Prima pagină » Eveniment-Social » Colegiul Național Iași anunță înființarea a două laboratoare inteligente pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor prin proiectul PNRR „Laborator inteligent – elevi performanți!”
Colegiul Național Iași anunță înființarea a două laboratoare inteligente pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor prin proiectul PNRR „Laborator inteligent - elevi performanți!”

Colegiul Național Iași anunță înființarea a două laboratoare inteligente pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor prin proiectul PNRR „Laborator inteligent – elevi performanți!”

20 feb. 2024, 11:46,
în Eveniment-Social

Pe 19 decembrie 2022, Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a lansat apelul competitiv de proiecte pentru ” Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație. În  luna martie 2023, în cadrul acestui apel, Colegiul Național Iași a depus, în calitate de coordonator, proiectul Laborator inteligent – elevi performanți! prin care a solicitat finanțare pentru două laboratoare SMART pentru științe, respectiv lingvistică.

Ca urmare a aprobării solicitării și a semnării contractului de finanțare nr. 837SMART/2024 în data de 31.01.2024, va fi demarat procesul de achziții publice, bazat pe un buget de 697.619,08 lei, din care valoarea eligibilă din PNRR este în cuantum 586.234,51 lei, valoarea TVA eligibil aferentă – 111.384,57 lei, reprezentând dotarea celor două laboratoare SMART cu echipamente tehnologice, conținut educațional, conectivitate și instruire a cadrelor didactice.

Scopul proiectului este promovarea în Colegiul Național a educației digitale eficace, de înaltă calitate, incluzivă, în scopul creării unui ecosistem de educație digitală de înaltă performanță, cu impact pe termen lung pentru mediul educațional și comunitatea locală.

Obiective specifice:

  1. Dezvoltarea la cei peste 500 de elevi ai școlii din ciclul liceal, începând cu anul școlar 2023-2024, a competențelor de utilizare a tehnologiilor digitale moderne și de comunicare într-o limbă de circulație internațională, cu ajutorul echipamentelor informatice de tip „smart lab” și a mobilierului adecvat, necesare procesului didactic.
  2. Îmbunătățirea la peste 500 de elevi ai școlii din ciclul liceal, începând cu anul școlar 2023-2024, a abilităților de robotică și a competențelor lingvistice prin intermediul materialelor educaționale moderne.
  3. Îmbunătățirea metodelor didactice, începând cu anul școlar 2023-2024, la o echipă de minim 25 de profesori, prin asimilarea conceptului de pedagogie digitală cu ajutorul instrumentelor de predare- învățare virtuală.

Pentru ambele laboratoare (STEAM și Lingvistic) vor fi desfășurate următoarele activități:

Activitatea 1: Achiziționarea de echipamente tehnologice (inclusiv mobilier  ergonomic adaptat și integrat specific) pentru dezvoltarea unor laboratoare inteligente digitale, conform OME nr. 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice, cu modificările ulterioare.

Activitatea 2: Achiziționarea de conținut educațional care va acoperi domenii din programa școlară și de software/licență cu specific educațional care să asigure distribuirea centralizată, în rețeaua locală, a materialelor didactice pe dispozitive.

Activitatea 3: Conectarea dispozitivelor din laboratorul inteligent la rețeaua de comunicații a unității de învățământ.

Activitatea 4: Instruirea cadrelor didactice pentru utilizarea echipamentelor aferente conceptului de laborator inteligent digital integrat, cuprinzând un număr de 2 sesiuni de instruire a cadrelor didactice privind temele: Robotică, Realitate virtuală, augmentată, Print 3d, Sistem interactiv, videoconferință, sonorizare și cameră documente.

Prin acest proiect de anvergură, Colegiul Național Iași va contribui direct la operaționalizarea Reformei 5 din PNRR, respectiv a Investiției 9, care se adresează învățământului preuniversitar, respectiv a învățământului secundar superior în vederea digitalizării mediilor de învățare din învățământul preuniversitar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *