Prima pagină » Economic Local » Ce prevede noul ghid ANAF pentru operatorii de platforme digitale. Care sunt obligațiile ieșenilor, dar și ce sancțiuni pot primi
Ce prevede noul ghid ANAF pentru operatorii de platforme digitale. Care sunt obligațiile ieșenilor, dar și ce sancțiuni pot primi

Ce prevede noul ghid ANAF pentru operatorii de platforme digitale. Care sunt obligațiile ieșenilor, dar și ce sancțiuni pot primi

23 sept. 2024, 02:00,
Gabriela Rusu în Economic Local

În aceste zile, ANAF a plublicat ghidul pentru operatorii de platforme digitale. Astfel, prin intermediul acesteia, autoritățile doresc să îmbunătățească transparența fiscală și să combată evaziunea fiscală. Iată care sunt obligațiile operatorilor economici, dar și sancțiunile pe care le pot lua.

A fost publicat ghidul ANAF pentru operatorii de platforme digitale

Vineri, 20 septembrie 2024, a fost publicat ghidul ANAF cu privire la prevederile/scopul Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC7). Acest act normativ prevede obligaţia ca Operatorii de platforme digitale să transmită raportări către ANAF, prin care să declare anual activitatea economică relevantă DAC7.

Activitatea este derulată de persoane juridice şi fizice prin intermediul platformelor digitale şi are ca scop asigurarea transparenţei fiscale, în vederea prevenirii fraudei fiscale, a fenomenului de evaziune fiscală şi/sau evitării declarării obligaţiilor fiscale rezultate din activităţile economice desfăşurate prin intermediul platformelor digitale.

Și anume, obligația operatorilor de platforme digitale a fost introdusă de la data de 31 ianuarie 2024, prin care aceștia erau obligați, conform prevederilor Directivei Europene DAC7, să raporteze către ANAF informații despre vânzătorii activi, persoane fizice, firme ce activează pe o platformă digitală pentru a închiria bunuri imobile, rezidențiale sau comerciale, mijloace de transport, spații de parcare, pentru a vinde bunuri sau pentru a oferi servicii care desfășoară activitatea și obțin venituri impozabile, conform ghidului.

Astfel, după ce aceste date au fost raportate, ANAF va stabili dacă vânzătorii identificați sunt înregistrați în România și dacă și-au îndeplinit obligațiile declarative și de plată. Obligația de raportare le revine operatorilor de platforme online care au o formă de înregistrare fiscală pe teritoriul Uniunii Europene, cât și celor care provin din afara UE, dar facilitează realizarea unei activități relevante în România sau în orice alt stat membru.

Care sunt informațiile ce trebuie colectate de către operatorii de platforme digitale

Informațiile ce trebuie să fie colectate de operatorii de platforme, cărora le revine obligația de raportare despre fiecare vânzător, sunt numele și prenumele, adresa la care se află reședința principală a vânzătorului, orice NIF emis vânzătorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent și, în absența unui NIF, locul nașterii vânzătorului respectiv, numărul TVA al Vânzătorului respectiv, dacă există și data nașterii.

În cazul persoanelor juridice, operatorii de platforme digitale trebuie să colecteze denumirea juridică, adresa principală, și anume, adresa la care se află sediul social al vânzătorului care este o entitate, orice NIF emis Vânzătorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent, numărul TVA al Vânzătorului respectiv, dacă există, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului și existența oricărui sediu permanent prin care se realizează Activități Relevante în România sau în oricare alt stat membru, dacă informația este disponibilă, indicând fiecare stat membru în care este situat un astfel de sediu permanent.

În situația în care un vânzător nu comunică informațiile de mai sus, nici după primirea a două atenționări transmise ulterior solicitării inițiale din partea operatorului de platformă care are obligația de raportare, dar nu înainte de expirarea unui termen de 60 de zile de la solicitarea inițială, operatorul de platformă care are obligația de raportare închide contul vânzătorului și nu îi permite acestuia să se înregistreze din nou pe platformă sau reține plata Contraprestației către un vânzător, atât timp cât vânzătorul nu comunică informațiile solicitate.

În aceste zile, ANAF a plublicat ghidul pentru operatorii de platforme digitale. Astfel, prin intermediul acesteia, autoritățile doresc să îmbunătățească transparența fiscală și să combată evaziunea fiscală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`