Prima pagină » Actualitate » CFR Călători a avut 4,3 milioane de minute întârzieri în 2022
CFR Călători a avut 4,3 milioane de minute întârzieri în 2022

CFR Călători a avut 4,3 milioane de minute întârzieri în 2022

21 aug. 2023, 08:15, 8 ,
în Actualitate

Conform raportului de activitate al companiei cu capital de stat CFR SA, întârzierile trenurilor de călători au înregistrat o creștere, trecând de la 3,4 milioane de minute înregistrate în 2021 la 4,3 milioane de minute înregistrate în anul 2022.

Asta în contextul în care pasagerii trenurilor CFR se plâng de condițiile mizerabile. Căldura și mirosurile greu de suportat le dau mari bătăi de cap pasagerilor.

CFR Călători, întârzieri de 4,3 milioane de minute în 2022

În anul 2022, în cadrul acelorași statistici, întârzierile trenurilor de marfă au consemnat o scădere de 666.000 de minute, ajungând astfel la un total de 40 de milioane de minute de întârziere.

Unul dintre factorii principali care contribuie la aceste întârzieri considerabile este reprezentat de restricțiile de circulație impuse pe tronsoanele vechi de cale ferată.

Astfel, conform detaliilor prezentate în raportul CFR SA, la finele anului precedent, erau în vigoare un număr de 378 de restricții de viteză, cu o lungime totală de 599 km, ceea ce reprezintă o distanță mai lungă chiar decât cea dintre București și Cluj.

Raportul de activitate menționează, de asemenea, că viteza comercială a trenurilor de călători înregistrată în 2021 a fost de 44,83 km/h, în timp ce viteza comercială a trenurilor de marfă a fost de 15,63 km/h.

Viteza comercială constituie unul dintre indicatorii esențiali ai performanței circulației feroviare, având un impact semnificativ asupra atractivității serviciilor oferite de sistemul feroviar, mai ales în ceea ce privește traficul de pasageri.

Trenul Iași – Pașcani, un coșmar pentru oameni

Călătorii care optează pentru CFR Călători se confruntă cu condiții extrem de dificile. O mare parte din vagoanele operate de companie nu sunt echipate cu sisteme de climatizare sau aer condiționat, transformând călătoria cu aceste trenuri într-o adevărată provocare.

Pe rută intens circulată Iași-Pașcani, situația devine deosebit de dificilă, mai ales în zilele de final de săptămână când mulți navetiști revin la casele lor. Chiar dacă trenul nu era complet ocupat, pasagerii au trecut prin experiențe extrem de neplăcute în drumul lor către destinație.

Incidentul descris s-a desfășurat în trenul Iași-Pașcani, la ora 18:43, în seara de vineri, 9 iunie 2023. Peisajul era dezolant, călătorii erau acoperiți de transpirație, ca și cum ar fi stat într-o saună, și nu într-un vagon de tren. Tensiunea printre pasageri era la cote maxime, întrucât, pe lângă căldura sufocantă pe care erau nevoiți să o îndure, trenul suferea și de întârzieri.

Această situație ridică semne de întrebare asupra condițiilor de călătorie oferite de CFR Călători și pune în evidență nevoia de îmbunătățire a infrastructurii și serviciilor pentru a asigura o experiență mai plăcută și confortabilă călătorilor.

În interiorul vagonului, persista un miros intens de transpirație și aer închis, iar în cazul în care cineva ar fi avut îndrăzneala să deschidă ușa către toaletă, cu siguranță ar fi fost privit de ceilalți călători cu dispreț. Starea de nemulțumire a călătorilor creștea treptat, iar un pasager curajos s-a decis să se adreseze controlorului pentru a cere pornirea sistemului de aer condiționat. Cu toate acestea, a urmat o surpriză dezamăgitoare – bărbatul responsabil de controlul trenului a venit și, în loc să activeze aerul condiționat, a ales să deschidă geamurile vagonului, dând astfel impresia că acesta ar trebui să fie modul de răcire al trenului.

 

 

Comentarii
  • Ar trebui pus director pe unu numit Rugină.

  • Anonim, intr-adevar, nemultumit de multe lucruri din RO, mai de vanzarea RO (cu tot cu oameni)

    Wtfk, man…!!! Transformand in ore > zile> ani => 8 ANI intarziere!!! Nu prea e credibil…. Mai verificati! Pare a intoxicare…

  • Doamne ajută!

  • Pai CFR-ul si Posta romana au inventat branza mucegaita si stafidele…

  • De ce mai exista aceasta companie? Ce salarii au directorii?

  • Rezultatul numirilor politice ale directorilor companiilor de stat. Aia care merg la vot, ciocu’ mic. Ați ajutat la situația asta, prin vot.

  • Un roman simplu

    CFR = vita beteaga, scoasa la vanzare (ieftin)?… Intrebare: oare e beteaga? … Celelalte vite NU erau betege…”Traiasca Romania Dodoloatza!!!!”

  • Operatorii feroviari privati câte trenuri au avut anulate și câte minute de întârziere au pe anul 2022 ?? Aceste informații de ce nu le publicați, voi mass media v-ati făcut un obicei în a denigra compania CFR Calatori ! Nu sunteți imparțiali, absolut de loc , nu contest problemele și neajunsurile din CFR, dar nici operatorii feroviari privati nu sunt cu nimic mai buni !!! Informații opinia publică corect și fiți imparțiali asa cum va cere deontologia meseriei !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *