Prima pagină » Eveniment-Social » Conferința județeană Masteratul didactic, alternativa formării inițiale a profesorilor

Conferința județeană Masteratul didactic, alternativa formării inițiale a profesorilor

29 iun. 2024, 13:00,
BZI.ro, în Eveniment-Social

Vineri, 28 iunie, la Casa Corpului Didactic „Spiru Haret” Iași, a avut loc Conferința Masteratul didactic, alternativa formării inițiale a profesorilor, activitate organizată de Inspectoratul Școar Județean Iași în parteneriat cu Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași prin

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) cu scopul de a promova programul de masterat didactic ca alternativă modernă și eficientă de formare inițială pentru cariera didactică. Pentru seria 2024-2026 se pot înscrie absolvenți care nu au urmat anterior un program de master bugetat și care au obținut licență în următoarele cinci domenii: Educație Fizică și Sport, Geografie, Biologie, Fizică și Teologie Ortodoxă.

La activitate au participat peste 100 de cadre didactice din județ, inspectori școlari (profesor Lorela Caradan, inspector pentru Biologie, profesor Ramona Bojoga, inspector pentru Limba franceză și profesor Irina Florian, inspector pentru Educație muzicală), directori, responsabili de cerc pedagogic, absolvenți ai masteratului didactic și profesori care îndeplinesc criteriile necesare pentru accesarea programului de formare. Participanții au beneficiat de intervenția domnului director al DPPD, profesor universitar dr. Ciprian Ceobanu și a doamnei lector universitar dr. Ana Grigore, care au detaliat programul de studii și prevederile legislative care reglementează organizarea masteratului didactic. Totodată, au avut intervenții de impact absolvenți ai masteratului didactic care au prezentat, din perspectivă personală, activitățile programului de masterat didactic, specificul relației mentor-masterand. În cadrul masteratului didactic, studenții beneficiază de mai multă practică pedagogică, de dezvoltarea competențelor de cercetare didactică, de noi discipline de studiu (atât din zona de specialitate, cât și din zona de cercetare psihopedagogică), de profesori dedicați și de consiliere în carieră. Astfel, a fost accentuat faptul că absolvirea acestui program a contribuit la eficientizarea activității de la clasă, masteratul didactic reușind translarea teoriei în practică și adaptarea sitlului didactic personal la nevoile generațiilor actuale de elevi.

Masterul didactic este atributul unei concepții moderne în ceea ce privește formarea cadrelor didactice. În România a debutat în anul universitar 2020-2021 și reprezintă o alternativă la formarea inițială a profesorilor, asigurată de departamentele pentru pregătirea personalului didactic. Rezultatele, diferențele calitative între cele două tipuri de formare inițială a profesorilor, creșterea motivației pentru profesia didactică și alte potențiale beneficii, vor fi probate abia după ce vom avea în România câteva generații de absolvenți; le vom regăsi în statistici, studii, cercetări, dar mai ales în realitatea de zi cu zi a școlii.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *