Comercianții din stațiunile de pe litoralul bulgăresc nu sunt mulțumiți că, în acest an, lipsesc turiștii bogați din Rusia, Marea Britanie, Franța, țările scandinave și alte țări occidentale. În locul lor au venit românii, care „nu cumpără nimic”.
„Situația este foarte proastă, în mod special pentru magazinul meu. Eu vând încălțăminte produsă special pentru turiștii ruși, dar aceștia lipsesc. În locul lor au venit românii, care nu cumpără nimic. Există și tineri care nu fac deloc cumpărături, merg doar prin localuri”, s-a plâns un comerciant din Sunny Beach pentru postul public de radio de la Sofia.
„Există turiști, dar nu au mulți bani. Comerțul nu merge bine. Nu știm cum ne vom plăti chiriile și costurile de cazare”, a spus un alt vânzător.
Pe lângă români, litoralul bulgăresc este plin de polonezi, ucraineni și moldoveni. În plus, sunt prezenți și turiștii rromi, care s-au întors din străinătate și își fac vacanța de vară în Bulgaria.
În comparație cu situația de anul trecut, hotelurile din cea mai mare stațiune din partea de sud a litoralului Mării Negre sunt 100% pline. Astfel, hotelierii și-au exprimat nemulțumirea în ceea ce privește locurile de parcare cu plată, pentru că fiecare parchează pe unde găsește, neachitând nimic.
Conform datelor oferite de Sistemului de Informații Turistice, peste 2,5 milioane de turiști au ales să își petreacă vacanța în Bulgaria de la începutul sezonului estival. Cea mai mare parte dintre aceștia sunt cetățeni bulgari – aproape 1.700.000.
Aproape 890.000 sunt turiștii străini de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre. Cei mai mulți sunt din România, Polonia, Republica Cehă, Germania și Ucraina.
Dezastru pe litoralul românesc. Turiștii sunt nemulțumiți de condiții, dar și de prețurile mari
Mai jos sunt câteva opinii alte internauților despre serviciile de pe litoral, mai cu seamă din stațiunea Mamaia, unde prețurile au explodat.
”Cazare la hotel în Mamaia, cu evacuarea hotei restaurantului chiar sub balconul nostru, nu puteai tine ușa camerei deschisă, nu se putea respira. (700 pe noapte). Cazare la alt hotel, la ultimul etaj, uscător readaptat cred, fără balcon, cu geamuri fixe, sufocante. Acelasi preț piparat, cu plata în avans doua luni. ?”, „Cazarea la mare, am vorbit pe Wapp, am stabilit, 2 adulți, copil 1 an, când am ajuns pe plajă, sunam la cazare, și au răspuns: «Scuze, nu v-am notat». Ne-a găsit cazare la vecina, a plătit o noapte, dar nu era nimic din ce căutasem noi inițial. Nesimțire mare!”, ”M-am dus bou și am venit vacă: Omleta 80 lei, porumbul 20 lei bucata”, „Am plătit 200 ron pe 2 șezlonguri și seara am vrut să plec cu ele acasă că doar le-am plătit .Noroc de un băiat care alerga după mine care mi-a spus că la banii ăștia doar se închiriază ? (pamflet)”, ”Prețul mâncării la „împinge tava” mai mare decât prețul mâncării la restaurant „de fițe”…??? #Mamaia”, sunt o parte din mesajele internauților.
O persoană vorbește despre experiența într-o altă stațiune de pe litoral:
”Am ajuns în Costinești și cei de la pensiune nu au mai răspuns la telefon. La fața locului ni s-a spus că nu mai au camere ?”.