Prima pagină » National » Centura Gura Humorului, cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului

Centura Gura Humorului, cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului

11 mart. 2024, 10:55,
în National

Centura Gura Humorului este cea mai scumpă șosea din România. Autoritățile locale susțin că realizarea unei variante de ocolire a oraşului Gura Humorului a devenit o prioritate deoarece în prezent, pe drumul naţional 17, se înregistrează valori de trafic rutier foarte mari. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului.

Centura Gura Humorului este cea mai scumpă șosea din România

Centura Gura Humorului, care are doar 10 kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, în lungime de aproximativ 50 de kilometri. Orașul are circa 13.000 de locuitori. Centura va fi construită printr-un „parteneriat” între Consiliul Județean Suceava și CNAIR.

Durata estimată de proiectare a obiectivului de investiţii este de 6 luni, iar durata estimată de execuţie este 30 luni.

Ministerul Transporturilor arată că în contextul promovării proiectului Drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, apare necesitatea realizării unei variante de ocolire care să asigure conexiunea între Lotul 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lotul 3 Vatra Dornei — Suceava al Drumului de mare viteză și care să contribuie la scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul orașului Gura Humorului.

Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri.

O nouă autostradă este aproape gata

Este posibil ca în această toamnă să se dea în folosință Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului, chiar la intersecția cu A2 (Autostrada București-Constanța).  Altfel stau lucrurile când vine vorba de Autostrada Moldovei.

În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an. Autostrada Moldovei s-a înfundat între Mizil și Pietroasele. Lotul 2 nu va fi gata în 2024, e la 35%, deși are termen de finalizare în luna aprilie a acestui an.

Două tronsoane de pe A7 Ploiești – Buzău și două tronsoane de pe A7 Buzău – Focșani au termen de finalizare în 2024. În total sunt peste 65 de kilometri de autostradă. Anul acesta au termen contractul de finalizate loturile 1 și 2 din tronsonul Ploiești – Buzău și loturile 1 și 4 din tronsonul Buzău – Focșani.

Ieșenii sunt tot mai indignați de întârzierile lucrărilor pentru Autostrada Moldovei și vor să știe cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Lucrările avansează cu greutate și la podul de pe Autostrada Moldovei A7. Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe tronsonul cuprins între Buzău și Focșani, parte a Autostrăzii A7. Podul de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei, se află în construcție. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău.

Cea mai scumpă șosea din România este centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri și va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, care are circa 50 de kilometri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`