Prima pagină » Local » Conflict deschis între patronii hotelurilor de lux din centrul Iașului, Traian și Astoria. Scandalul dintre Cristian Stanciu și Vasile Pușcașu a ajuns în instanță
Conflict deschis între patronii hotelurilor de lux din centrul Iașului, Traian și Astoria. Scandalul dintre Cristian Stanciu și Vasile Pușcașu a ajuns în instanță

Conflict deschis între patronii hotelurilor de lux din centrul Iașului, Traian și Astoria. Scandalul dintre Cristian Stanciu și Vasile Pușcașu a ajuns în instanță

12 mai 2020, 04:00,
Ciprian Nedelcu în Local

Noii patroni ai hotelurilor de lux din centrul Iașului, Cristian Stanciu și Vasile Pușcașu, au ajuns la un conflict deschis după o perioadă în care au fost parteneri pe mai multe planuri. Afaceristul Cristian Stanciu, proprietarul hotelului Astoria, l-a acționat în judecată pe Vasile Pușcașu, noul proprietar al Hotelului Traian. Judecătorii ieșeni au respins acțiunea formulată de Cristian Stanciu

Scandalul dintre afaceriștii ieșeni Cristian Stanciu și Vasile Pușcașu a fost tranșat de judecători la prima instanță. Astfel, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au respins acțiunea formulată de Cristian Stanciu, proprietarul hotelului Astoria, în contradictoriu cu firma reprezentată de Vasile Pușcașu, care administrează hotelul Traian.

„Instanța respinge excepția autorității de lucru judecat. Respinge cererea formulată de reclamanta F.E.G. (Fundația Ecologică Green) Iași în contradictoriu cu pârâta SC BSR Estate SRL. Obligă reclamanta să îi plătească pârâtei suma de 1.500 de lei, reprezentând cheltuieli de judecată”, au precizat judecătorii ieșeni.

Decizia nu este definitivă, aceasta fiind deja contestată de către Cristian Stanciu.

Război între afaceriști, de la apa potabilă

Acest proces dintre cei doi afaceriști a început pe data de 4 mai 2020. Prin cererea înregistrată pe rolul instanței, FEG Iași a solicitat, ca pe calea ordonanței președințiale, în contradictoriu cu SC BSR Estate SRL, să se dispună autorizarea reclamantei să sisteze furnizarea apei potabile către pârâtă, pentru imobilul Hotel Traian, aflat în proprietatea societății pârâte, în cazul în care SC BSR Estate SRL nu achită la termen factura aferentă apei potabile, până la soluționarea definitivă a unui alt dosar, aflat pe rolul Judecătoriei Iași.

„Suntem proprietarii Hotelului Astoria, din municipiul Iași, iar pârâta deține Hotelul Traian. Clădirile în care se află cele două hoteluri sunt practic lipite, iar, până la un punct, au format un singur corp de proprietate. Inițial, branșamentul la apă era comun pentru cele două imobile. În prezent, Hotelul Traian se alimentează cu apă de la Astoria. Dorind realizarea unui branșament de apă propriu, proprietarii Hotelului Traian au demarat procedurile în acest sens. Documentația întocmită, fiind de natură să încalce drepturile FEG Iași, a generat un litigiu, ce formează obiectul unui alt dosar, aflat pe rolul Judecătoriei Iași”, au menționat reclamanții în fața judecătorilor.

La rândul lor, cei de la SC BSR Estate SRL au solicitat instanței obligarea FEG Iași la furnizarea apei potabile până la soluționarea definitivă a dosarului de fond, iar, pe 19 decembrie 2019, Tribunalul Iași a admis acea cerere.
Totuși, reprezentanții FEG au afirmat că, de la data pronunțării acelei hotărâri, SC BSR Estate SRL nu a mai achitat facturile de apă, acumulând o restanță, această sumă fiind achitată către ApaVital de către FEG Iași.

Apa, motiv de gâlceavă între hoteluri

Afaceristul Vasile Pușcașu, reprezentantul SC BSR Estate SRL, le-a cerut judecătorilor să respingă acțiunea formulată de Cristian Stanciu.

„Invocăm excepția autorității de lucru judecat față de decizia civilă de pe 19 decembrie 2019, pronunțată de Tribunalul Iași, iar, pe fond, cerem respingerea cererii de ordonanță președințială, ca fiind inadmisibilă”, au afirmat pârâții.

Aceștia au adăugat că Tribunalul Iași a dispus obligarea reclamantei la nesistarea apei potabile către Hotelul Traian, fără condiționarea plății contravalorii apei potabile.

„Nu datorăm nicio sumă de bani reclamantei, întrucât toate facturile de la dosar sunt emise de către o altă societate comercială, care refacturează către pârâtă contravaloarea facturilor de apă consumată de către Hotelul Traian, astfel nici măcar un drept de creanță nu are reclamanta față de pârâtă. Hotelul Traian nu are altă posibilitate de a fi racordat la apă, pe fondul neemiterii autorizației de construire și nerealizării unui branșament propriu”, au conchis cei de la SC BSR Estate SRL.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *