A fost panică printre călătorii dintr-un tramvai din Iași, după ce vagonul s-a oprit brusc, de mai multe ori. Vatmanul a evacuat toți oamenii înainte să se întâmple un incident.
Incidentul a avut loc vineri dimineață, 13 decembrie 2024, la ora 06:20, într-un tramvai Pesa, de pe ruta 5. În mijlocul de transport în comun erau mai mulți călători care se îndreptau spre centrul orașului. În timp ce se îndrepta spre stația Baza 3, tramvaiul a oprit de mai multe ori, brusc, iar luminile s-au stins.
Panică într-un tramvai din Iași
Oamenii au sesizat dinainte ca tramvaiul să se oprească că existau niște fluctuații de tensiune, însă nu bănuiau că s-ar putea întâmpla ceva. Deodată, în dreptul Fan Courier, tramvaiul a frânat brusc. Vatmanul a încercat să își continue drumul, însă vagonul s-a oprit de mai multe ori, iar la final și luminile s-au stins. Atunci, angajatul CTP a deschis ușile și le-a spus călătorilor să coboare. Oamenii s-au speriat de ce s-a întâmplat, însă nimeni nu a fost rănit.
„După ce a trecut tramvaiul de intersecția Virgil Săhleanu, am observat niște fluctuații de tensiune. După 10-15 secunde, tramvaiul a frânat brusc, până la zero. A reluat mișcarea după un minut, dar după 50 de metri s-a oprit din nou. De data asta, s-a oprit și curentul pentru câteva minute. După ce a revenit curentul și au fost resetate sistemele tramvaiului, a plecat din nou, dar în 10 metri s-a oprit iar. În momentul acela, vatmanul a deschis ușile, să coboare toți călătorii, iar tramvaiul a rămas pe avarie. A coborât pantograful, a oprit curentul, iar mai departe nu cunosc, pentru că am plecat spre Baza 3”, povestește Costel, un călător din tramvai.
Tramvaiele au probleme din cauza rețelei electrice
Vatmanii au sesizat de mai mult timp că tramvaiele noi, Pesa și Bozankaya, au probleme cu rețeaua fir-contact din municipiul Iași. Fluctuațiile de tensiune sunt mult prea mari, iar tramvaiele nu primesc suficient curent pentru a funcționa. Din cauza acestor fluctuații, multe dintre tramvaie au erori în bord, iar acum există riscul ca în câțiva ani să se defecteze complet.
„Problema este la tensiune, fluctuațiile sunt foarte mari, de la 420 de V până la 780 de V în unele zone. Tramvaiele au multă forță și au nevoie de mult curent, însă rețeaua nu este potrivită. Tramvaiul respectiv a detectat că nu are suficientă tensiune, iar pantograful a coborât deconectându-se de la rețea. El funcționează pe o baterie, dar trebuie reduși consumatorii, de asta s-au închis toate luminile. Multe tramvaie noi au tot felul de erori în bord din cauza fluctuațiilor de tensiune. În ritmul acesta, tramvaiele o să aibă tot mai multe probleme. Am înțeles că garanția se termină în 2026”, povestește un vatman de la CTP Iași.
Conducerea companiei a precizat că tramvaiul a fost reparat și scos din nou la stradă.
„S-a rupt un ax de la tahogenerator și s-a declanșat sistemul de frânare. S-a înlocuit axul, iar vagonul este din nou la stradă, nu sunt probleme”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Călătorii din tramvaiul de la CTP Iași s-au panicat, însă vatmanul a evacuat pe toată lumea înainte să se întâmple ceva mai grav.
„Vatmanul a evacuat toți oamenii înainte să se întâmple vreo ceva”. Corectati repede.
Cum ramane cu indemnul de a folosi mijloacele de transport in comun, aud? Aia care cred ca asa salveaza planeta, acum sa va vad pe bicla sau troti, nu vara cand e cald si frumos. Dar inaintea voastra, as vrea sa le vad pe mamele si bunicile voastre pe troti, cu tot cu sacosele de cumparaturi si carutul de butelie. Hai ca se poate!
existau niste fluctuatii de curent la lumini. Oare ce a fumat autorul?
Probabil leustean uscat, dar unde mai pui ca nici pe la scoala nu prea a trecut. Auzi la el, tensiunea se masoara in wati !
Tine minte Gogule o formula de fizica de clasa a 7 a : P (W) = U (V) x I (A) unde P – puterea, U – tesiunea, I – intensitatea.
Succes, poate treci clasa anul asta…
Nare treaba !, multi au invatat la scoala doar ca P+U = LA
Dupa ce a coborit pornograful sa oprit fluctatia de curent din lumini iar oamenii au fost ejaculati din interiorul carcasei tramvaiului inainte da se se intimpla vreo ceva miscator de trist !, Virgil Sahleanu a murit degeaba la cit sa furat in orasul asta
Da,și tramvaiul 5 circula prin centrul orașului care este in baza3!Mă râd de mă stric!
Pai centrul orasului este din Dancu pina la Valea Lupului !
nu a evacuat nimeni nimic din motive electrice, s-a defectat se mai strica unele lucruri care merg NON STOP, iar tensiuea este 825v, la 600v cand ai caderi mari de tensiune mor toate chiar si alea vechi.
garantie pana in 2026. sa vezi cum stau in depouri si ocupa spatiu degeaba ca numai sunt bune de nimic. 2 milioane de € per buc aruncate la gunoi. nu puteau face comanda de la Pascani, Arad sau de la Bucuresti. au facut comanda din Polonia de la mii de km. nu ajungeau mai repede piesele daca tramvaiele erau produse in Romania?
Da, dar cei din Romania sunt mai amarasteni si nu au avut de unde sa dea comisioane babane ca cei din Polonia.
Atita lume proasta…….