În ultima perioadă au fost semnalate tot felul de probleme pe marile aeroporturi din Europa. Zeci de zboruri anulate și sute de turiști nemulțumiți, nevoiți să petreacă ore bune în aeroport până la următorul zbor. ANPC anunță ce pot face turiștii care sunt în astfel de situații. Vestea bună este că pot recupera o parte din banii pierduți.
Ce pot face turiștii în caz de zbor anulat- ANPC
Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are vești bune pentru turiștii care se află în situația de a le fi fost anulat zborul. Paul Anghel a explicat, printr-o postare pe pagina sa de Facebook, că turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ. Iată unde puteți face sesizări în cazul în care nu rezolvați amiabil problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele.
Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania, a spus directorul ANPC.
Iată ce alte recomandări are directorul ANPC pentru cei care iau piept cu astfel de neplăceri! Mai ales că a început sezonul estival este important să fim cu băgare de seamă atunci când vrem să achiziționăm un pachet de servicii turistice. Este important să primim toate informațiile referitoare la destinație, cazare, transport, servicii de masă și nu în ultimul rând, modalități de plată.
Haos pe aeroportul Heathrow din Londra
Se pare că industria aviatică nu reușește să facă față numărului mare de pasageri, după doi ani de pandemie. Nu există personal suficient pentru a face față cererii, ceea ce a dus la zboruri anulate și un haos general pe mai multe aeorporturi din Europa, între care Heathrow, Dublin și Munchen.
Sâmbătă, 18 iunie, în fața unui terminal de pe aeroportul Heathrow din Londra, au rămas mormane de bagaje. Pur și simplu nu au fost suficienți angajați care să le manevreze. Călătorii au fost avertizați că e posibil să-și recupereze lucrurile abia după două zile.