Prima pagină » Actualitate » Cea mai nouă escrocherie din România face ravagii. Un bărbat a fost aproape să piardă 40.000 de euro
Cea mai nouă escrocherie din România face ravagii. Un bărbat a fost aproape să piardă 40.000 de euro

Cea mai nouă escrocherie din România face ravagii. Un bărbat a fost aproape să piardă 40.000 de euro

22 nov. 2024, 15:55,
Redacția BZI în Actualitate

A apărut cea mai nouă escrocherie din România care face ravagii, iar un bărbat a povestit că a fost la un pas să piadă suma de 40.000 de euro. Norocul și intuiția a făcut ca bărbatul să nu rămână fără acești bani.

Cazul relatat de bărbat pentru că acesta și-a dat seama la timp că este ceva în neregulă. Nu putem spune și despre un afacerist din Buzău care a rămas fără zeci de mii de lei. Un român a rămas fără zeci de mi de lei în doar câteva minute pentru că a folosit telefonul instalând o aplicație în spatele căreia se ascundea un grup de hackeri. Hackerii l-au deposedat pe bărbat de suma totală de 72.000 de lei.

Cea mai nouă escrocherie din România face ravagii

Un bărbat a împărtășit recent, pe o platformă de socializare, o experiență în care era la un pas să piardă 40.000 de euro, după o convorbire telefonică cu o persoană care pretindea a fi funcționar al unei bănci. Incidentul a fost un exemplu clar al unei tentative de fraudă, iar povestea sa servește drept avertisment pentru alții.

Conform relatării, bărbatul a fost sunat de un individ care, folosind un ton politicos, l-a informat că i-a fost aprobat un credit de nevoi personale în valoare de 40.000 de euro. Apelantul părea bine informat, cunoscând numele, adresa de e-mail și numărul de telefon al bărbatului. În plus, numărul de telefon folosit părea oficial, ceea ce adăuga credibilitate.

Cu toate acestea, ceva nu era în regulă: bărbatul nu avusese niciodată un cont la banca respectivă. Apelantul, surprins de această informație, a încercat să ofere explicații rapide, susținând că cineva ar fi aplicat online pentru acest credit folosind datele personale ale bărbatului, precum adresa de e-mail și o copie a actului de identitate. Acest lucru l-a făcut pe bărbat să devină suspicios.

Presupusul funcționar al băncii a insistat să vorbească cu bărbatul

În timpul conversației, bărbatul a încercat să încheie apelul, însă presupusul funcționar a continuat să insiste, încercând să-l convingă. Argumentul său era că apelul venea de pe un număr oficial, ceea ce ar trebui să inspire încredere. Bărbatul i-a replicat că știe despre fenomenul de spoofing, prin care numerele pot fi falsificate. Apelantul, pretinzând că este un senior manager cu 8 ani de experiență, a încercat să îl intimideze, avertizându-l că va pierde banii dacă nu acționează imediat. În ciuda insistențelor, bărbatul a rămas ferm, declarând că va raporta situația autorităților.

După ce a încheiat apelul, bărbatul a contactat serviciul de relații cu clienții al băncii pentru a verifica situația. După o scurtă așteptare, o funcționară i-a confirmat că nu exista nicio solicitare sau tranzacție în sistemul băncii legată de datele sale. Mai mult, aceasta i-a explicat că banca era deja la curent cu astfel de incidente, iar mai multe persoane au raportat tentative similare.

În final, bărbatul i-a avertizat pe ceilalți utilizatori să fie vigilenți și să nu cadă în capcanele acestor escroci. Povestea sa evidențiază importanța de a verifica informațiile și de a trata cu prudență orice apel sau ofertă care pare suspectă. Așadar această metodă de escrocherie din România face ravagii, iar românii trebuie să se păzească de aceste modalități de fraudă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
01 ianuarie 2025
01 ianuarie 2025