Circulația rutieră s-a deschis pe Valea Oltului de miercuri, 7 august, de la ora 20.00 – fiind permisă de acum încolo pe toată perioada zilei și a nopții. Restricția se ridică mai devreme cu două zile decât termenul prevăzut. Rămâne restricția pentru autovehiculele mai grele de 7,5 tone până vineri, 9 august.
CNAIR anunță că începând de miercuri, ora 20:00, sectorul DN 7 cuprins între localitățile Lazaret (242+600) și Boița (250+000) a fost redeschis circulației publice, fiind permisă desfășurarea traficului atât pe timpul zilei, cât și al nopții, 24/24h.
Se deschide circulația pe Valea Oltului, dar o bandă va fi suprimată pe perioada lucrărilor la autostrada A1
Redeschiderea circulației pe acest sector de drum este posibilă ca urmare a finalizării lucrărilor de defrișare a versantului necesare realizării drumurilor tehnologice pentru execuția forajelor geotehnice în vederea construcției secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu, transmite CNAIR:
„Precizăm că, în vederea protejării participanților la trafic, pe toată durata de desfășurare a lucrărilor pe versantul din proximitatea drumului național DN7, pe sectorul de drum cuprins între km 242+400 și km 245+400, banda destinată sensului de deplasare Sibiu – Râmnicu Vâlcea rămâne închisă, circulația desfășurându-se în ambele direcții pe cele două benzi destinate sensului de deplasare Râmnicu Vâlcea – Sibiu”, explică CNAIR.
„Subliniem că în data de 9 august 2024 expiră perioada ridicării temporare a restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe sectorul de drum DN1, Ploiești (intersecție DN1 cu DJ 236) – Brașov (intersecție DN1 cu DN1A).
În consecință, începând cu data de 9 august 2024, circulația pe acest sector de drum se va realiza conform reglementărilor prevăzute de Ordinul comun MT-MAI nr. 647/127/2016”, mai transmite Compania de Drumuri.
Circulația pe Valea Oltului a fost închisă din 8 iulie, pe timpul zilei.
Închiderea circulație a fost necesară pentru executarea defrișărilor și realizarea unor drumuri de acces pentru constructor pentru a putea executa lucrările de proiectare din cadrul cotnractului pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 2.
Criticat în spațiul public pentru decizia de a închide în plin sezon de concedii unul dintre cele mai circulate drumuri din România, Grindeanu a spus că amânarea lucrărilor ar fi însemnat o întârziere de un an la autostrada Sibiu-Pitești şi penalităţi de 80 de milioane de lei.
Din 8 iulie, maşinile nu au putut circula în intervalul 06.00 – 20.00, cu excepţia celor ale instituţiilor de intervenţie, care erau însoţite de echipaje ale constructorului. Riveranii au beneficiat de două intervale speciale pentru a se putea duce/ întoarce de la serviciu. CNAIR a stabilit rute ocolitoare, de unde a ridicat orice restricţie, iar CFR a suplimentat numărul de garnituri.
Lucrările la autostradă sunt încă parte din etapa de proiectare
Lucrările de defrișare ce au loc acum adiacent DN7 fac parte din componente de proiectare a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 2.
Secțiunea 2 (31,33km) este cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri. Pentru acest proiect CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia, Mapa Insaaet VE Ticaret (în asociere cu Cengiz).
Turcii sunt deocamdată încă în faza de proiectare. Termenele oficiale erau 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru lucrările de execuție.