Ce soluție alternativă oferă un medic român pentru profesorii care vor fi nevoiți să poarte masca de protecție opt ore pe zi!
Medicul care înțelege că pentru profesori va fi extrem de greu să poarte masca de protecție pe parcursul orelor, oferă un sfat prețios. Este vorba despre Mihai Craiu, medicul pediatru, care recomandă un alt tip de mască: masca-scut. Aceasta îi va proteja atât pe elevi, cât și pe profesori, permițând în același timp ca elevii să vadă fața învățăcelului lor.
Ce soluție alternativă oferă un medic român pentru profesorii care vor fi nevoiți să poarte masca de protecție opt ore pe zi!
De adăugat este faptul că acest tip de mască este o recomandare a Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite.
„Imaginați-vă că aș fi profesor într-o clasă de elevi cu vârstă mică sau în care există și copii care au dificultăți de auz sau de atenție. Cum va fi la școală cu mască?”, întreabă medicul, într-o postare pe pagina de Facebook.
Totodată, renumitul medic arată că folosirea unei măști chirugicale poate fi dificilă pentru profesori, având în vedere că ei interacţionează cu copii.
„Center for Disease Control recomandă folosirea unor alternative. Și, deși este precizat clar că nu pot fi folosite în delimitarea unor infecții scuturile faciale, protecțiile de plastic, o soluție ar putea fi aceasta (scutul facial din plastic – n.r.), adică un dispozitiv care să le permită copiilor să-mi vadă fața și buzele, care să aibă două caracteristici – să coboare sub nivelul bărbiei și să meargă până în dreptul urechilor, limitând în acest fel împrăștierea particulelor de salivă care ar putea să conțină virusul”, arată medicul Mihai Craiu.
Medicul Virgil Musta, despre începerea școlii în pandemie de COVID-19: „Este nevoie de responsabilitate și solidaritate“
Medicul Virgil Musta, de la Spitalul „Victor Babeş” din Timişoara, vorbește despre ce înseamnă începerea școlii în plină pandemie. Virgil Musta spune ce măsuri suplimentare ar trebui să fie luate în cazul în care cursurile se reiau începând cu 14 septembrie.
„Din perspectiva educației, sunt evidente beneficiile prezenței la școală, atât pentru legătura umană și profesională dintre profesori și elevi, pentru socializarea dintre copii, pentru copiii care nu au facilități pentru școala online, pentru părinții care nu au cu cine să-i lase acasă și așa mai departe.
Va trebui să găsim abordarea optimă (perfectă probabil că nu există), prin care să reușim să gestionăm cât mai bine riscurile descrise, să colaborăm cât mai strâns toți cei implicați (oficialități, medici, părinți, profesori, copii) astfel încât să fie tot timpul clar pentru toți acest raport riscuri/beneficii pentru ca asumarea măsurilor decise să fie astfel în cunoștință de cauză
Cuvintele cheie în demersul de a oferi copiilor noștri o educație de calitate în condiții de siguranță sunt responsabilitate și solidaritate!“, spune Virgil Musta.
Medicul Virgil Musta, despre începerea școlii în pandemie de COVID-19:
Medicul de la Spitalul „Victor Babeş” propune triajul epidemiologic făcut zilnic de părinți, cursuri online pentru copiii cu alte probleme de sănătate sau doi metri distanță între profesori și copii.
„Părinții trebuie să aibă un rol esențial în triajul epidemiologic zilnic. Ei sunt cei care ar trebui să cunoască eventualele manifestări ale copilului și să decidă netrimiterea acestuia la școală. Bineînțeles că e nevoie de un ghid clar de instrucțiuni transmis tuturor părinților în acest sens.
Este necesară educarea de către părinți și profesori a copiilor, pe limbajul lor, specific fiecărei vârste (la fel, pe baza unui ghid recomandat) pentru a înțelege si accepta singuri măsurile de bază pentru prevenție, dar și pentru eventuala recunoaștere a unor posibile simptome“, menționează medicul.
Virgil Musta crede că este necesară consultarea medicului de familie, pentru că este esențial ca, în primul rând, copiii care au deja simptome posibile de Covid-19 să nu ajungă la școală, cât nici cei despre care părinții știu că au intrat în contact cu persoane dovedite pozitiv Covid-19“, susține Virgil Musta.