Companiile aeriene ale grupului Lufthansa vor include o suprataxă de până la 72 de euro pe bilet pentru a acoperi costurile introduse de sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii și de mandatele privind combustibilii de aviație sustenabili (SAF), a anunțat marți operatorul german, potrivit POLITICO.
„Grupul de companii aeriene nu va putea suporta singur costurile suplimentare în creștere succesivă rezultate din cerințele de reglementare în următorii ani”, a declarat Lufthansa într-un comunicat de presă.
Suprataxa intră în vigoare pentru biletele rezervate începând cu 26 iunie
Suprataxa intră în vigoare pentru biletele rezervate începând cu 26 iunie, pentru destinații în țări europene; aceasta variază între 1 euro și 72 de euro, în funcție de distanța parcursă.
Lufthansa – care include Eurowings, Swiss, Austrian și Brussels Airlines – a declarat că suprataxa va acoperi costurile ETS pentru aviație, mandatele SAF (care urmează să intre în vigoare anul viitor) și sistemul de reducere a emisiilor Corsia al ONU. De asemenea, se prefigurează posibilitatea unei noi taxe pe kerosen.
Lufthansa se plânge de mult timp de costurile suplimentare impuse companiilor aeriene europene de reglementările UE și de taxele naționale.
„Un zbor Lufthansa de la Madrid cu transfer la Frankfurt la Shanghai și retur va costa cu aproximativ 220 de euro mai mult în 2035”, a declarat Lufthansa Group într-un document recent, comparând acest lucru cu o creștere de aproximativ 40 de euro pentru aceiași călătorie cu o companie aeriană din afara UE care zboară via Istanbul.
Lufthansa urmează exemplul Air France și introduce o taxă de mediu pentru pasageri
Agenția Reuters amintește că UE a adoptat reguli care prevăd că zborurile care decolează de pe aeroporturile țărilor membre trebuie să treacă gradual la folosirea unor procente tot mai mari de biocombustibil.
Air France-KLM a devenit în ianuarie 2022 prima companie aeriană din Europa care a introdus o taxă de mediu în prețul biletelor de avion. Taxa era la momentul respectiv de 4 euro pentru clasa „Economy” și 12 euro pentru cea „Business”. Air France-KLM a înregistrat un profit record în primul an după implementarea măsurii.
Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a declarat anul trecut că țintele adoptate de UE vor fi mai greu de atins și a lăsat de înțeles că costurile acestora vor fi trecute de companii în cârca pasagerilor.
Compania aeriană germană numește noua taxă impusă pasagerilor „Environmental Cost Surcharge” (Suprataxă pentru costul de mediu).