Străzile din centrul orașului sunt sufocate de mașinile parcate pe trotuar. Proprietarii apartamentelor din complexele rezidențiale din oraș refuză să cumpere locuri de parcare amenajate și lasă mașinile la voia întâmplării
Dezvoltatorii imobiliari acuză Poliția Locală că nu își face datoria de a da amenzi celor care parchează ilegal. Străzile din centrul orașului sunt sufocate de mașinile parcate pe trotuar de cei care refuză să cumpere locuri de parcare special amenajate în complexele rezidențiale. Poliția Locală acordă sancțiuni doar dacă este prezent conducătorul auto.
Mașinile sunt parcate pe trotuar, iar parcările amenajate sunt goale
Locuitorii din centrul orașului sunt deranjați de mașinile parcate la întâmplare pe trotuare. Dezvoltatorii imobiliari spun că ei sunt obligați de către primărie să facă locuri de parcare, însă cei care cumpără apartamentele preferă varianta parcării pe stradă, decât să folosească parcările amenajate în cadrul complexului.
„În zona Palas, Poliția Locală nu dă amenzi pentru parcare. Eu găsesc de multe ori parcarea din complex blocată, stâlpi rupți, intrarea blocată. Clientul poate să cumpere sau nu, poate nu are mașină. Am locuri de parcare pentru fiecare apartament. La noi, dacă te prinde agentul de poliție când parchezi, primești amendă, dacă ai parcat și ai plecat de lângă mașină, o lași acolo și 3 zile, nu îți face nimeni, nimic. Dacă ar fi și la noi cu avertisment în geam, să primească amenda acasă, atunci nu ar mai bloca străzile, căile de acces și trotuarele”, declară Daniel Niculiță, dezvoltator imobiliar.
Problema pare să persiste în centrul orașului, unde majoritatea apartamentelor din complexele imobiliare sunt folosite în regim de închiriere. Dezvoltatorii cu afaceri în părțile mai îndepărtate ale orașului par că nu au această problemă.
„De regulă, fiecare parchează în incintă. Locurile sunt contra-cost, majoritatea celor care au apartament au și loc de parcare”, spune dezvoltatorul imobiliar Cristin Zămosteanu.
Zone intens circulate, blocate de mașini parcate aiurea
Alte zone în care se practică parcarea la întâmplare sunt Splai Bahlui și zona de lângă Spitalul de Recuperare, unde persoanele care locuiesc în complexele „Conest” aleg să încurce traficul decât să cumpere un loc de parcare.
„Sunt în jur de 170 de parcări nevândute – mă refer la Conest Residence și la Conest Vision. Într-o parte, am 120 de locuri nevândute și în cealaltă 40-45 de locuri, în situația în care apartamentele sunt vândute integral. Poliția Locală nu a dat niciodată amenzi pentru parcări. Înțeleg că în Tudor – Splai Bahlui nu au cadrul legal, fiind sens unic, lăsând o bandă liberă. Dacă primăria ar pune un taxator sau ceva, ar avea cum. În zona Spitalului de Recuperare, ar trebui să vină să ridice mașinile, parchează pe trecerea de pietoni, făcută de noi în fața blocului, și pe benzile de accelerare/decelerare. Acolo ar fi cadru legal să vină să le ridice automobilele”, menționează un alt dezvoltator imobiliar, Alin Cosma.
Poliția Locală, depășită de situație!
Conducerea Poliției Locale Iași consideră că agenții își fac treaba, Liviu Zanfirescu spunând că pot fi sancționați doar conducătorii auto găsiți la mașină.
„Poliția Locală acționează permanent pentru a combate staționările neregulamentare, prioritizând aceste acțiuni pentru căile de acces către orice instituție publică sau privată și intersecțiile. Nu putem sancționa conducătorii auto în lipsă, potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195 – este și o prevedere a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Acolo unde aspectele sunt grave și sunt sesizări sau ne sesizăm în oficiu, pentru că nu desfășurăm activități doar la sesizare ci și din oficiu sau permanent, facem solicitare la biroul rutier, pentru a ne comunica datele de identificare ale conducătorului auto. Când primim răspunsul, se aplică sancțiunea. Pentru celelalte situații de oprire pe trotuar sau situații de blocare căi de acces, avem o hotărâre a consiliului local, 54/2020, pe care o utilizăm zilnic. Acționăm prioritar pentru a îndeplini cât mai bine nevoile cetățenilor și nu este o alegere arbitrară”, a declarat Liviu Zanfirescu, director general al Poliției Locale Iași.
Problema cu mașinile parcate pe trotuar sau chiar pe stradă este în tot orașul, iar agenții de la Poliția Locală sunt total depășiți de situație.
„dezvoltatorii” se plang ca oamenii nu iau 2 metri patrati de pamant cu doua linii albe, cu 10 mii de euro? :)) Stati linistiti ca va pune nenea Chirica stalpisori peste tot in oras, e ordin ca oamenii sa nu mai aiba masini.
militia doarme prin masini la umbra ,nu au chef de munca ,cine sa ii controleze ??
:)) Cristin Zămosteanu si Daniel Niculiță s-au trezit sa vorbeasca. Mai bine ar intra in legalitate cu blocurile construite de ei
Și ți se pare exagerat de scump 10k o parcare subterana? La Cluj se vând la suprateran cu 10-12k iar la subteran chiar și cu 17-19k
Dl primar ar fi cazul sa mai darame niste blocuri ilegale sa dea afara golanii care pun aprobari si sa faca parcari.
Daca tot ati facut reclama la blocurile noi, poze pe str. Prof. Anton Sesan la masini, care nu nu au treaba cu dezvoltatorii, ci sunt ale persoanelor care stau in blocurile vechi, cat si a persoanelor care lucreaza prin zona Palas. de ce nu ati surprins si faptul ca la scarile „H” iesirea da direct in strada? lipsa trotuar. de cand s-a mutat circulatia pe str. Prof. Anton Sesan e dezastru ies copiii direct in strada. trebuia sa intrebati comisia de circulatie de siguranta in trafic pe zona respectiva… eram curios ce vor spune.
niculita sa plateasca TVA si taxele pentru blocuri intregi construite pe „persona fizica”, iar „dezvoltatorilor” bisnitari de apartamente sa li se darame blocurile construite ilegal si sa li se verifice firmele campioane la evaziune.
Un primar bun nu ar lăsa nici o mașină pe trotuar , poliția doarme .
bai baieti, NICULITA da interviuri, el nu stie bine sa vorbeasca, sa mearga , sa scrie. E un Anal-fabet
De vina este si Primaria in frunte cu „mentorul cel de soi liberal” Chirica, De ce a scumpit parcarile la 5 lei ora?? Care a fost studiul care a stat la baza inteligentei acestui nr.2 ” 7 case”???? Daca o lasa la un 3 lei, decent, pentru ca oricum nu a facut nimic la parcarile vechi, oamenii ar fi parcat acolo. Nemenicia si aroganta de a evacua masinile din oras, nu stim pe baza caror studii ca oricum nu-l duce pe el capul sa faca reclama la cele electrice si nu a facut statii de incarcat pentru acestea, il va costa mandatul.
Subscriu, si stramb, si analfabet !!
Mie îmi plac retardații mintal care parchează pe locurile deținătorilor vehiculelor cu deficiențe locomotorii.
Zilnic îi vezi prin parcările supermarketurilor cum își lasă căruțele de 400000km în acele locuri
Sa ramaneti cu ele pe stoc! Ati vandut odata cota indiviza de teren impreuna cu apartamentul cumparat iar apoi vindeti locurile de parcare subterane aflate sub apartamente. Cum puteti vinde aceeasi suprafata de teren de doua ori? Chestie buna de studiat.
Pt imobiliarul.Nu te cred ca la demisolul unui bloc de 4 nivele adica 19 apartamente se afla in subteran 19 locuri de parcare pt proprietarii sau chiriasii acelor apartamente.Merg cu tine sa vad acea parcare suterana a blocului care nu depaseste structura(exterioara) a blocului si cuprinde strict apartamentul si locul de parcare pt un autoturism.
Dati afara din oras tharanii de boston, provincialii de vegaslui, bacchau, etc.
Sau le puneti taxe grase, macar sa facem un ban dupa ei.
Cum sa iti cumperi apartament la sat si sa platesti impozitul pe „masina” in satul de unde ai venit ? Plus ca ocupi loc de parcare al unui iesean.
Uitati un subiect interesant: de ce proprietarilor cu masini inmatriculate in alte judetele li se permite sa liciteze pentru un loc de parcare rezidential. Adica ei isi platesc impozitul in judetul de inmatriculare si folosesc infrastructura de aici?
Cate locuri de parcare a creat primăria Iași?Ce bani se încasează din închirierea locurilor de parcare?In ce se investesc banii încasați din închirierea locurilor de parcare?