Conferinţă despre proiectele de infrastructură a Iaşului. Participanții sunt Lucian Bode, ministrul Transporturilor, primarul Mihai Chirica şi Costel Alexe, ministrul Mediului. Aceștia vor discuta despre obiectivele judeţului.
Ministrul Lucian Bode: „Autostrada A8, dacă nu sunt contestații, in anul 2027, ar trebui sa fie finalizată”
Astăzi, 6 august 2020, în cadrul Ansamblului Palas are loc o dezbatere pe teme de infrastructură la care este prezent Lucian Bode, ministrul Transporturilor. La dezbatere participă şi Costel Alexe, ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor, primarul Mihai Chirica, dar şi alţi reprezentanți ai autorităţilor publice locale din judeţul Iaşi.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prezent la o dezbatere la Iași
De asemenea, la întâlnire sunt prezenţi şi reprezentanți ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), unitate subordonatată Ministerului Transporturilor. În cadrul dezbaterilor vor fi analizate teme de infrastructură din judeţul Iaşi şi regiunea de Nord Est. Printrele temele de discuţii se regăsește prioiectul Autostrăzii Unirii A8 (Ungheni- Iași- Tg. Neamț – Tg. Mureş), şoseaua de centură a municipiului Iaşi, dar şi alte obiective ce ţin de SN CFR SA şi nu numai.
Autostrada Iași-Târgu Mureș va fi deschisă în 2026. Legea a fost aprobată de Senatul României
Autostrada Iași-Târgu Mureș va fi operabilă până la finalul anului 2026, conform Legii aprobate de Senatul României. Tronsonul spre Târgu Neamț ar urma să fie gata până la finalul anului 2024, conform documentației avizate. Din păcate, senatorii USR s-au abținut de la vot pe motiv de lipsa avizelor de mediu pe traseul autorutei A8.
Autostrada A8 Iași- Târgu Mureș ar urma să fie operabilă până la finalul 2026, în urma unui proiect adoptat de Senatul României. De asemenea, tronsonul spre Târgu Neamț ar urma să fie deschis până la finalul anului 2024. Proiectul a fost adoptat cu 118 voturi și 13 abțineri. Senatorii USR s-au abținut de la vot, nemulțumiți de faptul că nu s-au rezolvat problemele de mediu și că sunt multe arii protejate. Cu toate acestea, Legea de aprobare a OUG nr.105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Unirii a trecut de Senatul României. Proiectul urmează să intre la vot în Camera Deputaților pentru a fi adoptat.
Senatorii USR s-au abținut de la vot și au făcut circ în Senatul României
Autostrada Iași- Târgu Mureș a fost avizată de către cei din Senatul României cu majoritate de voturi. Senatorii USR s-au abținut însă de la vot, susținând că proiectul nu are avizele de mediu. Culmea, cei de la USR au susținut în urmă cu aproape 2 ani că luptă pentru această autostradă, însă votul din Senat a dovedit contrariul. „USR consideră că într-o țară normală nu ar fi trebuit să se voteze în Parlament o lege pentru construcția autostrăzii Iași-Târgu Mureș, dar această investiție nu mai poate întârzia. USR a contribuit substanțial la proiectul de lege prin amendamentele depuse”, au susținut cei de la USR. Însă, în 21 iulie 2020, senatorii USR nu au vrut să adopte proiectul de lege.
Aleșii din Iași s-au arătat mulțumiți de faptul că Senatul României a adoptat legea privind Autostrada Iași-Târgu Mureș. Marius Ostaficiuc, președintele organizației municipale PSD Iași, s-a arătat însă nemulțumit de atitudinea senatorilor USR, care au vrut să blocheze proiectul.
„Remarc cu mâhnire faptul că aleșii USR din Senat s-au abținut de la vot și nu au dorit ca acest obiectiv să prindă contur. Este de neînțeles această atitudine a parlamentarilor USR, cei care se bat mereu cu pumnul în piept că sunt salvatorii României, cei care susțin că își doresc progres și o Românie curată. Moldova trebuie scoasă din sărăcie, iar Legea Autostrăzii Unirii este poate cel mai important obiectiv care va atrage investitori”, a precizat Marius Ostaficiuc, președintele organizației municipale PSD Iași.