Prima pagină » Actualitate » Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune. Cum proceda conducerea
Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune. Cum proceda conducerea

Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune. Cum proceda conducerea

05 aug. 2024, 15:01,
în Actualitate

Autoritatea pentru concurenţă din Ungaria a amendat cu 770.000 de euro compania aeriană low-cost Wizz Air pentru practici de comunicare înşelătoare, a anunţat instituţia sâmbătă pe site-ul său, potrivit Reuters, citat de News.ro.

Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune

Conform declarațiilor autorității, Wizz Air a încălcat obligațiile profesionale prin modul în care a prezentat serviciul de check-in automat, inducând astfel consumatorii în eroare și încurajându-i să opteze pentru pachete mai scumpe.

Compania aeriană nu a oferit imediat un comentariu referitor la această sancțiune.

Amenda vine în contextul în care Wizz Air a redus estimările privind profitul anual, după ce profitul operațional din primul trimestru a scăzut cu 44%. Această scădere este atribuită parțial costurilor suplimentare legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney, precum și încheierii unor contracte de leasing suplimentare pentru a crește capacitatea flotei.

Wizz Air, care operează o flotă de avioane Airbus, se confruntă cu dificultăți din cauza problemelor legate de motoarele Pratt & Whitney RTX, ceea ce va duce la reținerea la sol a 46 dintre aeronavele sale pentru inspecții în această vară, limitând astfel capacitatea de operare.

Anul acesta a fost dificil pentru companiile aeriene europene, acestea confruntându-se cu o creștere semnificativă a costurilor și cu o normalizare a cererii după boom-ul inițial post-pandemie. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru complicat.

Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în luna iulie, cu un grad de ocupare de 93,8%, însă a fost nevoită să anuleze 1% dintre zborurile programate din cauza problemelor globale din industria aviației.

Blue Air, amendat cu 2 milioane de euro în 2022

În 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat compania aeriană românească low-cost Blue Air cu suma de 2 milioane de euro. Această sancțiune a fost aplicată după ce Blue Air a anulat aproape 180.000 de rezervări într-un interval de un an, valoarea acestora depășind 66 de milioane de lei.

ANPC a menționat într-un comunicat că, pe lângă aceste anulări, Blue Air nu a declarat cifra de afaceri, ceea ce a împiedicat autoritatea să stabilească amenda ca un procent din aceasta. Astfel, s-a decis aplicarea unei sancțiuni fixe de 2 milioane de euro.

În plus, ANPC a dispus ca Blue Air să rezilieze contractele și să restituie contravaloarea serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de cel mult 10 zile pentru zborurile anulate după data de 30 aprilie a acelui an.

De asemenea, compania aeriană a fost obligată să nu mai promoveze zboruri pentru care nu deținea resursele și dotările necesare, asigurându-se că toate condițiile și caracteristicile declarate sunt respectate în totalitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *