Prima pagină » National » Compania TAROM riscă să nu primească finanțare de la Comisia Europeană! Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, trage un semnal de alarmă
Compania TAROM riscă să nu primească finanțare de la Comisia Europeană! Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, trage un semnal de alarmă

Compania TAROM riscă să nu primească finanțare de la Comisia Europeană! Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, trage un semnal de alarmă

11 ian. 2022, 14:50,
în National

Compania românească TAROM riscă să nu primească finanțare din partea Comisiei Europene dacă nu respectă planul de restructurare şi eficientizare impus. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă faptul că va supraveghea cu atenţie situaţia din TAROM.

Vă aducem aminte faptul că TAROM, companie de stat, înregistrează anual pierderi de milioane de euro. De exemplu, în 2020, compania a înregistrat pierderi de 454 de milioane de lei.

TAROM ar putea să nu primească finanțare de la Comisia Europeană dacă nu se respectă planul de restructurare

Așadar, ministrul Transporturilor a explicat care este situaţia cu care se confruntă TAROM. Sorin Grindeanu a vorbit despre posibilitatea ca această companie să piardă finanțarea de la Comisia Europeană. Totul este în balantă cu planul de restructurare şi eficientizare pe care compania îl are:

„TAROM în acest moment e o companie care nu e într-o situaţie economică fericită. Are un plan de restructurare care a fost făcut în perioada trecută şi care trebuie să fie urmărit. (…) TAROM-ul în acest moment este în situaţia în care poate primi un ajutor de stat de la Comisia Europeană, dar toate aceste lucruri sunt condiţionate de acest plan pe care am să-l urmăresc pas cu pas, ca să citez din clasicii în viaţă. Această chestiune e absolut necesar a se întâmpla la TAROM ca să nu avem situaţiile pe care le-au avut alte companii – şi nu dau nume şi le ştiţi – care au ajuns să fie desfiinţate: Alitalia, Malevul companii naţionale. Voi urmări foarte atent aplicarea acestui plan”, a afirmat Sorin Grindeanu marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Călăraşi.

Directorul TAROM și-a luat angajamentul de a respecta planul de restructurare, afirmă Sorin Grindeanu

În încheiere, Sorin Grindeanu, a afirmat faptul că actualul director al companiei şi-a luat deja angajamentul de a respecta toate etapele planului de restructurare:

„Eu vreau să-i ajut, ca ministru al Transporturilor şi-i ajut urmărind acest plan care a fost agreat, asta este principala ţintă pentru anul 2022, să se îndeplinească toate aceste etape din planul de restructurare”, adaugă Grindeanu

Ministrul Transporturilor a precizat că şi compania privată Blue Air a primit un ajutor de stat, iar în perioada următoare compania „va trebui să înceapă să găsească soluţii, fiindcă altfel ne vom afla într-o altă realitate”.

În trecut, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, afirma faptul că planul de restructurare prevede concedierea a 400 de angajați:

„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”, a declarat Cătălin Drulă în interviul pentru Digi24.

Același ministru afirma faptul că TAROM va renunța la mai multe aeronave din dotare pentru a reduce din costuri

„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul transporturilor în interviul pentru Digi24.

 

Alătură-te pe WHATSAPP canalului BZI, pentru a fi la curent cu cele mai noi știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 octombrie 2024
18 octombrie 2024