Prima pagină » Eveniment-Social » Cele mai mici note obținute la evaluarea inițială standardizată au fost înregistrate în mediul rural

Cele mai mici note obținute la evaluarea inițială standardizată au fost înregistrate în mediul rural

01 dec. 2023, 02:00,
Ștefana Șovea în Eveniment-Social

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași a prezentat raportul evaluării inițiale standardizate organizate în parteneriat cu BRIO Teste Educaționale la începutul acestui an școlar

Din cei 57.672 de elevi de gimnaziu și liceu, din toate cele 264 de unități școlare care au susținut evaluarea inițială digitalizată, cei care au obținut cele mai mici note sunt din mediul rural.

Școlile ieșene din mediul rural au înregistrat cele mai mici note la evaluarea inițială standardizată

 elevi care susțin evaluarea standardizată

În perioada 20 septembrie – 3 octombrie 2023 elevii de gimnaziu și liceu din județul Iași au susținut testarea inițială pe dispozitive electronice

În perioada 20 septembrie – 3 octombrie 2023, elevii de gimnaziu și liceu, din județul Iași, au susținut testarea inițială pe dispozitive electronice.

Platforma a cuprins teste standardizate pentru zece discipline, Limba română, Matematică, Istorie, Limba engleză, Limba franceză, Geografie, Biologie, Fizică, Chimie și Informatică.

Notele sunt reprezentate de scoruri care sunt cuprinse între 1 și 100, fiecare răspuns corect a fost notat cu 1, 2 sau 3 puncte, în funcție de nivelul de dificultate (simplu, mediu, dificil) al itemului.

Scorurile sub 30 reprezintă un risc major, cele plasate între 30 și 50 – un risc moderat, între 51 și 70 – o funcționalitate moderată, între 71 și 90 – o funcționalitate ridicată, iar scorurile peste 90 reprezintă excelență.

Peste 55.000 de elevi ieșeni au susținut testarea

 elevi în școală

În urma raportului prezentat de către ISJ, reprezentanții vor monitoriza situația în școlile din mediul rural

Cele mai mici scoruri au fost înregistrate în mediul rural, respectiv un scor total de 38,1, ce reprezintă un risc moderat. Materia cu cel mai mic scor din mediul rural este fizica, urmată de matematică (4h) și de informatică. Numărul total de teste susținute în perioada 20 septembrie – 3 octombrie este de 349.371.

Când vine vorba despre cele mai mari scoruri obținute la testare în mediul rural, acestea au fost înregistrare la geografie, urmată de istorie și matematică (3h).

„Științele exacte nu au avut scoruri foarte mari. La Limba romană și Matematică a fost înregistrat cel mai mic scor la clasa a 7-a, și cel mai mare scor la clasa a 9-a”, a transmis Gabriela Nedelcu, inspector școlar general adjunct, în legătură cu evaluarea inițială standardizată.

Scopul evaluării inițiale standardizate este de a realiza o diagnoză obiectivă privind nivelul de pregătire al elevilor și de a stabili, ulterior, demersuri educaționale eficiente atât la nivelul unităților de învățământ, cât și la nivel județean. Astfel, în urma raportului prezentat de ISJ, reprezentanții vor monitoriza situația în școlile din mediul rural și vor căuta soluții astfel încât să crească nivelul de învățare.

„În concluzie, acest experiment a fost perceput de elevi într-un mod plăcut. Ne interesează foarte mult cum vor valorifica profesorii rezultate obținute la această evaluare standardizată”, adaugă Gabriela Nedelcu, inspector școlar general adjunct, în legătură cu evaluarea inițială standardizată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *