Compania de Transport Public Iași a demarat proiectul de extindere a punctelor de vânzare electronică a biletelor și abonamentelor. De la automatele instalate în municipiul Iași, călatorii pot achiziționa șase categorii de bilete și cinci categorii de abonamente. Proiectul de extindere a fost implementat după ce CTP a închis o mare parte din tonetele de bilete din stații. Angajații care lucrau la aceste puncte au fost trimiși în șomaj sau au rămas în companie, ocupând alte posturi
În municipiul Iași, Compania de Transport Public Iași a amplasat peste 100 de automate de bilete și abonamente. Călătorii pot achiziționa direct de la automate mai multe tipuri de bilete și abonamente de călătorie. Proiectul de extindere a punctelor de vânzare electronică de bilete și abonamente a apărut după ce mai multe tonete ale CTP au fost desființate.
„Până în prezent au fost amplasate 112 astfel de dispozitive în toate zonele din oraș, iar proiectul de extindere a punctelor de vânzare electronică a titlurilor de călătorie continuă. Pe data de 24 februarie 2021, în municipiul Iași erau montate 86 de automate. După cumpărarea unui abonament de la un automat, înainte de prima utilizare, călătorii trebuie să înscrie pe tichet: numele și prenumele, seria și numărul documentului de identitate la rubrica «Serie Carton». Abonamentul eliberat astfel nu este transmisibil și poate fi utilizat doar însoțit de documentul de identitate înscris pe tichet, ambele urmând să fie prezentate echipelor de control ale CTP Iași. În situația în care achiziția de titluri de călătorie de la automatele de bilete și abonamente nu se încheie cu succes și este eliberat un voucher, acesta poate fi utilizat pentru restituirea contravalorii de către operatori”, a precizat conducerea CTP Iași.
De la automatele de plată pot fi cumpărate șase categorii de bilete și cinci categorii de abonamente
Călătorii care vor să își achiziționeze abonamente sau bilete de la cele 112 automate amplasate în Municipiul Iași au la dispoziție șase categorii de bilete și cinci categorii de abonamente, cu prețuri cuprinse între 10 și 110 lei. Bilete și abonamente pot fi folosite pentru zona 1, municipiul Iași, și zona 2, localitățile aflate dincolo de limitele municipiului Iași. De la automatele de bilete din municipiu, ieșenii pot achiziționa și cartele telefonice reîncărcabile.
Categoriile de bilete și abonamente sunt: un bilet cu o călătorie valabil 120 de minute (o zonă) și costă 2,5 lei; set de două bilete cu o călătorie valabile câte 120 de minute (o zonă) și costă 5 lei; set de 4 bilete cu o călătorie valabile câte 120 de minute (o zonă) – 10 lei; un bilet cu o călătorie valabil 120 de minute (două zone) – 3,5 lei; câte 2 bilete cu o călătorie, cu preț redus pentru studenți, valabil 120 de minute (o zonă) – 2,5 lei; câte 4 bilete cu călătorie, cu preț redus pentru studenți, valabile câte 120 de minute (o zonă) – 5 lei; abonament pentru o zi (două zone) – 10 lei; abonament pentru 7 zile (zona 1) – 20 de lei; abonament pentru 7 zile (două zone) – 30 de lei; abonament pentru 30 de zile (zona 1) – 80 de lei; abonament pentru 30 de zile (două zone) – 110 lei.
Biletele de studenți trebuie să fie justificate în prezența carnetului de student. Biletele și abonamentele se pot achiziționa de la automate doar cu bani cash.
Călătorii pot achiziționa bilete direct din mijloacele de transport
Începând cu data 29 martie 2021, POS-urile din mijloacele de transport în comun din municipiul Iași au fost actualizate pentru acceptarea plății pentru mai multe categorii de bilete și abonamente. Călătorii puteau achiziționa un bilet pentru o călătorie, valabil două ore, care costă 2,5 lei, doar prin simpla atingere a cardului contactless. În prezent, pe lângă opțiunea inițială de plată a biletelor cu o călătorie de 2,5 lei, se pot achiziționa atât bilete valabile două zone, la prețul de 3,5 lei, cât și abonamente valabile 1 zi, la prețul de 10 lei.
Instrucțiunile de utilizare sunt simple și sunt afișate în dreptul fiecărui POS. Actualizarea POS-urilor este în testare, iar noile bilete se pot achiziționa doar din cinci autobuze, urmând ca, în următoarea perioadă, numărul mijloacelor de transport care dețin astfel de POS-uri să crească. Numerele de parc ale celor 5 autobuze pe care a fost instalat noul soft sunt: 1919; 1981; 1960; 1966; 1942. În cazul în care nu este eliberat biletul de către aparat, călătorii pot apela la TelVerde (0800 110 427) pentru a anunța situația apărută.