Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, marcată anual pe 11 februarie, subliniază importanța unui sistem comun de intervenție rapidă în situații critice, valabil în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. Implementat pentru a asigura accesul rapid la serviciile de urgență – Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și Salvamont – acest număr unic oferă cetățenilor sprijin imediat în cazuri ce pun în pericol viața, sănătatea sau siguranța publică. În România, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), gestionat de Serviciul de Telecomunicații Speciale, a devenit pe deplin operațional în 2005, consolidând astfel eficiența intervențiilor de urgență la nivel național.
Aplicația Europeană InfoCons, lansată cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgență 112
InfoCons, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) , a realizat campania „112 – 113 numere de urgență”. Campania include realizarea unei plăcuțe cu numerele de urgență: 112 (număr gratuit) și 113 (SMS). Pentru a utiliza numărul 113, este necesară înscrierea în baza de date a Serviciului 112.
Cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgență 112, InfoCons pune la dispoziția tuturor cetățenilor, în calitatea lor de consumatori, Aplicația Europeană InfoCons, unică la nivel mondial, ce oferă consumatorilor într-un singur loc toate informațiile de care aceștia au nevoie.
Secțiunea SOS care este disponibilă de acum și off-line (fără acces la o rețea de internet) , iar consumatorii au acces la numerele de urgență [6] atât la nivel național cât și internațional, dar și posibilitatea de a le apela direct, fără costuri suplimentare, cu aplicația InfoCons. Această facilitate reprezintă un real ajutor pentru consumatori, în special atunci când accesul la internet este prohibit datorită costurilor sau nu au acces la o rețea de internet.
Aplicația Europeană InfoCons reunește în secțiunea SOS o serie de numere de urgență și utile, oferind consumatorilor acces rapid la instituțiile responsabile în diverse situații critice. Printre acestea se numără:
* Serviciul de urgență 112, pentru situații care necesită intervenție imediată;
* Protecția Consumatorilor, unde poți solicita ajutor dacă întâmpini probleme cu produsele sau serviciile achiziționate;
* Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, disponibilă în cazul sesizărilor privind siguranța alimentelor;
* Numerele de contact ale instituțiilor județene, precum Primăria, Poliția Locală, Garda de Mediu, Agenția pentru Protecția Mediului, Direcția Sanitar Veterinară, Registrul Auto Român, Inspectoratul Teritorial de Muncă și Direcția de Sănătate Publică.
De asemenea, InfoCons pune la dispoziția agenților economici și spațiilor publice Plăcuța cu Numerele Utile și de Urgență la Nivel National, Plăcuța cu numerele 112 – 113 – Numere de urgență obligatoriu de afișat, precum și plăcuța cu informațiile necesare consumatorilor care se află în situații de urgență, în vederea facilitării accesului rapid și direct la informații concrete, concise și corecte pentru cetățeni, în calitatea lor de consumatori.
Campania Națională de informare a consumatorilor „InfoUtile” cu privire la accesul acestora la numerele de urgență de pe teritoriul României – InfoCons te ajută!
Fii pregătit în situații de urgență! Informații utile pentru consumatorii care se află în situații de urgență, dar și sfaturi pentru adoptarea unui comportament responsabil înainte și după o situație de criză – InfoCons te ajută!
Website-ul cu toate numerele utile și de urgență la nivel internațional, național și local, cu posibilitatea selectării județului. Pe acest website se regăsesc numere precum: Ambulanță, Poliție, Protecția Consumatorilor, Pompieri, Poliția de Frontieră, Turism, Direcții de Sănătate Publică, Primărie, Mediu, Telecomunicații etc – InfoCons te ajută!
În conformitate cu Legislația Națională și Europeană cu privire la accesul la informare și informație egală pentru toți cetățenii Uniunii Europene, plăcuțele de informare pot fi realizate având inscripționat și un limbaj Braille pentru persoanele nevăzătoare.
De asemenea, Plăcuțele cu Numere Utile aferente fiecărui județ din România pot fi descărcate gratuit în vederea afișării de către agenții economici și spațiile publice accesând consumers-protection.org – InfoCons te informează!
Responsabilitatea în utilizarea numărului 112 a crescut semnificativ în ultimii ani, iar statisticile arată că peste jumătate dintre apelurile efectuate în ultimii ani au fost urgențe reale, marcând cel mai ridicat procent de la lansarea acestui serviciu în România.
Acest progres reflectă o mai bună conștientizare a importanței apelului responsabil, asigurând astfel alocarea eficientă a resurselor către cazurile cu adevărat urgente. De la introducerea sa în 1991 la nivel european și până în prezent, 112 a devenit un simbol al siguranței cetățenilor, fiind accesibil gratuit de pe orice telefon, fix sau mobil, oriunde în Uniunea Europeană.
Susține și tu ca Aplicația InfoCons să rămână independentă!
Aplicație sigură pentru tine și părinții tăi!
Valoarea Donaţiei este de 2 Euro/lună.
Suma alocată cauzei este de 2 Euro.
Nu se percepe TVA pentru donaţiile de pe abonament.
În reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reţinut la achiziţionarea creditului.
Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA.
Campanie realizată cu sprijinul Digi Mobil, Orange Romania, Telekom România şi Vodafone România.