Un incident neobișnuit a avut loc la bancomatele Barclays din Londra, unde clienții au profitat de o defecțiune tehnică care le-a permis să retragă bani fără ca soldul contului să fie actualizat corect. Această problemă a fost cauzată de o defecțiune IT, care a afectat nu doar serviciile bancare online și mobile ale băncii, ci și posibilitatea de a vizualiza tranzacțiile efectuate, ceea ce a dus la apariția unor cozi uriașe la bancomate.
„Mană cerească” la bancomatele din Londra. Clienții au primit bani gratis
Potrivit unor martori, clienții au observat că retragerile de numerar nu afectau soldul contului lor, iar acest lucru a atras mulți oameni care au venit să retragă „bani gratis”. Banca a explicat că defecțiunea nu era legată de un atac cibernetic și că, deși bancomatele funcționau, unele plăți nu erau procesate corect. Barclays a dat asigurări că lucrurile vor fi rezolvate rapid și i-a avertizat pe clienți să nu efectueze din nou plăți.
În același timp, banca a lansat un avertisment privind posibile tentative de fraudă, având în vedere că astfel de momente pot atrage mesaje false din partea infractorilor care pretind a fi reprezentanți ai Barclays.
„Păstrarea în siguranță a banilor dvs. este prioritatea noastră absolută numărul unu. Fraudatorii folosesc adesea astfel de momente pentru a trimite mesaje pretinzând că sunt de la Barclays. Nu vă vom cere niciodată detaliile contului sau să faceți clic pe vreun link dintr-un mesaj text – vă rugăm să fiți vigilenți și să nu împărtășiți nicio informație personală. Unii clienți pot întâmpina probleme la efectuarea plăților – lucrăm pentru a remedia acest lucru cât mai curând posibil. Soldul dvs. poate fi incorect și unele plăți pe care le-ați efectuat sau pe care le așteptați pot să nu apară. Vă rugăm să nu efectuați din nou plățile. Vă rugăm să aveți răbdare în timp ce corectăm acest lucru”, au transmis reprezentanții băncii.
În ciuda eforturilor băncii de a rezolva rapid situația, unii clienți au rămas afectați grav, cum ar fi o funcționară publică din Londra, care a relatat că nu a putut finaliza tranzacția pentru achiziționarea unei case din cauza defecțiunii.
Defecțiunile tehnice au fost întâmpinate cu nemulțumiri, clienții reproșând băncii impactul negativ asupra vieții lor personale, cum ar fi pierderea unor oportunități de plată sau imposibilitatea de a încheia tranzacții importante. Printre cei afectați de defecțiune se numără și o funcționara publică, în vârstă de 39 de ani, care a declarat că familia sa a rămas fără locuință după ce plata pentru noua lor casă nu a fost procesată. Femeia și-a vândut casa din Uxbridge, unde locuia cu soțul și cele două fiice, în vârstă de unu și șapte ani, iar familia trebuia să se mute în noua lor casă din West Sussex.
„Am condus până în West Sussex vineri și aveam toate lucrurile noastre într-o dubă de mutare și așteptam afară și, din păcate, în jurul orei unu, avocatul meu a sunat și a spus că Barclays are unele probleme și nu putem finaliza vânzarea. Așa că ne-am vândut casa – aveam banii din asta – dar nu am putut finaliza cealaltă parte a vânzării, așa că suntem, în esență, fără locuință”, a spus femeia.
Clienții nemulțumiți au contactat asistența Barclays prin intermediul rețelelor sociale.
„Din cauza voastră, Barclays, am rămas fără bani, aveam o comandă de alimente programată pentru livrare în această dimineață, care acum va fi anulată, lăsându-mi cei patru copii fără mâncare, este o glumă, deoarece sunt banii mei”, a scris un utilizator pe X.