Prima pagină » Titlurile zilei » Cimitirul de lux din depoul CTP Iași. Zece tramvaie nou-nouțe nu sunt funcționale: „Noi ne lăudăm în public, dar realitatea este alta” – FOTO

Cimitirul de lux din depoul CTP Iași. Zece tramvaie nou-nouțe nu sunt funcționale: „Noi ne lăudăm în public, dar realitatea este alta” – FOTO

27 oct. 2023, 02:00, 15 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Investițiile de milioane de euro ale primăriei trebuiau să modernizeze transportul în comun din Iași. Depoul CTP de la Gară a devenit cimitirul tramvaielor de lux

Mai multe tramvaie, modele noi, stau nefolosite în depou din cauza mai multor defecțiuni. Vagoanele staționează de mai bine de 5 luni, deoarece durează foarte mult timp până când piesele vor ajunge la Iași. Având în vedere traficul din oraș, cetățenii au mare nevoie de mijloace de transport în comun, însă acestea stau la depoul de la Gară.

Cimitirul de lux. „Stau de mai bine de 5 luni în depou și așteaptă să fie reparate”

Ieșenii au sperat că vor beneficia de condiții mai bune cu această investiție, iar transportul în comun va fi la nivelul orașelor din vestul Europei. După ce în această vară au fost folosite mai puțin, fiind pregătite pentru toamnă, având în vedere că s-a aglomerat orașul. Totuși, nu toate vagoanele din depou au fost scoase la stradă, din cauza mai multor probleme.

„Nu știu ce spune acum conducerea, însă eu am văzut cam 10 tramvaie noi defecte în depoul de la Gară. E normal să se defecteze, apar diferite situații în trafic, însă acestea stau de mai bine de 5 luni în depou și așteaptă să fie reparate. Noi ne lăudăm în public că avem 32 de tramvaie noi, că s-au făcut investiții când, de fapt, realitatea este alta”, povestește unul dintre vatmanii CTP.

Astfel, vagoanele ajung să rămână foarte mult timp în depoul de la Gară, pentru a fi reparate.

„Problema este că pentru tramvaiele care au venit din Polonia nu au fost aduse și piese de schimb când au fost achiziționate. În cazul în care se defectează, atunci compania trebuie să dea comandă de piese la firma din Polonia, atunci trebuie să le fabrice, plus transportul și uite așa ajunge un tramvai defect să stea între 8 și 10 luni pe tușă în depou. Cât se plânge lumea de modelele vechi, GT, dar, de fapt, astea fac mare parte din treabă. Problemele diferă, erori de la partea electrică, în anumite zone, linia ferată nu este de calitate și defectează tramvaiul sau mai sunt cazurile în care sunt accidente în trafic, iar tramvaiul rămâne avariat în depou. Aici se mai adaugă problemele interne cu personalul și multe altele despre care se știu deja”, a mai adăugat vatmanul de la CTP.

Mulți dintre angajații CTP au făcut declarații sub anonimat de frica repercusiunilor din partea conducerii, colegilor sau a pierderii locului de muncă, o parte dintre ei fiind în pragul pensionării. Reamintim faptul că un vatman a fost sancționat de companie în luna iunie cu reducerea a 10 la sută din salariu, după ce chiar directorul Cristinel Talef a încercat să-i confiște camera video de pe bord.

Cristinel Talef

Directorul Cristinel Talef se ocupă de situația tramvaielor de la CTP, însă a refuzat să ofere un punct de vedere cu privire la situație

Compania așteaptă piesele de schimb

Totuși, vagoanele sunt încă în garanție. Conform contractului semnat, în 2020, între Primăria Iași și firmele din Polonia și Turcia, companiile care furnizează tramvaiele asigură o perioadă de garanție de 5 ani pentru cele de la Pesa, respectiv 6 ani pentru Bozankaya. De asemenea, în această perioadă, reprezentații firmelor sunt prezenți în depoul CTP pentru a oferi asistență la reparații și pentru a instrui personalul.

Investiția totală pentru cele 32 de tramvaie a fost de aproximativ 79 de milioane de euro, cea mai mare din istoria Iașului pentru transportul în comun. Astfel, doar un singur vagon a costat undeva peste 2 milioane de euro. Pe hârtie, lucrurile au fost puse la punct pentru buna funcționare a vagoanelor pe rutele din Iași, însă realitatea este diferită, iar problemele se țin în lanț. De asemenea, mulți călători au sesizat că tramvaiele nu mai sunt la fel de silențioase precum în primul an când au fost scoase pe trasee, ba chiar au început să scoată zgomote ca modelele vechi.

„Nu am nimic de adăugat”, a transmis Cristinel Talef, directorul de exploatare de la CTP.

Investițiile de milioane de euro ale Primăriei din Iași au ajuns să stea în depoul de la CTP, devenit cimitirul tramvaielor de lux, în așteptarea că vor fi reparate într-o bună zi, chiar dacă au doar câțiva ani de când sunt folosite.

Comentarii
  • Talef, tu însuți ești o piesă rebut.

  • DNA de ce nu se face sesizare la ei toate sunt cu stiinta lui Chirica

  • ce plm vina au aia? turicii nu repara

  • Un cetățean din Iasi

    Un idiot acest sef !!!! Cum poți sa spui ca nu ai nimic de comentat când tu ești șeful instituției…nu pot sa cred…un preș de șters pe picioare acest individ…

  • Calator cu rable CTP

    Au cumparat tramvaie SECOND HAND si au scris in documentele CTP,inregistrate in contabilitate si falsificate ca sunt NOI!! MIZERIA IESE LA SUPRAFATA. Diferenta dintre pretul second hand cum au platit si travaie noi GOLANII CTP AU PUS BANII IN BUZUNARUL LOR, CU STIREA LUI CHIRICA ,MILIOANE DE EURO! Toti iesenii au o bservat ca tramvaiele asa – zise noi sunt de fapt second- hand, vechi, uzate. DNA trebuie sa se autosesizeze ori sa fie sesizat de urgenta!!!

  • Toata conducerea companiei cat si membrii CA ar trebui sa isi de-a demisia sau sa fie demisi si anchetati de organele abilitate pentru toate aceste aspecte prezentate in ziar aproape zi de zi.
    Ceva e putred rau in aceasta companie si mai este un aspect, daca nu faci foc nu iese fum deci cu siguranta sunt lucruri total anapoda si probabil incorecte din punct de vedere legal.

  • Ce visați voi? Ele trec zilnic pe la rond baza 3.

  • @Calator cu rable CTP: Da` esti prost rau, nene. Inafaradecaruta nu credcaai mers cu altceva. Nu esti in stare sa faci diferente , dar mananci kt pe net. Vai de capul tau, sa nu te inmultesti ca tot niste prosti o sa ai.

  • Toată conducerea o sa fie dată afară dacă votam pe cine trebuie. Transportul in comun trebuie să aibă dublu numărului de șoferi, vatmani de cât e in prezent . Dar nu vine nimeni sa lucreze pe nimic.

  • Alea sînt tramvaiele corupților mei–”Știu ei mâ crezi câ nu știu ”ciordelei mei din bucale și cococeni–ha ha ha –vam ciuruit șoldovenilor–

  • Da.Tramvaiele cumparate de Ctp din Polonia sunt tramvaie second hand. Ctp a platit pret second hand si a inregistrat in documente tramvaie Polonia la pret de tramvai nou. Diferenta in buzunarul cui?

  • De ce nu au cumparat de la Astra, din Arad? De acolo au cumparat Arad, Cluj, Oradea, Bucuresti, Galati. Pretul e 1,95 milioane euro per tramvai, deci mai mic decat pretul tramvaielor cumparate de CTP.

  • Habar nu aveți voi. Sunt tramvaie noi din Polonia. Nu tine de livrarea de piese noi. Altcineva saboteza folosirea lor. Plus ca mulți vatmani nu știu sa le folosească corect.

  • Tramvaiele din Polonia sunt second hand.

  • @Anonim 5.59: Cei de la Astra au comenzi până peste cap și ar fi durat ani buni până onorau comenzile pentru Iași… Oricum și cele Solaris, poloneze, sunt bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *