Clienții unui important furnizor de energie riscă să rămână fără curent! PPC, unul dintre cei mai mari distribuitori de energie electrică din țară, a transmis un mesaj important pentru toți clienții. În ultima vreme, au fost sesizate fluctuații de tensiune și întreruperi neprevăzute de curent. Iată motivul.
Clienții unui important furnizor de energie riscă să rămână fără curent!
PPC România a făcut un anunț recent pentru toți clienții lor. Furnizorul de energie avertizează că branșamentele ilegale pun în pericol viețile oamenilor și afectează funcționarea rețelelor electrice. Din cauza branșamentelor ilegale pot apărea situații de supraconsum și sunt adesea cauza întreruperilor în alimentarea cu energie electrică. Nu doar cei care se conecteaza ilegal sunt afectați, ci și românii care sunt branșați legal. Clienții care observă ceva suspect pot face sesizări la Rețele Electrice România, parte a grupului PPC.
,,Scopul nostru este îmbunătățirea permanentă a calității serviciilor de distribuție, astfel încât clienții să aibă acces la energie electrică la standarde înalte de siguranță și fiabilitate.”, transmit reprezentanții PPC.
Cei care sesizează o ilegalitate la branșamentul unei persoane poate completa un formular anonim sau folosind datele personale. Cei care semnează formularul vor primi și un răspuns cu privire la rezolvarea situației, iar mesajul sau sesizarea vor fi preluate de specialiștii PPC România într-un timp scurt.
Ce trebuie să facă românii după 1 aprilie 2025
Românii care au contracte cu diferiți furnizori de energie trebuie să știe că de la 1 aprilie 2025 va fi o creștere semnificativă a prețurilor la energie și gaze, fapt care se va vedea la facturile consumatorilor. Fiecare furnizor va veni cu pachetele sale și cu diverse oferte, însă românii trebuie să fie atenți la noile tarife și să își schimbe furnizorul, dacă este cazul, pentru a avea cel mai avantajos pachet. Clienţii PPC, Hidroelectrica, E.ON sau ENGIE trebuie să verifice constant ofertele disponibile pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), deoarece mulți furnizori pot introduce tarife semnificativ mai mari, ceea ce poate duce la facturi chiar şi de trei ori mai mari decât în prezent.
„Genul acesta de oferte sunt din partea unor furnizori care nu doresc să își păstreze clienții. Prima condiție pentru a avea concurență între furnizori este ca noi, în calitate de consumatori, să ne facem treaba. Deci noi trebuie să intrăm pe site-ul ANRE și să alegem cea mai bună ofertă. Schimbarea furnizorului în România este un lucru foarte facil, durează foarte puțin, se face online. Deci, dacă un român primește o asemenea ofertă, sugestia mea este să intre pe site-ul ANRE de urgență și să își schimbe furnizorul.”, a precizat Ministrul Energiei Sebastian Burduja.
Rămâne de văzut cu cât se vor scumpi facturile la energie de la 1 aprilie 2025 și dacă se va menține plafonarea prețurilor pentru o anumită categorie de români. Românii trebuie să verifice prețurile furnizorul de energie, iar în cazul în care scumpirile sunt foarte mari, consumatorul își poate schimba furnizorul. Românii trebuie să fie atenți și la branșamentele de energie. PPC a lansat recent un avertisment pentru cei branșați ilegal. Din cauza acestor situații, mulți români pot rămâne fără curent electric, producându-se fluctuații de tensiune. Clienții care sesizează acest fapt pot face o reclamație pentru soluționarea problemei.