Prima pagină » Titlurile zilei » Cel mai bun raport calitate-preț pentru transportul privat din Iași! Ce preferă ieșenii: trotinete, firme de taxi sau ridesharing?

Cel mai bun raport calitate-preț pentru transportul privat din Iași! Ce preferă ieșenii: trotinete, firme de taxi sau ridesharing?

04 iun. 2022, 02:00, 2 ,
Andreea Andrei în Titlurile zilei

Când vine vorba despre preferințele ieșenilor în materie de transport privat se au în vedere firmele de taxi și cele de ridesharing

Variantele prietenoase cu mediul ridică așteptările clienților, dar până la urmă tot prețurile și obișnuința înclină balanța

Ieșenii au multe variante de transport privat. Fie că preferă varianta eco sau caută confortul, pe piața ieșeană se găsesc variante care să se potrivească pentru fiecare. Cel mai bun raport calitate-preț îl decid clienții. Pentru moment, ieșenii sunt sceptici în ceea ce privește trotinetele electrice apărute în oraș, dar sunt obișnuiți cu firmele de taxi și ridesharing.

Prețurile sunt competitive, îndreptate către nevoile clienților

Ca prețuri fiecare companie oferă tarife variate și diverse variante de transport.

Firmele de ridesharing, Uber și Bolt oferă prețuri diferite pentru variantele posibile din aplicație. Spre exemplu cursele Uber X și Bolt au tarife mai mici decât cursele Uber Confort și Bolt Confort.

Diferența este dată de faptul că mașinile care se încadrează la categoria confort sunt mașini mult mai noi, cu dotări din clasa „premium”.

Alte variante ale acestor companii sunt Uber for Ukraine, unde cursa este mai scumpă cu 1 euro care va fi direcționat către ONG-urile partenere, Uber Saver care ar fi varianta mai ieftină a Uber X, Bolt Green unde pasagerii aleg o mașină „eco friendly” la un preț ușor mărit și Bolt Economic de asemenea o variantă mai ieftină.

La firmele de taxi clienții pot alege firma preferată în funcție de tarifele fiecăruia. De menționat că sunt firme de taxi în Iași care oferă servicii de transport cu mașini mai mari, în care clienții pot transporta lucruri voluminoase.

O cursă din campusul „Tudor Vladimirescu” până la „Casa de Cultură a Studenților”, în funcție de compania de taxi sau ridesharing, are prețuri diferite. Astfel o cursă la Uber între aceste locații costă 13,94 lei, la Bolt costă 16,60 lei, iar la Taxi 12,09 lei. Traseul cursei este același la toate cele trei companii, iar timpul estimativ pentru cursă este de asemenea similar. De menționat că firmele de ridesharing au conceptul de creștere a prețului în momentul în care este „cerere crescută. Acesta mai este numit și „tarif dinamic” și este activat automat de aplicații în zonele în care sunt foarte multe comenzi simultan, astfel șoferii sunt încurajați să accepte cursele din zonele cu pricina.

Aceeași cursă, dacă ar fi făcută cu trotineta, ar costa între 9 și 13 lei la compania Lime și 8 și 12 lei la Bolt. Timpul estimativ al cursei ar fi în jur de 15-20 de minute.

Cel mai bun raport calitate-preț îl decid clienții, în funcție de confortul dorit și preferințe.

Ce preferă ieșenii pentru transport prin oraș?

Trotinetele electrice sunt ultimul serviciu de transport privat din Iași. Până acum, două companii au adus această variantă de transport la Iași, Lime și Bolt. Cu toate că este un serviciu mai blând cu mediul înconjurător, ieșenii sunt de părere că pentru moment nu este un mod de transport care să ofere siguranță.

„Am mers cu trotinetele de la Lime. S-a defectat una dintre ele… Era după o ploaie, s-a rupt într-un fel roata și am căzut peste trotinetă. M-am rănit destul de serios la cot. Am folosit trotineta atunci pentru că aveam nevoie să ajung undeva rapid”, povestește Vlad Toma, un tânăr din Iași.

Șoferii din Iași par deranjați de cei ce folosesc vehiculele pe două roți și consideră că majoritatea persoanelor nu știu legile rutiere și se pun în pericol.

„Trotinetele ar fi sigure, dar oamenii nu le folosesc cum trebuie. Îi văd cum se bagă cu trotineta printre mașini, ar trebui să folosească pistele pentru biciclete, ar fi mai sigur pentru ei. Ca șofer, pot spune că cei care folosesc aceste trotinete sunt foarte inconștienți au impresia că e strada lor și nu conștientizează riscurile la care se expun când se bagă în fața mașinilor. Nu am văzut pe nimeni să poarte cască sau alt echipament de protecție, atingi din greșeală pe unul și se lovește grav, apoi e vina ta”, Loredana Șerpe, șofer din Iași.

Este important de menționat că „Bolt” oferă asigurarea trotinetelor, astfel persoanele care ar putea fi implicate în accidente sunt acoperite de această asigurare în cazul daunelor.

În materie de transport cu mașina, părerile sunt împărțite, fiecare cetățean folosind serviciul cu care s-a obișnuit sau care este mai accesibil la preț.

„Dacă merg cu mașina, prefer compania «Bolt» deoarece șoferii vin rapid, pot anula mereu comanda, fără prea mari taxe, iar prețul în general este unul bun. Șoferii sunt super prietenoși”, completează Vlad Toma.

Firmele de taxi, de asemenea, au clienți fideli ce preferă companiile consacrate din oraș, unii din obișnuință și alții din lejeritate, considerând că este mai rapid să iei un taxi din stațiile acreditate din oraș.

„În special merg cu taxiul, m-am obișnuit așa. E mai vechi, mi se pare mai ușor. Nu știu dacă este mai avantajos în raport calitate-preț”, destăinuie Constantin Andrici, ieșean.

Cel mai bun raport calitate-preț conform statisticilor

Fiecare companie ce oferă servicii de transport persoane cu autovehicule trebuie să respecte anumite reglementări legislative. Astfel, toți șoferii din Iași, fie că lucrează la companiile de ridesharing, fie la cele de taxi, respectă aceleași reguli.

Toți șoferii trebuie să aibă atestat de transport persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere, cel din urmă fiind valabil la firmele de ridesharing.

Asigurările autovehiculelor, ce nu trebuie să fie mai vechi de 10 ani, coincid, astfel toate autoturismele au asigurare tip RCA, asigurare pentru pasageri și asigurare pentru bagaje.

Mașinile de la firmele de taxi trebuie să fie de culoare galben și să aibă liniile în carouri obligatorii. De asemenea șoferii de taxi sunt obligați să aibă funcțional și pornit în timpul curselor aparatul de taxat, lampa specială „TAXI”, stația cu antenă și ecusonul șoferului pus la vedere în mașină.

Mașinile de ridesharing trebuie să aibă puse în geam ecusonul ce atestă activitatea de ridesharing și să prezinte la control atestatul de transport în regim de închiriere.

Comentarii
  • GabiDumitrescu

    Ati omis un detaliu foarte important – la Lime autonomia trotinetelor e patetica si e foarte greu sa gasesti una incarcata cit sa mergi un Tatatarasi-Copou, de exemplu, insa poti lua abonament de o ora, 24, sau 72. De 1 iunie am mers cu junioara cu trotinetele Lime si am luat 24 de ore cu 47 RON. Ne-am deplasat cit am avut nevoie, pe seara am mers pina in Copou (pe Sararie la urcare, Bd. Carol I la coborire) si inapoi, iar pe 2 iunie dimineata mi-am facut treaba in cartier tot cu trotineta. In total, cam 47 de kilometri, ceea ce e foarte avantajos. P.S. Desigur ca transportul in comun ramine cel mai avantajos si sigur mijloc de deplasare, insa trotinetele electrice ar fi o alternativa buna pentru toata lumea DACA ar fi piste decente, trotuarele nu ar fi in multe zone cu pavele si denivelari la greu, iar respectivele trotinete ar fi intretinute corespunzator si mai ales modele ceva mai performante. Nu vreau trotineta cu 80 km/h viteza maxima si suspensie off-road, dar nici jucariile astea patetice folosite acum de catre Lime.

  • Ce sa caute mijloacele de transport pe sosele daca „transportatii” nu au carnet de conducere?!…
    Crima clara!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`