Un călător aflat în trenul Timișoara Iaşi IR 1831 reclamă către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, condițiile dezastruoase pe care trebuie să le suporte călătorii CFR în plin cod roșu de caniculă.
„Bună ziua, domnule Ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu
Mă numesc Cătălin Ulisciuc, mă aflu în acest moment în trenul Timișoara Iaşi IR 1831.
Vă semnalez că temperatura aici este de 43°- 44° – 46° C!!! Fără aer condiționat sau o elementară ventilaţie, vagonul este ca și încapsulat, geamurile nu se pot da jos. Sunt bătrâni, copii puternic afectați de condițiile inumane de călătorie!!!
Sunt persoane în vârstă care fac naveta Iași Cluj pentru spital. Şi-au cumpărat şi conectat ventilatoare ca să poată face faţa unor astfel de condiții!!! Vă ataşez fotografii cu ce v-am prezentat mai sus.
Temperatura de afară este de aprox. 36°C. Pentru ca geamurile sunt fixe, imposibil de rabatat, cu excepția unor 4 gemuleţe, 2 la începutul vagonului și 2 la capătul vagonului, gemuleţele care se rabatează doar la 45°.
Din discuția avută cu domnul controlor am fost informați ca la fiecare sfârșit de cursa el a făcut raport prin care a informat conducerea, superiorii direcți despre condițiile în care se desfășoară această cursă Timișoara-Iași. În acest raport au informat conducerea că ar fi bine să se efectueze un schimb de vagoane între vagoanele care circulă pe această rută Timișoara- Iaşi în timpul nopţii și care au mai multe geamuri care se pot deschide.
Înțeleg că aceste aspecte se raportează încă din lunile mai, iunie, însă a rămas fără nici o soluție.
Noi l-am rugat pe domnul controlor ca în raportul din data de astăzi 16.07.2024 să transmită conducerii CFR ca soluţie să se achiziționeze ventilatoare mici pentru fiecare 2 locuri care sunt dotate cu priză. Acesta soluție este folosită în acest moment de către uni călătorii.
Ar fi corect ca aceste costuri să fie suportate de persoanele din cadrul Ministerului Transporturilor care ar fi trebuit să găsească soluții din luna iunie și sigur au primit salariile întregi și substanțiale. Despre preturile biletelor plătite de acești călători poate vă gândiți la o soluție de compensare din primele, bonusurile și dividendele pe care le primește conducerea Ministerului pe care îl conduceți și care sunt susținute și din taxele pe care le plătesc și acești călători.
Acum temperatura a urcat la 46° C!
Vă informez, că pe această rută circula doar 2 trenuri pe zi ,fiecare cu DOAR 4 VAGOANE.Deci Miniserul Transporturilor NU AU CAPACUTATEA DE A SCHIMBA 8 VAGOANE .????!!!!!
STAȚI CĂ ACUM A MAI APĂRUT O PROBLEMĂ NU SE MAI ÎNVÂRT VENTILATOARELE PERSOANELOR, DROARECE NU MAI ESTE CURENT LA PRIZE . FOARTE INTERESANT ,FOARTE FRUMOS PENTRU ANUL 2024 ÎNTR-O EUROPĂ DIN CARE FACEM PARTE ŞI UNELE ȚĂRII AU GĂSIT ȘI GĂSESC SOLUȚII INTR- UN TIMP SCURT.
NU MAI AM CUVINTE ……..VĂ ROG SĂ LUAȚI TOȚI DIRECTORII DIN SUBORDINEA DOMNEAVOASTRA ,CRED CĂ ÎNCAP ÎN 4 VAGOANE ȘI SĂ-I PLIMBAȚI PE RUTA TIMIŞOARA – IAȘI ȘI SĂ COBOARE LA CAPĂT CU O STICLĂ DE APA DE 2 LITRI , CHIAR DACĂ EI O SĂ SPUNĂ DUPĂ 2 ORE DE MERS CĂ AU ÎNȚELES ŞI O SĂ IA MĂSURI IMEDIATE CA PE VREMEA RĂPOSATULUI .
Am încredere ca sesizarea mea are efecte și că veți interveni cu măsuri urgente aşa cum ați acționat și în alte situații de LĂUDAT și va fi mai bine de MÂINE PENTRU COPIII ȘI PĂRINȚII NOȘTRI CARE VOR CIRCULA PE ACEASTĂ RUTĂ .
CU RESPECT ȘI ÎNCREDERE ÎN REACȚIA DUMNEAVOASTRĂ.
DOAMNE AJUTĂ 🙏🙏🙏
16 iulie 2024, ora 16.58”, a transmis Cătălin Ulisciuc.
cusut cu ață alba … în poza temperatura afișată e cea exterioara nu din vagon … daca afara sunt 44 în vagon fără pic de clima e undeva la 55 de grade … dar daca încă respiri și nu curge apa de pe tine (nu specifica asta) e clar ca temperatura e undeva la 30 de grade, pana în 34 (Adevărat foarte foarte puțin – dar întreb, ușile de intercomunicație sunt închise? la fel și cele de acces vagon?). Cat de curentul la prize în vagoane, nu are cum sa lipsească cat timp merge trenul. Singura „pana de curent” e când schimba zonele de curent (normal pana la 50 km) si atunci pentru maxim 30 secunde, depinde de mecanic ….
Într-adevăr trenul Iasi Timișoara este trenul groazei. Merg destul de des,si sunt probleme cu aerul condiționat,acum vara. Ești închis ca intr-o conservă,uși defecte,toalete mizerabile. ÎNTR-ADEVĂR am prins un domn controlor care își făcea treaba,raport,dar degeaba. Problema este una veche și CFR nu are de gând sa rezolve problema. E batjocură!!
Incompetentul de Grindeanu la Transporturi pus de preteneasul Ciolacu in functie. Grindeanu trebuia pus la Digitalizare ca este Informatician nu Inginer Feroviar