Prima pagină » Magazin » Ce acte iti trebuie pentru a primi mostenirea?
Ce acte iti trebuie pentru a primi mostenirea?

Ce acte iti trebuie pentru a primi mostenirea?

04 apr. 2022, 13:46,
în Magazin

Procedura succesorala notariala se poate deschide numai in baza certificatului de deces. Certificatul de deces trebuie sa contina elementele esentiale pentru dezbaterea succesiunii: numele si prenumele defunctului, data completa a decesului (ziua, luna si anul), precum si ultimul domiciliu al acestuia. Hotararea judecatoreasca de declarare a mortii unei persoane nu poate inlocui certificatul de deces, fiind obligatorie obtinerea acestuia de la autoritatile competente.

Pentru romanii decedati in afara tarii

Pentru cetatenii romani decedati in strainatate, dar cu ultimul domiciliu in Romania, precum si pentru cetatenii romani care au decedat in strainatate, dar cu ultimul domiciliu / resedinta in strainatate, autoritatea romana va emite certificatul de deces dupa transcrierea actului de deces emis de autoritatea straina conform art. 44 alin. 3-7 din Legea cu privire la actele de stare civila nr. 119/1996. Conform https://www.avocat-online.eu/, in cazul in care certificatul de deces este eliberat de catre misiunea diplomatica sau oficiul consular, acesta nu mai trebuie transcris.

Pentru cetatenii straini sau apatrizi care nu sunt decedati in Romania si care au avut ultimul domiciliu / resedinta in strainatate, actul de deces emis de autoritatile straine competente poate fi luat in considerare la notariat numai dupaindeplinirea procedurii supralegalizarii sau apostilarii, dupa caz. Fac exceptie de la regula apostilarii/supralegalizarii, actele de deces emise de state cu care Romania are incheiate conventii sau tratate bilaterale de recunoastere a actelor de stare civila.

Pentru cei decedati in Romania

Pentru a solicita deschiderea succesiunii, ai nevoie de urmatoarele acte in original:

  • Certificatul de deces;
  • Actele de identitate ale tuturor mostenitorilor;
  • Certificatele de nastere si de casatorie ale mostenitorilor;
  • Hotararile judecatoresti sau certificatele de divort ale mostenitorilor, acolo unde este cazul;
  • Certificatul de nastere si de casatorie al sotului in viata/certificatul de deces al sotului/sentinta ori certificatul de divort, acolo unde este cazul;
  • Adeverinta de schimbare a numelui pe cale administrativa, acolo unde este cazul;
  • Declaratiile de optiune succesorala, dupa caz;
  • Testamentul, daca acesta exista.

Procura in forma autentica a persoanelor imputernicite sa ii reprezinte pe mostenitori la succesiune, daca acestia nu pot fi prezenti in persoana.Pentru a face dovada proprietatii bunurilor ce au apartinut persoanei decedate si care intra in masa succesorala, trebuie sa prezinti urmatoarele documente in original:

  • Actele de proprietate: contracte de vanzare – cumparare, contracte de donatie, contracte de schimb, acte de dare in plata, certificatele de mostenitor, hotararile judecatoresti si altele, in functie de caz;
  • Certificatul de atestare fiscala in cazul bunurilor precum masini, imobile si alte posesiuni ce intra la masa succesorala. Certificatul se elibereaza de catre organul fiscal competent al Primariei din raza ultimului domiciliu al persoanei decedate sau de la locul imobilului; documentul are o valabilitate de doar 30 de zile de la data la care este eliberat;
  • Documentul de intabulare, planul de amplasament si releveu in cazul imobilelor ce sunt intabulate in cartea funciara;
  • Actul de concesiune al locului de veci si adeverinta eliberata de catre administratia cimitirului in care se afla amplasat locul, daca este cazul;
  • Titlurile la ordin sau la purtator/certificate de actionar/carnetele C.E.C si altele;
  • Extrasele de cont(uri).

Alte acte care dovedesc averea defunctului la stabilirea masei succesorale, după caz, pot fi bunuri imobile: apartament, casă, teren, bunuri mobile: mașină, conturi și depozite, bancare, acțiuni, pensie privata, locuri de veci.

Rolul avocatului te poate ajuta extrem de mult, mai ales pentru a te indruma de ce acte ai nevoie sau ce ar mai trebui adaugat. Poti apela la o consultatie online cu un avocat, astfel vei economisi timp si bani. In plus, vei putea discuta chiar din confortul casei tale, fara a fi nevoit sa te deplasezi, motiv pentru care te vei simti in largul tau.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
04 octombrie 2024
04 octombrie 2024