Prima pagină » Local » Caz de violență într-o școală din Iași! Un elev în vârstă de 6 ani, cu cerințe educaționale speciale, a fost bătut de colegi

Caz de violență într-o școală din Iași! Un elev în vârstă de 6 ani, cu cerințe educaționale speciale, a fost bătut de colegi

03 oct. 2024, 02:00,
Ștefana Șovea în Local

Caz de violență într-o școală din Iași. Un elev cu cerințe educaționale speciale, în vârstă de 6 ani, a fost lovit de 2 ori în decursul a 6 zile. Mama acestuia a cerut transferul copilul într-o altă clasă pregătitoare, însă directorul unității de învățământ i-a spus că acest lucru nu este posibil.

Caz de violență într-o școală din Iași! Un elev în vârstă de 6 ani, cu cerințe educaționale speciale, a fost bătut de coleg

Un elev cu cerințe educaționale speciale (CES), în vârstă de 6 ani, de la Școala Gimnazială „Petru Rareș” Hârlău a fost lovit în decursul a 6 zile de 2 ori de către colegii săi. Primul incident a avut loc vineri, 27 septembrie 2024, pe terenul de sport, iar al doilea incident a avut loc ieri, 02 octombrie 2024.

Raluca Mihaela Pașchevici, mama copilului agresat, susține faptul că a fost anunțată de către profesorul de sport în legătură cu incidentul petrecut în timpul orei.

„Vinerea trecută, în ora de Educație Fizică, copilul meu a fost lovit de o colegă iar astăzi (n.r. – 2 octombrie) la fel s-a întâmplat, a fost lovit de un alt copil, în cadrul școlii. Eu nu accept violența pentru că băiatul meu a mai fost victima unei agresiuni când era în grădiniță, un coleg i-a dat pantalonii jos și alți doi au început să-i dea cu palmele peste față. Vinerea trecută, eu am uitat să îl îmbrac pe copilul meu în echipament sportiv și, în momentul în care mi-am dat seama, m-am dus repede la școală cu schimburile și am ajuns imediat cum s-a terminat ora de sport, iar profesorul mi-a spus că s-au lovit copiii între ei și că a fost lovit și copilul meu”, declară Raluca Mihaela Pașchevici, mama copilului agresat.

Un alt incident a avut loc ieri, 2 octombrie 2024, mama elevului agresat fiind anunțată de către mama unui alt elev. De asemenea, copiii care dețin un certificat CES nu ar fi integrați corespunzător în cadrul unității de învățământ, după cum susține chiar mama elevului agresat.

„Copilul meu poartă și ochelari, are și certificat de orientare școlară, are și certificare de încadrare în grad, deci le are pe toate și este victima violenței. Mi s-a spus că va fi integrat, dar cum a fost integrat? Eu sunt nevoită să îmi transfer copiii la alte școli în sat pentru că așa vrea doamna director. Asta este supărarea mea. Un alt incident a fost astăzi (n.r. – 2 octombrie), am fost anunțată de către mama unui alt copil cu privire la faptul că băiatul meu plânge în bancă. El nu îmi spune mie nimic acasă, de parcă ar fi influențat de către cei de la școală. Tremur de nervi pentru că nu găsesc liniște, nici la ISJ Iași, nici la poliție, parcă sunt mână în mână”, declară Raluca Mihaela Pașchevici, mama copilului agresat.

Mihaela Pașchevici a făcut o cerere de transfer în altă clasă, însă directorul unității de învățământ i-a spus că acest lucru nu se poate.

„Am cerut astăzi (n.r. – 2 octombrie) transferul copilului meu într-o altă clasă pregătitoare și mi s-a spus că nu se poate face și să aștept trei săptămâni. Copilul meu trebuie să stea în clasa aia, unde sunt numai copii violenți, și el să fie o victimă. Pe mine m-a luat doamna director ca pe o hârtie igienică pe care o aruncă la coș. Eu doresc o educație bună copilului meu”, mai spune Raluca Mihaela Pașchevici, mama copilului agresat.

Directorul unității de învățământ se contrazice în declarații

Reporterii BZI au luat legătura cu Tereza Rugină, directorul Școlii Gimnaziale „Petru Rareș” Hârlău. Inițial, aceasta a spus că se exagerează și că nu a fost vorba de niciun act de violență.

„Vă rog să contactați Inspectoratul Școlar Județean Iași cu alte detalii despre această situație. S-a exagerat foarte mult în această privință. Nu este niciun accident, nu este nicio violență, poate este o îngrijorare suplimentară a mamei, atât. Există o procedură de transfer, eu nu sunt personajul care face transferuri. Un transfer legal se face doar cu acordul Consiliului de Administrație, acesta trebuie anunțat, convocat, sunt 11 membri, iar în momentul în care o sa fie analizat, pe ordinea de zi, acest subiect, atunci putem spune că da, se aprobă un transfer”, declară Tereza Rugină, directorul Școlii Gimnaziale „Petru Rareș” Hârlău.

Ulterior, Tereza Rugină, directorul Școlii Gimnaziale „Petru Rareș” Hârlău, a transmis faptul că nu există dovezi, urme, deci, nu s-a întâmplat nimic. În completare, aceasta a spus că a fost doar o joacă între copii.

„Aceasta este părerea doamnei. Această speță nu s-a petrecut în spațiul școlar. Nu s-a petrecut deloc, nu există dovezi, nu există urme, situația aceasta nu există. A fost o joacă între copii și atât. Copiii erau în sala de sport, se jucau, voiau să intre într-un cerc. Acum, copiii se joacă, sunt prietenoși. Efectiv, nu s-a întâmplat nimic din ceea ce transmite mama îngrijorată”, adaugă Tereza Rugină, directorul Școlii Gimnaziale „Petru Rareș” Hârlău, în legătură cu cazul de violență care s-a petrecut în școala din Iași.

Comentarii
  • va bateti joc de el

    Tereza Rugina ……..:((((

  • daca un copil are ces (cerinte educationale speciale) ar trebui sa mearga la o scoala / clasa speciala, adecvata pentru cerintele lui. asa este si logic si corect. nu-i faci niciun bine punandu-l intr-o clasa obisnuita.

  • Așa se întâmplă când amesteci copiii retardați cu copiii normali…hai să lăsăm vrăjeala asta cu „cerințele speciale”. Retardații trebuie să meargă la o școală adecvată lor și să fie tratați conform problemelor pe care le au, nu e vina lor că s-au născut așa. Dar nu îi poți pune în clasă cu copiii normali…un măr stricat le strică și pe celelalte bune dacă le pui la un loc.

    • „strica” nu e cuvantul corect. problema este diferenta intre copiii normali ceilalti cu probleme de oricare ar fi ele. mai exact, problema este marimea acestei diferente. daca este mare, apar frictiuni si tensiuni de incompatibilitate. nu este obligatoriu ca elevul sa aiba un retard, sau o psihoza. se intampla si in clasele care au elevi tigani.

  • Copiii cu CES tb seoarati de ceilalți si tratati conform specuficului

  • Asta este Romania needucata a lui iohannis si Deca. Niciodata un copil cu CES nu va da rezultate bune la invatatura la fel ca ceilalti pentru ca se simt frustrati, discriminati in raport cu ceilalti . E i au nevoie de consiliere psihologica, de psihiatru de multe ori ceea ce in clasele normale nu au , le lipseste cu desavarsire si nu pot fi intelesi de ceilalti si nici de profesori , adevarul este ca programa scolara este si incarcata nu este timp in plus si pentru copiii cu Ces .Asta nu inseamna integrare ce face iohanis si deca , asta inseamna traumatizarea pe viata a copiilor cu CES si limitarea accesului la cerintele scolare si in final abandonul scolar de catre acesti copii cu Ces sau chiar acte necugetate. Memoriu la iohanis si deca astia au distrus invatamantul romanesc si copii cu CES. Daca acesti copii au nevoie de cerinte educationale speciale, aceste cerinte trebuie oferite ori la un loc cu ceilalti nu este posibil.

  • Bai nesimtitilor ce sunteti de la inspectoratul scolar Iasi.Daca va dau intrebari alaturi de acel copil si sa raspundeti la ele sunte-ti habarnisti.Acel copil raspunde la secunda si corect si voi sunte-ti banana la propriu.Au o cultura si o inteligenta iesita din comun.Pentru Raton un HANDICAPAT ce esti.Adresan 10 intrebari publice cu inregistrarea lor acelor elevi cu cerinte normale fiind in clasa si acel copil cu cerinte speciale si vedem cei care dau raspunsurile corecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`