Astăzi aflăm ce înseamnă horeca şi retail. Între cele două există şi nu există legătură. Ambele domenii implică clienţi, comerţ şi vânzător. Preţul însă diferă. În majoritatea situaţiilor, produsele au un preţ în magazin şi altul când e vorba de en-gros.
Ce înseamnă horeca şi retail? Sunt două domenii în care lucrează foarte multe persoane, unde se măsoară cererea clienţilor şi se creează, apoi oferta. Că a le înţelegi mai bine, citeşte materialul de mai jos.
Ce înseamnă horeca şi retail
HoReCa este, așadar, un acronim de la HOteluri, REstaurante şi CAtering (CAfenele). Retail, pe de altă parte, este un cuvânt care provine din limba engleză, de la termenul retailler. În franceza veche, se traducea prin ajustarea calităţii şi dimensiunii unui produs conform cerinţelor şi nevoilor clientului. Acum, înseamnă să faci comerţ la bucată, cu amănuntul, fără intermedieri.
Vânzările cu amănuntul sunt un parametru ideal pentru a măsura cererea consumatorilor. Retails sale face referire, de asemenea, şi la capacitatea cumpărătorului de a-şi satisface nevoia de consum prin achiziţia de servicii sau de bunuri.
Ce înseamnă ţesături horeca
Este vorba despre totalitatea ţesăturilor folosite în HOteluri, REstaurante şi CAtering (CAfenele). Aşadar, intră în această categorie lenjeriile de pat, fețele de masă, şerveţele textile, perdelele, draperiile, prosoapele şi halatele puse la dispoziţia clienţilor.
Se spune că acestea nu sunt rezistente întrucât au densitate mai mică. Nu este aşa, rezistența este dată de fapt, de numărul de noduri de pe cmp. Spre exemplu, o ţesătură de 125gr/mp ar putea fi mai rezistentă decât una de 170g/mp, atât timp cât ar avea un număr de noduri mai mare.
În general, în unităţile de cazare se preferă ţesături horeca din bumbabc, dar şi şi polycotton, pentru că se pot utiliza cu înălbitor sau se pot spăla la temperaturi de 90 de grade Celsius. De altfel, şi poliesterul are o durată de viaţă mai mare.
Ce înseamnă cafea horeca
Inedit este faptul că 1 kg de cafea boabe, spre exemplu, costă mai mult în comerţ decât în varianta HoReCa. De ce? Pentru că cei din domeniul HoReCa o vând clienţilor gata preparată. Aparatele folosite pentru produsul final, mâna de lucru şi nu numai costă, iar aceste costuri se adaugă în produsul final. Acesta e motivul pentru care o cafea la terasă te costă mai mult decât o cafea băută acasă. O parte din comerț are loc și în mediul online. Vânzătorul postează anunțul de vânzare pe internet, iar cumpărătorii pot lua legătura cu el, ca să afle amănunte și, poate, chiar să cumpere. Inedit este faptul că Facebook-ul încurajează anunțurile de vânzări și nu numai prin permisiunea acordată utilizatorilor de a posta cuvântul up la anunțuri. Această metodă ajută la o mai bună vizualizare a anunțurilor.