Începând cu ora 14.00, prof. dr. Genoveva Farcaş, şefa IȘJ Iaşi, va susţine o conferinţă de presă. Principalul subiect abordat are legătură cu începerea şcolii.
Menţionăm faptul că ministerul Sănătăţii a făcut publică lista cu localităţile din România şi scenariile în care se află acestea. La Iaşi vorbim despre scenariul roşu pentru localitatea Bivolari.
Localităţile Mirceşti, Tomeşti, Valea Lupului, Şipote, Miroslava, Rediu, Bârnova, Ungheni, Schitu Duca, Municipiul Iaşi, Ciurea, Popricani şi Leţcani se află sub scenariul portocaliu de Covid-19. Celelalte localităţi ieşene sunt cu o rată a incidenţei la mia de locuitori sub 1, astfel încadrându-se la scenariul verde. Lista tuturor localităților din Iași poate fi consultată AICI!
Cele mai importante declarații
Vom informa fiecare unitate de învăţământ despre codul sub care se afla.
Până pe data de 10 septembrie, fiecare unitate de invaamant, prin implicarea reprezentanţilor părinţilor, va decide scenariul pe care va merge. Pe data de 10 septembrie, toate scenariile vor fi transmise la IȘJ şi vom da aviz, noi şi DSP=-ului.
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă va analiza raportul şi îşi va da ok-ul
Sunt câteva localităţi în scenariul galben. Vorbim despre Bârnova, Leţcani, miroslava, popricani, Rediu, Şipote, Ungheni, Valea Lupului, Tomeste.
Trebuie să depunem toate eforturile, noi reprezentanţii şcolilor şi autorităţile locale. Ne dorim ca elevii să revină la şcoală în cele mai bune condiţii, de pe 14 septembrie. După 6 luni în care copiii nu au mai interacţionat, avem încredere că directorii şi-au pregătit spaţiile, a.i. fiecare părinte să îşi trimită copilul cu certitudinea că s-a făcut mult şi să aibă încredere în profesori, în oamenii şcolii care au făcut şi vor face toate eforturile pentru că spaţiile să fie sigure.
Ca părinte, pedagog, susţin în funcţie de contextul epidemiologic, că toţi elevii să vină la şcoală. Este cu putinţă acest lucru dacă în unităţile de învăţământ se vor respecta măsurile luate, dacă fiecare părinte, copil, profesor, vor contribui la diminuarea riscului de îmbolnăvire.
Am putut constata că există preocupare şi determinare pentru a identtifica cele mai bune soluţii de organizare a spaţiului dintr-o clasă. Principiul este limitarea interacţiunilor dintre elevi. Şcolile încearcă să asigura fiecare loc pentru elev în acelaşi spaţiu.
Directorii de învăţământ preşcolar şi-au stabilit că activităţile cu preşcolarii să se organizeze în spaţiul exterior al locaţiilor, pe cât de mult ne permite vremea.
Există premise bune a unui învăţământ de calitate. Exemplul ţărilor nordice este unul bun.
BZI.RO va transmite, LIVE VIDEO/TEXT conferința de presă susținută de șefa IȘJ Iași