Clubul de Robotică CaroLLiiS al Școlii Primare Carol I a fost premiat la Festivalul Internațional de Robotică, FIRST® LEGO® League Explore – sezonul MASTERPIECE℠, Etapa Națională, București, 10.02.2024.
Medaliile naționale obținute de Școala Primară „Carol I” sunt la:
● secțiunea Programare – echipa Cyber Carol;
● secțiunea Soluția provocării – echipa First Carol Generation.
FIRST® LEGO® League este un festival – concurs dedicat copiilor și tinerilor, ce are ca scop introducerea acestora în lumea fascinantă a științei și tehnologiei STEM, prin intermediul unei abordări creative, sportive. În sezonul MASTERPIECE℠, de anul acesta, echipele participante la secțiunea FIRST LEGO League-Explore și-au imaginat și inovat noi modalități de a crea și de a comunica ARTĂ pe tot globul – STEAM. Obiectivele concursului FIRST® LEGO® League sezonul MASTERPIECE℠, urmărite prin această participare au fost de a:
● crește interesul copiilor si tinerilor cu privire la știință și tehnologie,
● familiariza participanții cu ideea de spirit de echipă,
● încuraja copiii și tinerii să rezolve sarcini complexe într-un mod creativ.
„Cele 2 echipe din cadrul Clubului de Robotică CaroLLiiS – First Carol Generațion și Cyber Carol și-au început activitatea în noiembrie 2022, fiind mentorate de elevii clubului de robotică CyLiiS și Peppers din cadrul Liceului Teoretic de Informatică „Gr. Moisil” Iași.
Suntem la a doua participare națională și ne onorează premiile obținute.
Am crezut în acest proiect, am dezvoltat Clubul de Robotică CaroLLiiS cu ajutorul Comunității Caroliștilor și sunt convinsă că implementarea unor aspecte de noutate, de viziune, de abordare diferită, aduce un plus valoare oricărei instituții. Modalitatea de lucru cu elevii este una inedită și în beneficiul copiilor, deoarece se desfășoară pe alternativa education peer-to-peer cu mentorii de la liceu. Este un prilej de mentorat pentru cei mari și unul de învățare pentru cei mici.
Proiectul este dedicat elevilor din clasele a III-a și a IV-a și are ca scop introducerea acestora în lumea fascinantă a științei, tehnologiei, ingineriei matematicii și artei (STEAM) printr-o abordare practică, distractivă și captivantă. Fiecare participant din echipă are un rol bine stabilit – inginer/programator sau design. Cele trei secțiuni din cadrul fiecărei echipe inspiră copiii să experimenteze și să-și dezvolte gândirea critică, programarea și abilitățile de comunicare și implementare printr-o abordare practică a învățării STEAM și roboticii.
Cred că viitorul nu aparține roboților, ci copiilor, oamenilor care îi construiesc”, a declarat directorul, prof. Claudia-Filareta Cărăușu, coordonatorul Clubului de Robotică CaroLLiiS, al Școlii Primare “Carol I”, Iași