrată de Dragoș Ciopate. Practic, toți acești bani au fost aruncați la gunoi, iar, în continuare, nimeni nu este tras la răspundere. Mai mult, pentru remedierea problemelor, sunt necesari alți bani, aproximativ 10 milioane de lei, iar Consiliul Județean speră la o finanțare prin Compania Națională de Investiții.

Amintim aici că, în decursul timpului, cotidianul  BZI a publicat numeroase articole cu privire la firma Geo Myke, firmele de casă ale PNL și în ceea ce privește rapiditatea cu care Dragoș Ciopate a reușit să se conecteze la banii publici datorită apropierii pe care o are cu liderii liberali.

Este inadmisibil ca, în momentul în care drumurile județene modernizate, reabilitate sau întreținute sub conducerea lui Costel Alexe, să se prăbușească „peste noapte” iar nimeni să nu facă nimic. Toată lumea tace și nimeni nu plătește pentru o „gaură” de peste 1,7 milioane de euro. Este important ca procurorii să intre pe fir și să verifice situația, pentru că la mijloc par a fi multe combinații politice.

Costel Alexe l-a băgat la înaintare pe directorul DJADP, Ciprian Ciucan

Ieri, 29 ianuarie 2025, în cadrul ședinței ordinare CJ, deși aleșii județului i-au cerut explicații președintelui Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, acesta, cu aroganța care îl caracterizează, l-a băgat la înaintare pe directorul DJADP Iași, Ciprian Ciucan. Practic, Alexe pare că este un „profesionist” convins, căruia chiar îi pasă de situația infrastructurii din județ atât de mult, încât refuză să răspundă ieșenilor – în primul rând, și mai apoi consilierilor județeni – la întrebări privind prăbușirea drumului DJ 207A. Astfel, Ciprian Ciucan a încercat să „dreagă busuiocul”, dar fără rezultat. Acesta a recunoscut că nu au fost realizate studii geotehnice în profunzime, pentru că nici măcar nu au fost alocate fonduri pentru așa ceva.

„Legat de acea lucrare de întreținere de pe DJ 207A, ea nu a fost o investiție, a fost o lucrare de întreținere. La momentul respectiv au fost făcute toate studiile de specialitate. Atât studiul topografic, cât și geotehnic, conform normativelor tehnice în vigoare. Legat de investigațiile geotehnice, ele presupun două etape: o etapă liniară și o etapă intrusivă. În momentul în care, din punct de vedere geotehnic, amplasamentul nu reprezenta accidente sau alte forme care determinau alunecări de teren, nu a fost necesară executarea unor studii geotehnice de profunzime. Ele nici nu au fost bugetate la vremea respectivă. Conform normativului, se fac studii geotehnice din 250 de metri în 250 de metri pe drumurile liniare, cu adâncimea minimă între 2,5 metri și 3 metri – lucru ce a și fost făcut la vremea respectivă. În momentul în care a fost făcut studiul geotehnic, acea zonă nu prezenta niciun risc geotehnic imediat. Pentru că, dacă ne-am uita pe zonă, toată zona este cu un potențial geotehnic, dar local nu era. Știu acea zonă”, a spus Ciprian Ciucan, directorul DJADP.

Mai mult, directorul DJADP, Ciprian Ciucan, a precizat și faptul că studiul geotehnic a fost realizat la o adâncime de 2,5 metri, în contextul în care fâșia de nisip și apă se află la 7,5 – 8 metri adâncime.

„În 2020, când a fost făcut studiul geotehnic, a fost făcut la 2,5 metri, pentru că, la vremea respectivă, nu era un accident geotehnic, nu era o alunecare în zonă. Avem material fotografic, avem tot ce este posibil ca să dovedim că nu era necesară o intervenție mai mare de atât. După ce am finalizat lucrările prin fenomenele meteo care au fost, în special, activate în aprilie 2023, când a fost zăpada, automat a început un fenomen de alunecare retrovers. În sensul că fenomenul de alunecare a plecat de la piciorul taluzului spre vârful versantului, nu invers. Acest lucru este explicat și în documentația tehnică, care este depusă spre analiză la CTE (n.r. – Consiliul Tehnico-Economic), în care întâmplarea face că acel expert geotehnician ne-a făcut și studiul inițial, și studiul de acum, din expertiză. E același om care a justificat de ce nu a fost făcută o investigație de profunzime și nu au fost tratate alte aspecte. Dacă ar fi fost cazul de accident geotehnic, cu siguranță, acolo, nici nu făceam intervenția de lucrare, pentru că, ele fiind pe o categorie de lucrări de întreținere, presupuneau altă directivă, altă separare de obiective. Deci, la momentul în care au fost făcute studiile geotehnice și zona nu prezenta un risc geotehnic, momentul a fost survenit după, iar în momentul de față avem falii de nisip undeva la 7,5 metri – 8 metri, în care fenomenul de alunecare a fost activat de alunecarea versantului din aval spre amonte”, a mai spus, Ciprian Ciucan, directorul DJADP.

Este important de menționat că, deși directorul DJADP susține că niciodată în zona drumului DJ 207A, pe versant, nu au existat alunecări de teren, localnicii din zonă confirmă că acestea au fost prezente mereu. Deci, este imposibil ca cei implicați să nu fi știut sau să nu fi sesizat potențialul de prăbușire a DJ 207A.

În cazul în care dețineți informații, documente sau cunoașteți situații prin care organizațiile politice, primăriile sau firmele de casă ale partidelor profită din plin de banii publici, fac jonglerii cu contracte, așteptăm documente, informații și detalii pe adresa de e-mail: anchetabzi@gmail.com. Menționăm că vom păstra confidențialitatea și că vom verifica fiecare situație.

Astfel, este cât se poate de clar că instituțiile abilitate trebuie să se sesizeze și să verifice în detaliu situația alunecărilor de teren de pe drumul județean DJ 207A, pentru că „miroase” a combinații cu iz politic. Mai ales și din cauza faptului că președintele CJ, Costel Alexe, a făcut scut în jurul firmei Geo Myke SRL, care a efectuat studiile geotehnice pe DJ 207A.

Comentarii
  • Și hoții ăștia încă stau bine mersi neluați la întrebări de organe? Mai mult hoțul Alexe a gândit astfel de furturi și la Drumuri Naționale de unde chipurile a luat obiective în parteneriat cu CNAIR să facă el proiectarea și execuția adică exact cum a furat la drumuri județene la proiectare și execuție unde a făcut lucrări de mântuială ce nu au rezistat . Cum la drumuri naționale sunt specialiști care nu acceptă așa ceva merge pe principiul “ bate păstorul și alungă turma “ adică să schimbe directorul incomod și să-și pună marionete pentru a fura în voie.

  • Un grup de primari

    E strigător la cer, Alexe cu tupeu ne cheamă la CJ și ne spune clar, vreți bani și proiecte? Faceți cu firmele X, Y , Z proiectarea, documentații, consultanță și execuție altfel rămâneți așa adică niște boi și o să mai primiți voturi când o să vă vedeți ceafa. Marea cacealma Alexe , nu îl interesează repercursiuni,banii să iasă .
    Opriți ȘANTAJUL lui Alexe !

  • Iesean revoltat

    Huuuooooooo Alexeeeee la PUSCARIEEEE …. jegule .
    Chiar nu poate opri nimeni haimanaua asta penală?
    Chiar dovedit cu furtul tablei, directorul de la Galați arestat și condamnat ca a dat mită iar el Alexe care a luat mită e bine mersi și votat de ieșeni datorită unor primari pnl complici gen Prigoreanu care amenință oamenii să-l voteze pe Alexe astfel au de furcă cu el???
    Chiar nu poate nimeni controla la drumuri județene unde aceleași firme sunt câștigătoare în mod constant?
    Cat îl mai protejează și cine pe acest hoț sadea ?

  • Cei din varful CJ sunt niste excroci;Alexe-tabla nezincata, Danga-langa -balanga.Ar fi trebuit sa plece de cand au venit.Cum s-au putut alege asemenea derbedei?

  • Alexe l-a băgat repede pe Ciucan în față ca să prostească lumea cu explicații tehnice pentru a acoperi golănia făcută pe banii publici.

  • Marius Dangă

    Pe la colturi finul Afloarei Sorin vorbeste ca daca pierde mandatul de vice al CJ Iasi, îl foote pe naş-su Costel în rît!!!

  • Ciucan e ocupat cu proiectare pentru firma personala…vede-ti ultimele achizitii pe SEAP…o luat toata axa Movileni-Focuri-Fantinele si Sipote ..la toate cele 4 comune sotia sa face ,, studii de fezabilitate,, bani aruncati pe geam, la ordinele lui tata Alexe…verificati Seapul din decembrie 2024. Pe unde trece un drum judetean in judet Umflatul de Ciocan face presiuni la primari sa ii dea ceva de proiectare in particulr, si el va avea grija ca drumul judetean respectiv sa fie plombat si deszapezit iarna……asta suge de la mai multe vaci…

  • in Arges exista inca drumuri facute de romani……………….

  • cate dosare penale au alexe cu chirica si tot degeaba, nici unul nu e la bulau

  • Si Ciopate (Geo Myke ) si Ciucan au dosare. Clasate. Sunt curati ca lacrima.

  • Bodea amicul lui Chirica

    1,7 miloane? dar ce tot drumul a luat-o la vale dau doar portiunea aia de 60m? deci 0,04% din toata lucrarea? noaptea mintii

  • Solicităm Societății Civile ieșene să se implice prin a face presiuni pe CNAIR companie de drumuri condusă de un PNL-ist să retragă imediat proiectele pe care intenționează să le facă în parteneriat cu CJ Iași instituție condusă de un infractor PNL care și-a format un grup de firme căpușă prin care șifonează banii județului alocati pentru infrastructura rutieră . De asemenea CA CNAIR și MT să verifice lucrările executate de firmele de casă ale infractorului PNL care în totalitate au probleme grave la 1 săptămână după recepție datorită nerespectării proiectelor.
    Societatea civilă ieșeană are obligația să intervină să aducă la cunoștință Min Transporturilor ca CJ Iași pune la cale sifonarea banului public național după ce și-au bătut joc cum au vrut de banii județului Iași.

  • Vor aduce un expert tehnic care va scrie ca nimeni nu este vinovat si orice procuror nu are ce face.La noi nimeni nu raspunde pentru incompetenta si greselile pe care le face.

  • vedeti golaniile de la aeroport facute de omul lui alexa ..un t4 de rahat ,alt liberal din c.a o tine pe verisoara in fct …la puscarie cu astia .

  • Aici se posteaza doar despre galben…, despre rosu nu. 👺
    Am scris sa se vada si starea DJ282D, portiunea Popesti-Madarjac, ca a inceput sa fie varza… denivelari, surpari, la un asfalt turnat inaintea alegerilor din 2020 de catre culoarea rosie a CJ, dl aragazel pompa, si continuat pe vremurile lui domnul tabla… cu implicari ale tabere… cu primari care se fac ca nu vad… cu ingka care taie lemne de gabarit si care distrug drumul, neluandu-se nicio masura…

  • Ciprian Ciucan ( Ciuleti )

    Ce ma fac eu?? sunt sugatura lui Alexe :((

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 februarie 2025
18 februarie 2025