Prima pagină » Actualitate » Chestionarele de satisfacție a asiguraților din Iași scot la iveală detalii uluitoare din sistemul sanitar! Peste 100 de asigurați medical din 365 au răspuns că nu își cunosc drepturile și îndatoririle care le revin
Chestionarele de satisfacție a asiguraților din Iași scot la iveală detalii uluitoare din sistemul sanitar! Peste 100 de asigurați medical din 365 au răspuns că nu își cunosc drepturile și îndatoririle care le revin

Chestionarele de satisfacție a asiguraților din Iași scot la iveală detalii uluitoare din sistemul sanitar! Peste 100 de asigurați medical din 365 au răspuns că nu își cunosc drepturile și îndatoririle care le revin

25 iul. 2020, 04:00,
Bianca Ciubotariu în Actualitate

Chestionarele de satisfacție a asiguraților din Iași emise online de către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate din Iași  arată că adresabilitatea în ambulatoriu de specialitate a fost mai redusă, iar numărul de internări a scăzut. Din cei care au răspuns la chestionare, 125 au fost bărbați și 240 femei. Dintre aceștia, 236 fac parte din mediul urban și 129 din mediul rural. Dintre cei 365 de asigurați care au răspuns la chestionare, 129 sunt salariați, 109 pensionari, 8 copii de 18 ani, 80 care fac parte din programe de sănătate, 2 liber profesioniști și 37 șomeri.

Un ieșean, asigurat medical, a aflat prin completarea chestionarului de la CAS că este asigurat medical

La prima întrebare adresată de către reprezentanții CAS Iași prin chestionarul de satisfacție a asiguraților medical, din 365 de pacienți, unul a răspuns că nu. Acesta a menționat că nu știa că este în evidența unei Case de Asigurări de Sănătate.

La întrebarea: „Considerați că sistemul de sănătate vă oferă serviciile medicale de care aveți nevoie”, 242 de pacienți au răspuns afirmativ, 115 au spus că primesc parțial servicii medicale de care au nevoie, iar 7 asigurați au răspuns că nu primesc servicii medicale utile. Din 365 de persoane care au completat chestionarele de satisfacție de la CAS, 285 au spus că se programează la medicul de familie, 66 au spus că doar uneori și 14 că nu se programează la medicul de familie. Întrebați dacă li se pare utilă procedura de programare la medicul de familie, 314 persoane au răspuns afirmativ, iar 51 au afirmat că este insuficientă și că nu au observat nicio îmbunătățire.

Din 365 de pacienți care au răspuns la chestionarele de satisfacție a asiguraților din Iași, 80 cred că opinia lor nu este importantă

Peste 50 de ieșeni din 365 au menționat în chestionarele emise de către CAS că nu beneficiază de atenția și înțelegerea medicului de familie. Din 365 de intervievați, 297 au spus că sunt mulțumiți de serviciile primite, 42 au răspuns ferm că nu, iar 26 au spus că doar parțial sunt mulțumiți.

Doar 63, din 365 de pacienți care au răspuns la întrebările din chestionarul de satisfacție a asiguraților emis de CAS Iași au spus că nu au fost internați într-o unitate sanitară în ultimii 2 ani. Dintre cei care au răspuns, 262 au fost mulțumiți de serviciile spitalicești, 16 au afirmat că personalul medical nu era prezent în camera de gardă, iar 9 au spus că nu au primit atenția medicilor. Din numărul total de persoane care au răspuns la chestionar, 192 au spus că opinia asiguraților față de calitatea serviciilor medicale furnizate este importantă, 80 au spus că nu este importantă, iar 92 au spus că nu știu dacă opinia lor este importantă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`