Prima pagină » National » CNAIR anunță că se va construi un nou pod peste Dunăre. Acesta va lega Giurgiu de orașul Ruse

CNAIR anunță că se va construi un nou pod peste Dunăre. Acesta va lega Giurgiu de orașul Ruse

12 sept. 2024, 14:28,
în National

CNAIR a anunțat un nou proiect, construirea unui nou pod peste Dunăre, care va lega România și Bulgaria. Acesta va trebui să asigure atât infrastructura rutieră, cât și pe cea feroviară.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat intenția de a construi un nou pod peste Dunăre, care să lege România și Bulgaria între Giurgiu și Ruse. Podul propus va trebui să asigure atât conexiunea rutieră, cât și pe cea feroviară între cele două țări, conform declarațiilor făcute de Cristian Pistol, directorul CNAIR.

CNAIR anunță că se va construi un nou pod peste Dunăre

Documentația necesară pentru contractul de elaborare a studiului de fezabilitate a fost deja transmisă Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). „Astăzi am trimis la ANAP documentația pentru contractul care va permite elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse”, a afirmat Pistol, potrivit Agerpres.

Durata maximă alocată pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 23 de luni de la semnarea contractului. Proiectantul selectat va trebui să găsească soluția optimă pentru ca noul pod transfrontalier să faciliteze atât traficul rutier, cât și cel feroviar între România și Bulgaria. După finalizare, acest nou pod dunărean va fi al treilea care conectează cele două țări și va contribui la dezvoltarea economică a ambelor state, nu doar la nivel regional, ci și european, pe axa nord-sud, a subliniat Pistol.

Proiectul va fi finanțat prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF2). În plus, după validarea documentației de atribuire, CNAIR va publica anunțul de participare la licitație, moment în care va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

În prezent, România și Bulgaria au doar două poduri care traversează fluviul Dunărea, în ciuda faptului că cele două țări împart o frontieră de 406 kilometri de-a lungul acestui fluviu. Conform unui articol publicat de Mediapool.bg, alte regiuni ale Europei prin care trece Dunărea au poduri mult mai frecvente, construite la distanțe de aproximativ 20 de kilometri unul de celălalt. De exemplu, în Budapesta, capitala Ungariei, există opt poduri care traversează Dunărea, datorită densității mari a populației din zonă.

Primele probleme deja au apărut

Primul pod construit între România și Bulgaria este cunoscut sub numele de „Podul Prieteniei” și face legătura între Giurgiu și Ruse. Acesta a fost deschis oficial pe 20 iunie 1954 și, în prezent, se află în reparații capitale pe partea bulgară, după ce a fost reabilitat în 2016 pe partea românească. Cel de-al doilea pod, Vidin-Calafat, a fost deschis în 2013 și a fost construit cu fonduri europene, fiind gestionat de partea bulgară.

Discuțiile despre construirea unui al treilea pod între România și Bulgaria au fost purtate în ultimii zece ani, însă de această dată România are responsabilitatea de a derula proiectul. Deși CNAIR a lansat procesul de licitație pentru documentația tehnică, detaliile concrete despre viitorul pod rămân încă necunoscute. Studiul de fezabilitate va analiza și stabili amplasamentul exact, tipul de pod, lungimea, lățimea, înălțimea și dacă acesta va fi destinat atât traficului rutier, cât și celui feroviar.

Studiul va determina, de asemenea, costurile estimate pentru proiectare și execuție, precum și termenele de construcție. Ministerul Transporturilor a explicat că analiza multicriterială din cadrul studiului va aborda conexiunea atât la infrastructura rutieră, cât și la cea feroviară, asigurând astfel integrarea completă a noului pod în rețelele de transport din cele două țări.

CNAIR a anunțat un nou proiect, construirea unui nou pod peste Dunăre, care va lega România și Bulgaria. Acesta va trebui să asigure atât infrastructura rutieră, cât și pe cea feroviară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *