Primii pași pentru autostrada Ploiești-Pașcani au fost făcuți zilele trecute de instituțiile implicate în derularea proiectului. Parte a proiectului din autostrada A7, obiectivul a ajuns pe masa comisiilor de avizare. Proiectul legat de autoruta ce cuprinde în această parte din țară tronsonul Bacău-Pașcani, lung de 84 de kilometri, va fi derulat de o companie cu capital străin în zona Moldovei. Promovarea acestui proiect a atras însă nemulțumirea parlamentarilor din județul Iași care au susținut promovarea Autostrăzii A8 Iași-Târgu Mureș
Comisia Zonală a Monumentelor a luat în calcul unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din zona Moldovei. Autostrada A7 Ploiești-Pașcani a ajuns la stadiul de documentație tehnică în cadrul comisiei. Proiectul a fost depus de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), și va fi derulat de o firmă iberică cu sediul în București. Documentația realizată de Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial SA Madrid va lucra pentru acest proiect, în urma contractului încheiat cu CNAIR. Drumul ar trebui să preia traficul rutier de pe DN 2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori la nivel național, dar și foarte multe accidente rutiere. Inițial au fost luate în calcul două variante: fie acest tronson era realizat ca drum expres, fie ca autostradă. Practic, prin depunerea documentelor la Comisia de Monumente, proiectul va fi realizat în regim de autostradă și nu de drum expres.
Autostrada A7 va tranzita mai multe localități din județul Iași
Conform documentelor, tronsonul luat în calcul a fost Bacău-Pașcani. Traseul respectiv va trece prin mai multe localități ieșene. Este vorba despre extravilanul comunelor Mircești, Hălăucești, Mogoșești-Siret, Stolniceni-Prăjescu.
„Este evident faptul că în scenariul când avem Drum Expres de la Ploiești-Pașcani avem mai puțin trafic atras de pe sectoarele de drum din lungul D1B și DN2. Valorile de trafic estimate ne permit să tragem concluzia că scenariul cu Autostrada de la Ploiești la Pașcani atrage suficient trafic încât să rezulte necesitatea construirii acesteia. Din punct de vedere al volumelor de trafic atrase de proiect, este de dorit implementarea la profil de autostradă. Testarea oricărui sector din coridor la nivel de Drum Expres va aduce o scădere a volumelor de trafic la nivel de coridor și implicit a beneficiilor pentru utilizatori, în ceea ce privește economiile de timp și siguranță/securitate”, se arată în raportul CNAIR.
Scandal în mediul politic local. Autostrada A8 Iași-Tâgu Mureș a pierdut teren
Dacă tronsonul A7 a fost promovat la proiect de autostradă și a ajuns să intre în comisiile tehnice, lucrurile bat pasul pe loc în ceea ce privește autoruta A8 Iași-Târgu Mureș. Deputatul PMP Petru Movilă, inițiatorul legii pentru demararea proiectului Autostrăzii Unirii A8, a cerut explicații pentru stagnarea acestui obiectiv.
„Este un lucru cât se poate de rău, lucru care vrea să arate cât se poate de clar preocuparea Ministerului Transporturilor pentru a pune în aplicare legea privind autostrada A8 Iași-Târgu Mureș. Este aberant ceea ce se întâmplă, lucru care arată că este un sabotaj la adresa A8. Faptul că politicienii și colegii mei din PNL nu reacționează, mă face să cred că nu au nicio legătură cu acest proiect vital pentru zona Moldovei. Toate partidele de guvernământ sunt vinovate. Ar trebui întrebați toți colegii parlamentari în funcție care este motivul pentru care suntem lăsați mereu la coada proiectelor guvernamentale”, a menționat deputatul PMP Petru Movilă.