Prima pagină » Local » Continuă scandalul la CTP! Angajații spun că peste 30 de autobuze sunt defecte și nu există piese de schimb. Cristian Stoica, directorul companiei: ”Nu mai luați de bună orice informație din partea șoferilor”
Continuă scandalul la CTP! Angajații spun că peste 30 de autobuze sunt defecte și nu există piese de schimb. Cristian Stoica, directorul companiei: ”Nu mai luați de bună orice informație din partea șoferilor”

Continuă scandalul la CTP! Angajații spun că peste 30 de autobuze sunt defecte și nu există piese de schimb. Cristian Stoica, directorul companiei: ”Nu mai luați de bună orice informație din partea șoferilor”

06 ian. 2022, 02:00,
George Popa în Local

Mai mulți șoferi de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iași se revoltă din nou din cauza unei probleme mai vechi care pare să nu aibă rezolvare. Aparent, conducerea CTP a promis că situația lipsei pieselor de schimb pentru autobuze va fi rezolvată și niciun șofer nu va mai fi pus în situația să nu poată ieși pe traseu. Cu toate că aceste promisiuni au fost făcute, nimeni nu a ținut cont de ele, conform șoferilor din cadrul CTP. Problema lipsei pieselor de schimb a fost inclusă și în cadrul protestului spontan desfășurat de șoferi în luna noiembrie a anului trecut

Nici după două luni de la protestul șoferilor de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iași problema pieselor de schimb nu a fost rezolvată de conducerea CTP. Cu toate că după protest șefii de la CTP au promis că nu vor mai fi probleme cu piesele de schimb pentru autobuze, aceștia nu s-au ținut de cuvânt. În acest caz problema persistă și șoferii se revoltă din nou.

”Să știți că nici acum nu sunt piese de schimb pentru autobuze, cu toate că în ședința de după protest conducerea ne-a promis că problema se va rezolva și vor exista piese de schimb pentru fiecare autobuz. În continuare în parcul auto al companiei sunt trase pe dreapta mai bine de 30 de autobuze defecte. Astfel, zilnic, 7 sau 8 șoferi sunt trimiși acasă pentru că nu pot ieși la stradă. Bineînțeles că șoferii care sunt trimiși acasă nu sunt plătiți în ziua respectivă. Și așa se ajunge din nou fix la problema pe care am ridicat-o în cadrul protestului din luna noiembrie. Conducerea companiei ne tot spune că nu sunt bani pentru piese de schimb”, a declarat, sub protecția anonimatului, unul dintre șoferii CTP Iași.

Care a fost răspunsul conducerii CTP

Reporterii BZI au luat legătura cu șeful CTP pentru a-i cere un punct de vedere referitor la problema ridicată, din nou, de către șoferi.

”În prezent nu există la stradă niciun autobuz care să nu corespundă criteriilor de funcționare. În plus, la stradă, sunt scoase atâtea autobuze câte sunt necesare pentru a acoperi în totalitate necesitățile călătorilor ieșeni. Nu sunt probleme cu piesele de schimb în prezent și nu ar mai trebui să luați de bună orice informație primiți din partea șoferilor”, a declarat Cristian Stoica, directorul general al CTP.

Directorul companiei ieșene de transport public i-a dat în judecată, în urma procesului, pe toți șoferii de autobuz din cadrul CTP. În timpul protestului din luna noiembrie, șoferii au sistat complet circulația autobuzelor prin refuzul de a ieși cu autobuzele pe trasee, astfel au creat un haos printre călătorii din Iași. Aceștia au cerut în timpul protestului creșterea salarială, grile standardizate de salarizare și aprovizionarea parcului auto cu piese de schimb pentru autobuzele stricate. După protest, primarul Iașului, conducerea CTP și liderii sindicatelor de șoferi au participat la o ședință în urma căreia problemele păreau să se fi rezolvat, cel puțin așa a reieșit din actele semnate în urma ședinței.

Cum îi afectează pe șoferi lipsa pieselor de schimb

Pe lângă faptul că șoferii sunt trimiși acasă dacă autobuzul pe care trebuie să îl conducă este defect, aceștia trebuie să îndure și criticile sau chiar injuriile aduse de călători pentru diferitele defecțiuni ale autobuzelor. Spre exemplu, în cadrul protestului din luna noiembrie 2021, unul dintre șoferi a povestit cum trebuie să îndure injuriile aduse de către călători pentru defecțiunile sistemului de aer condiționat din autobuze pe timpul verii. De asemenea, același șofer a precizat că, iarna, problema este aceeași, deoarece sistemul de încălzire nu își face nici el treaba, astfel se instalează frigul în autobuze. Un alt șofer a povestit în timpul protestului cum s-a rugat 3 zile pentru a-i fi schimbată o roată și nimeni nu l-a ajutat până în momentul în care roata a luat foc în mers. Problema și mai mare a fost că în momentul în care roata s-a aprins, autobuzul avea și pasageri la bord.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`