Prima pagină » Actualitate » CFR Călători, un nou director general. Cine a fost ales în funcţie
CFR Călători, un nou director general. Cine a fost ales în funcţie

CFR Călători, un nou director general. Cine a fost ales în funcţie

23 ian. 2020, 12:01,
în Actualitate

Compania CFR Călători a ales noul director. La conducere a venit fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu. Numirea a fost făcută în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie (CA) al CFR Călători. Noul şef al companiei are ca prim obiectiv că firma de stat să ajungă la un parc activ de peste o mie de vagoane, fiind în prezent doar 850.

Fostul ministru a fost ales, recent, şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR SĂ, compania de stat care administrează infrastructura de cale ferată. Costescu a fost ministru al Transporturilor în perioada anilor 2015 –2016, în Guvernul condus de Dacian Cioloş.

Joi, 23 ianuarie 2020, în cadrul unei şedinţe a CA a CFR Călători, Costescu a fost ales director general.

Noul director a ţinut să precizeze că are trei mari obiective în ceea ce priveşte compania:
– să aşeze călătorul pe primul loc atunci când se iau deciziile;
– să ridice parcul de material rulant, calitativ şi cantitativ, la standardele cerute de piaţă;
– să remodeleze compania, dintr-un mastodont ineficient, într-una modernă şi flexibilă.

Unul dintre obiectivele sale pe termen scurt este ca firma de stat să ajungă la un parc activ de peste 1000 de vagoane.

”Compania are, în prezent, un parc activ de circa 850 de vagoane, faţă de aproape 2.300 câte sunt în parcul inventar. Acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cererea actuală din piaţă. Unul din obiectivele mele este că parcul activ să depăşească 1000 de vagoane, prin modernizarea şi retehnologizarea celor existente”, a spus Costescu, contactat de News.ro.

Un alt obiectiv menţionat este reprezentat de îmbunătăţirea organizării companiei, pentru creşterea vitezei de reacţie în piaţă, a eficienţei şi reducerea pierderilor.

”Trebuie regândite câteva lucruri în companie. (…) Modul în care se raportează aceasta la client nu mă mulţumeşte, aici voi interveni urgent. Apoi, trebuie să înţelegem că obiectul nostru de activitate se realizează cu trenuri şi dacă nu le aducem urgent la numărul şi condiţiile cerute de piaţă, aceasta ne va pedepsi. Este clar că procesul de mentenanţă şi reparaţii trebuie regândit, este clar că investiţiile în parc trebuie încurajate”, a spus Costescu.

O altă măsură vizează reintroducerea trenurilor intercity. Acestea vor asigura legături rapide între marile oraşe, unde există o cerere crescută, pentru a scurta timpii de călătorie. În plus, trebuie luate măsuri pentru creşterea dotărilor şi eficienţei trenurilor internaţionale.

”România se află într-o situaţie după părerea mea greu de acceptat. Nu avem trenuri Intercity şi vom demara imediat o analiză finalizată cu un program de măsuri pentru a oferi călătorilor această opţiune, normală în Europa, în zilele noastre. Trenurile intercity vor rula, cu prioritate pe rutele care au fost deja modernizate, iar viteza de deplasare este mai mare”, a spus fostul ministru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`