Prima pagină » National » Ce trebuie să știe românii despre reparația produselor în garanție sau ieșite din garanție
Ce trebuie să știe românii despre reparația produselor în garanție sau ieșite din garanție

Ce trebuie să știe românii despre reparația produselor în garanție sau ieșite din garanție

14 mai 2024, 16:40,
în National

Ce fac, în general, românii, în momentul în care li se strică un produs? De cele mai multe ori îl înlocuiesc. Și asta deoarece puțini își cunosc drepturile în ceea ce privește reparația produselor în garanție sau ieșite din garanție.

Reprezentanții InfoCons au explicat ce trebuie să facă românii în cazul în care au probleme cu un produs achiziționat.

Care sunt noile drepturi ale consumatorilor pentru reparația bunurilor pe care le dețin

Propunerea actuală vine să aducă schimbări esențiale în modul în care gestionăm reparațiile produselor, pentru a promova o abordare mai durabilă și economică. În trecut, atunci când un produs se defecta, soluția obișnuită era înlocuirea acestuia, cu puține stimulente pentru a încuraja repararea. Propunerea noastră urmărește să schimbe această paradigmă, facilitând și încurajând reparațiile înainte și după expirarea garanției legale.

Principalele aspecte ale propunerii includ introducerea unui „drept la reparare” pentru consumatori, care să le ofere acces la reparații la prețuri accesibile atât înainte, cât și după expirarea garanției. Înainte de expirarea garanției, vânzătorii vor fi obligați să ofere opțiunea de reparații, exceptând cazurile în care acestea ar fi mai costisitoare decât înlocuirea produsului.

După expirarea garanției, consumatorii vor avea mai multe drepturi și instrumente la dispoziție, pentru a facilita procesul de reparație:

• Dreptul de a solicita reparații producătorilor pentru produsele care pot fi reparate tehnic, cum ar fi electrocasnicele sau electronicele. Acest lucru asigură că există mereu o opțiune pentru reparare și încurajează producătorii să dezvolte modele de afaceri mai durabile.

• Obligația producătorilor de a informa consumatorii cu privire la produsele pe care aceștia sunt obligați să le repare singuri.

• Crearea unei platforme online pentru găsirea de reparatori, care să faciliteze legătura între consumatori și profesioniștii în reparații, și promovarea bunurilor recondiționate.

• Dezvoltarea unui formular european de informații privind reparațiile, pentru transparență și ușurință în compararea ofertelor de reparații”, scriu reprezentanții InfoCons pe o rețea socială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
01 ianuarie 2025
01 ianuarie 2025