Iată ce trebuie să știe posesorii de mașini electrice. Mașinile electrice au câștigat în ultimii cinci ani din ce în ce mai mult din cota de piață, în comparație cu cele pe benzină și mai ales, față de cele diesel. Un aspect mai puțin cunoscut se referă la problema cu care se confruntă, în general, șoferii de mașini electrice. Iată vestea care i-a îngrijorat pe mulți.
Ce trebuie să știe posesorii de mașini electrice
Mașinile electrice au devenit un subiect controversat de discuție pentru mulți șoferi. Un studiu recent arată că șoferii de mașini electrice provoacă cu 50% mai multe accidente cu daune decât cei care au mașini pe benzină sau motorină. Principalii vinovați sunt, de fapt, șoferii. Mașinile electrice sunt destul de puternice, iar posesorii auto nu pot gestiona acest aspect suficient de bine.
Majoritatea mașinilor electrice, mai ales modelele de top, au un cuplu foarte mare, ce se simte chiar și atunci când se calcă ușor pedala de accelerație. Astfel, se poate ajunge foarte rapid la o accelerare neașteptată și bruscă, pe care șoferul nu o mai poate controla.
Cu toate acestea, UE obligă cetățenii să își cumpere mașini electrice. Conducerea Uniunii Europene vrea să forțeze populația să se îndrepte spre mașinile de mici dimensiuni, măsura fiind impusă prin intermediul taxelor diferențiate. De asemenea, în UE se vor implementa o serie de politici, cum ar fi limite pentru amprenta vehiculului, greutatea și/sau dimensiunea bateriei, acces la finanțare doar pentru vehicule mai mici și sprijin susținut pentru taxarea publică, care să permită utilizarea mai largă a mașinilor cu autonomie mai scurtă. Scopul noilor legi ale Uniunii Europene este să încurajeze adoptarea mașinilor electrice și a vehiculelor care folosesc surse de energie mai puțin poluante.
Legi europene pentru șoferii din România
Anumite mașini vor dispărea de pe șosele europene, inclusiv din România. Conform noului standard Euro 7, combustibilii tradiționali vor trebui să cedeze terenul în fața vehiculelor electrice și a celor alimentate cu surse regenerabile de energie. Acesta impune reglementări noi privind utilizarea combustibililor fosili. Normele Euro 7 pentru vehicule, adoptate de Parlamentul European, urmează să intre în vigoare în 2027.
Parlamentul European a aprobat recent un set de noi reguli care îi vor afecta în mod direct pe conducătorii auto din întreaga Uniune Europeană. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european.
Cei care vor să obțină permisul de conducere în anul 2024 sunt nevoiți să facă față unui alt set de reguli. Nu doar procedura de obținere a permisului a fost schimbată, dar s-a introdus și o nouă probă pe care viitorii șoferi trebuie să o treacă. Modificările aduse examenului auto includ introducerea și altor probe practice precum condusul în condiții de zăpadă și polei, utilizarea sigură a telefonului mobil, conștientizarea unghiurilor moarte și folosirea sistemelor de asistență pentru șofer. Toate statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv România, vor trebui să respecte aceste cerințe.