Prima pagină » Local » Cel mai dezastruos drum: bulevardul Poitiers din Iași. 2,4 km de gropi și denivelări – FOTO

Cel mai dezastruos drum: bulevardul Poitiers din Iași. 2,4 km de gropi și denivelări – FOTO

19 apr. 2023, 02:00, 5 ,
Andrei ROTARU în Local

Bulevardul Poitiers din Iasi, care leagă cartierele Bucium și CUG, este cel mai dezastruos drum din Iași. Șoseaua are denivelări și gropi pe toată porțiunea sa de 2,4 km. În ciuda promisiunilor de reabilitare făcute de mai mulți ani, această arteră importantă încă nu a fost reparată. Cu un trafic intens, zilnic se formează coloane foarte lungi de mașini la intersecția cu Șoseaua Bucium și Pasajul Socola. Inițial, reabilitarea bulevardului Poitiers a fost inclusă în planul de centură de trafic greu, cu legătura către strada Trei Fântâni. Cu toate acestea, proiectul a fost abandonat, iar aceasta urmează să treacă prin alt traseu

Drumul care face legătura între cartierele Bucium și CUG este tranzitat zilnic de mii de mașini, fiind una dintre cele mai intens circulate artere din Iași. Cu toate acestea, starea sa este precară, fiind plină de denivelări și gropi, iar reabilitarea lui este promisă de mai mulți ani, fără a fi pusă încă în practică. În plus, proiectele rezidențiale care urmează să fie construite în zonă, precum Poitiers Towers și Ansamblul Dimineții, par să agraveze și mai mult situația, fără a se lua în considerare impactul asupra traficului și infrastructurii existente.

Cel mai dezastruos drum din Iași

Bulevardul Poitiers este o arteră vitală pentru Iași, deoarece leagă două cartiere mari și asigură accesul la spitalele, universitățile și centrele comerciale din zonă. Cu toate acestea, starea sa actuală afectează nu doar confortul conducătorilor auto, ci și siguranța lor. Numeroși șoferi s-au plâns de deteriorarea carosabilului și de riscul de accidente.

„Nu știu pe unde să mai ocolesc. Este groaznic. În fiecare zi fac naveta pe acest drum cu mașina. Noroc că se formează cozi de mașini și nu putem merge cu viteză. Mi-aș distruge mașina”, spune un șofer din Iași care parcurge în fiecare zi bulevardul Poitiers.

Reprezentanții autorităților locale au făcut mai multe promisiuni cu privire la reabilitarea bulevardului Poitiers, dar nu au fost luate măsuri concrete. În timp ce șoferii continuă să își ducă zilnic mașinile prin gropile și denivelările de pe drum, locuitorii din zona respectivă așteaptă cu nerăbdare să vadă o soluție la problema acestui drum vital.

„Au promis că îl vor moderniza. Au trecut vreo 2 ani de atunci. Nu mai avem nicio speranță. Legat de trafic, dacă nu vor găsi o soluție cât mai curând, acesta va fi paralizat”, precizează un localnic din zona Hlincea.

Traficul în zonă se va sufoca odată cu finalizarea proiectelor rezidențiale aflate în construcție

Situația cu traficul din zona bulevardului Poitiers din Iași pare să se agraveze odată cu proiectele rezidențiale care urmează să fie construite în zonă. Printre acestea se numără Poitiers Towers sau Ansamblul Dimineții, care se anunță a fi foarte mari și vor atrage un număr semnificativ de noi locuitori în zonă.

Cu toate acestea, se pare că dezvoltatorii nu au luat în considerare impactul pe care acestea îl vor avea asupra traficului și infrastructurii existente. În plus, faptul că bulevardul Poitiers nu a fost încă reabilitat și că starea sa este deja precară face ca această situație să fie cu atât mai problematică.

Drumul a ajuns în administrarea Primăriei Iași pentru a fi reabilitat

Inițial, reabilitarea bulevardului Poitiers a fost inclusă în planul de centură de trafic ușor a orașului, cu legătura către strada Trei Fântâni. Cu toate acestea, proiectul a fost abandonat, iar centura de trafic greu urmează să treacă prin alt traseu. Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași, declară că bulevardul Poitiers este drum național, iar, în urma unui protocol încheiat cu Guvernul României, drumul a ajuns în administrarea Primăriei Iași pentru a fi reabilitat.

„În planul inițial al guvernului era prevăzută centura pentru trafic ușor a Iașului, lucru cu care nu puteam fi de acord, deoarece în zonă sunt foarte multe locuințe. Am preferat ca centura ocolitoare a Iașului să treacă printr-o zonă care nu este locuită, iar Primăria Iași și-a asumat că va moderniza această arteră. Acolo este un drum național și, în urma unui protocol încheiat între Guvernul României și Primăria Iași, acest drum a intrat în administrarea Primăriei Iași pentru a obține finanțare”, susține Sebastian Buraga.

Sebastian Buraga mai spune că starea în care a ajuns acest drum nu poate fi pusă în totalitate pe seama dezvoltatorilor din zonă. Chiar dacă în ultima perioadă sunt foarte multe mașini de mare tonaj care tranzitează această arteră, Primăria Iași nu poate interzice acest lucru. În schimb, mașinile de mare tonaj care depăsesc masa maximă admisă pot fi amendate de Poliția Rutieră.

„Primăria Iași nu poate interzice celor care dezvoltă proiecte imobiliare în zonă să tranziteze acest drum cu mașini de mare tonaj. Ei primesc aprobare din partea primăriei pentru a tranzita această arteră. Poliția Rutieră poate amenda firmele care efectuează transport pe arterele din oraș, dacă acestea depăsesc tonajul stabilit în lege”, mai declară Sebastian Buraga.

În concluzie, bulevardul Poitiers este cel mai dezastruos drum din Iași. Este necesară o intervenție urgentă pentru reabilitarea acestei artere, astfel încât să se asigure un acces sigur și confortabil între cartierele Bucium și CUG. Este nevoie de o abordare responsabilă din partea autorităților locale care trebuie să ia măsurile necesare pentru a rezolva această problemă importantă pentru locuitorii orașului.

Bugetul.ro
Afacerea bogătașilor lui Nicolae Ceaușescu a reînviat. La începutul mandatului fostului dictator comunist Bucureștiul era cuprins de acest business
redactia.ro
Imaginile momentului! Cum au fost săltați Nicușor Dan și iubita sa de către jandarmi și băgați în dubă
Bugetul.ro
Ilie Bolojan, dator vândut la stat. Cum a reușit să scape fostul președinte interimar de afacerea care aproape că l-a adus la sapă de lemn
a1.ro
Elena Udrea scapă de opt luni de închisoare în dosarul „Gala Bute”. A executat deja trei ani la Penitenciarul Târgșor
Playtech.ro
Ce s-a întâmplat cu Nicuşor Dan la festivităţile de Ziua Eroilor? Aşa nu a mai fost văzut, imaginile momentului
observatornews.ro
Cât pierde anual România din evaziunea fiscală. Guda: "Sunt mai mulți bani pierduți din furăciune, decât tot programul PNRR"
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Intrați în Schengen, tot stăm la coadă. Taxa care dă bătăi de cap
realitatea.net
Președintele, sub PAZĂ permanentă. Măsuri stricte de SECURITATE pentru Nicușor Dan și familia sa
SportpeSurse
Simion, OUT! Au mâncat din aceeași farfurie și acum îi ia locul! Mutare ȘOC pe scena politică
Playtech.ro
Imaginile momentului! Gestul pe care Nicuşor Dan îl face în fiecare zi pentru ţară! Nu am avut aşa ceva până acum
Dailybusiness.ro
Marilu Dobrescu, dezvăluiri halucinante despre relația cu Iustin Petrescu: „Prietena mea a venit într-un suflet să mă ridice de acasă imediat după bătaie”
RomaniaTV
Câştigător Chefi la cuţite 2025. Decizia care a schimbat totul în finală. Cum s-a câştigat premiul de 30.000 de euro!
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
E groasă! Ministrul Finanţelor anunţă că nu sunt bani de plata pensiilor şi salariilor
redactia.ro
Acatistul Înălțării Domnului. Rugăciune puternică pentru luminare și ocrotire divină
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!
Comentarii
  • Acolo, mafia imobiliara construiește și nu vrea primaria sa refacă bulevardul, așa su cu liceul CUG , sta nefolosit de 10 ani îl lasă să se degradeze ca să poată construi și în locul liceului, putea sa l recopartimenteze și sa facă o secție de UPU, creșă, grădiniță, școală etc…, dar nubiese șpagă….

  • In secolul in care v-a fi reabilitat idiotii care vor face caietul de sarcini sa adauge aducerea capacelor de canal la nivelul strazii. Straduta din spatele Vamii Vechi a fost asfaltata si vapacele de canal sunt sub nivel.

  • Pe strada Clopotri, sunt cratere din metru in metru. Arata ca dupa bombardament. An de an repar gropile fix in acelasi loc. Sunt lucrari facute de mântuială. Gropile au diamentre impresionate, practic daca nu cunosti zona, rupi mașina în două.
    Dacă nu e centru, sa iasă bine în poze panseluțele pe domnul Chirica nu îl interesează!

  • Si strazile Valeni si Viorelelor au aceeasi soarta. Gropi imense si denivelari.Locuitorii sunt disperati si asteapta ziua cand poate vor fi si acestea reabilitate.Pana atunci ….nervi la maxim zi de zi.

  • Veniti de pozati orice staduta adiacenta strazii Dumbrava Rosie, cea care trece prin fata Gradinii Botanice. O zona cu care bastinasii ieseni se mandresc, din motive care imi scapa. Strada nu se mai vede din pricina peticelor de asfalt, gropile sunt multe si adanci si – tineti-va bine – trotuarele sunt acoperite doar cu pamant. Nu exista nici pavele, nici asfalt. Iar asta in timp ce fraierii din zona platesc impozit aferent zonei 1, la fel ca cei din centru. Doar ca ei sunt f putini si nu conteaza la alegeri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
29 mai 2025
29 mai 2025