Sute de angajaţi de la Ford România vor rămâne fără locurile de muncă. Aveau contracte pe perioadă determinată
. Decizia vine în acelaşi timp în care piaţa auto europeană se confrunta cu o scădere drastică a numărului de autoturisme noi cumpărate. Ford România susţine faptul că angajaţilor care au avut contracte pe perioadă determinată nu li se vor mai prelungi contractele de muncă.
Sute de angajaţi de la Ford România vor rămâne fără locurile de muncă. Aveau contracte pe perioadă determinată, compania acuza o lovitură financiară
Conform comunicatului dat publicităţii, Ford România va indisponiliza mai mulţi angajaţi. Cei vizaţi de indisponilizare sunt angajaţii care au avut contract pe perioadă determinată. După încheierea de drept a contractului, compania nu le vor mai prelungi înţelegerea. Contextul european şi mondial este unul dificil pentru sectorul auto. După pandemia de COVID-19 numărul maşinilor noi cumpărate a scăzut dramatic la nivel mondial şi european.
„Compania noastră revizuieşte constant nevoile de angajare pe baza cererii pieţei şi a eficienţei procesului de producţie. Având în vedere situaţia actuală a industriei în care operăm, confirmăm faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajaţi de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite. Din raţiuni de confidenţialitate, nu putem furniza informaţii suplimentare”, au spus reprezentanții Ford România.
Câţi angajaţi sunt în prezent la Ford România
Conform datelor existente pe piaţă, fabrica Ford România avea la începutul anului peste 6.600 de angajaţi. Fabrica de la Craiova producea modele precum SUV-urile Puma şi EcoSport dar şi motorul EcoBoost în două schimburi. Înainte de pandemie, fabrila lucra în trei schimbi, acum operând în două schimburi. În altă ordine de idei, de la producerea a 1000 de maşini pe zi, fabrica mai asamblează doar 600-700 de unităţi. Vizaţi de restructurare sunt peste 200 de angajaţi, în momentul în care deja 1600 de angajaţi sunt deja în şomaj tehnic.
Compania Ford România începuse în anul 2019 o campanie de recrutare şi formare a mii de angajaţi. Pe acest sistem, compania angajase în 2019, 1.700 de persoane.
Criza mondială este puternic resimţita în toate ţările
Conform statiticilor existente, criza cauzată de pandemia de covid-19 este fără precedent. De exemplu, Banca Centrală din Franta a lansat un avertisment în acest context. Banca susţine că aproape un milion de locuri de munca for fi desfiinţate în acest an. Rata şomajului, în Franţa va fi, conform aceleaşi surse, de peste 11%. Aceştia estimează faptu ca actuala criză se va termina minim la mijlocul anului 2022. Industria auto din Franţa, strâns legată de România prin fabrica Dacia este şi ea lovită de criză.
Conform declaraţiilor ministrului economiei din Franţa, industria auto este una dintre cele mai lovite de criză. Totuşi, acest lucru poate înceta treptat. Deşi în timpul pandemiei, Renault nu a vândut aproape nicio maşină, se întrevede o creştere a vânzărilor în iunie şi iulie al acestui an. Renault a împrumutat deja 5 miliarde de euro pentru a rămâne pe linia de plutire. Totuşi, compania a anunţat deja că vor reduce cu 15.000, numărul angajaţilor. Aceleaşi surse explica faptul că în aceste momente, opt fabrici sunt luate în calcul pentru reorganizare sau chiar închidere.