Prima pagină » Local » Câte persoane folosesc transportul metropolitan Iași: Popricani este campion la numărul de călători!

Câte persoane folosesc transportul metropolitan Iași: Popricani este campion la numărul de călători!

31 ian. 2023, 02:00, 7 ,
Andrei ROTARU în Local

Începând cu 1 ianuarie 2023, a fost implementat transportul metropolitan Iași. Acest sistem de transport a fost realizat de Compania de Transport Public (CTP) Iași împreună cu Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI). Astfel, de la începutul lunii ianuarie, mijloacele de transport ale CTP circulă pe o serie de rute spre comunele învecinate ale Iașului. Directorul AMTPI, Eduard Boz, susține că transportul și-a atins obiectivele, deoarece este folosit de foarte mulți călători. Acesta susține că în comuna Popricani a fost suplimentat numărul mijloacelor de transport din cauza numărului mare de călători

Mai multe rute au fost stabilite de către CTP și AMTPI pentru a acoperi comunele limitrofe ale municipiului Iași. De la 1 ianuarie 2023, comunele Aroneanu, Holboca, Bârnova, Ciurea, Miroslava, Popricani, Rediu, Tomești și Valea Lupului beneficiază de mijloace de transport public pentru călătorii care fac naveta în Iași.

Transportul metropolitan din Popricani este campion la numărul de călători

autobuz, panou afisaj statie

Mijloacele de transport metropolitan de pe ruta Popricani – Iași, sunt pline de călători. AMTPI a suplimentat numărul mijloacelor de transport pe această rută

După ce a fost implementat transportul metropolitan, sunt zone care au depășit așteptările celor de la AMTPI în ceea ce privește numărul de călători.

Directorul AMTPI, Eduard Boz susține pentru reporterii BZI că în zona Popricani a fost suplimentat numărul mijloacelor de transport, deoarece gradul de încărcare a ajuns la 80 călători pe cursă la orele de vârf.

„Sunt zone unde a trebuit să suplimentăm numărul mijloacelor de transport. Popricani este campionul la gradul de încărcare pe autobuze, cu o medie de 40 de călători pe semicursă, adică pe un traseu dus sau întors. Asta înseamnă că la orele de vârf sunt și 80 călători pe o cursă. Deși a fost suplimentat, se pare că tot mai trebuie”, declară Eduard Boz.

De asemenea, pe traseul de pe ruta Oprișeni – Țuțora, numărul mijloacelor de transport a fost suplimentat, deoarece numărul de călători este în creștere.

„Avem o situație foarte bună și pe traseul Oprișeni – Țutora, cu o medie de încărcare de 36 de călători pe autobuz. Sunt zone care au prins și merg foarte bine, iar cetățenii apreciază calitatea serviciilor”, spune Eduard Boz, directorul AMTPI.

Miroslava duce lipsă de călători

eduard boz

Directorul AMTPI, Eduard Boz declară că nu putem vorbi de transport metropolitan dacă mijloacele de transport nu ajung în toate localitățile din comunele care sunt membre Zonei Metropolitane

Cu toate că sunt trasee care au depășit estimările celor de la CTP și AMTPI, în continuare sunt zone care nu reușesc să atingă numărul de călători prevăzut. Una din aceste zone este comuna Miroslava.

Întrebat de reporterii BZI dacă AMTPI are prevăzut să scoată mijloacele de transport de pe aceste rute, directorul AMTPI, Eduard Boz, a declarat că e prematur să fie luate decizii cu privire la scoaterea mijloacelor de transport din aceste zone.

„Sub nicio formă nu vom lăsa vreo comunitate neconectată la transportul public. Analizăm și posibilități de modificare a acestor trasee, și de a le mai conecta cu alte localități, eventual de a mai prelungi capătul traseului respectiv. Deci nu se pune problema de a elimina. E un principiu la care eu țin foarte mult. Nu putem vorbi de transport metropolitan dacă nu cuprindem fiecare sat din toate comunele care sunt membre”, adaugă Eduard Boz.

Eduard Boz mai susține că e nevoie de o perioadă de cel puțin 3 luni pentru a veni cu un punct de vedere dacă transportul metropolitan și-a atins sau nu obiectivul.

„Trebuie să avem în vedere că un traseu se formează între 3 și 6 luni. Sunt localități care nu au avut transport public, nici măcar prin curse operate de privați”, susține directorul AMTPI.

Cu toate că transportul metropolitan Iași operează de câteva săptămâni, acesta începe să-și atingă obiectivul, iar numărul de călători crește constant. Chiar dacă unele rute duc lipsă de călători, o mai bună comunicare și informare din partea autorităților poate face ca aceste rute să fie rentabile atât pentru cetățeni, cât și pentru CTP Iași.

Comentarii
  • Noi cei din Popricani multumim initiativei irasului de a suplimenta nunarul autobuzellor. Doar asa putem scapa de tiganul DINTE de la Micedu!!! Chiar daca soferii sunt români, microbuzul mov pute a tigan!!!! Nu mai vrem Dinte in Pipricani!!!

  • Voi vreti sa fie calatori sau rentabil un traseu de la tara, la fel ca unul din oras ? Niciodata. Nu comparati o comuna cu un oras, clar. Unde sunt mai putini calatori, desi e nevoie si pentru acea zona de transport in comun, folositi mijloace de transport de capacitate mai mica gen microbuze sau autobuze de capacitate mai mica ( aveti microbuze in dotare, iar daca nu mai aveti, cumparati ) si nu autobuze. De aceea aveti impresia ca un traseu nu este rentabil, dar e doar o impresie si va inselati. Sunt batrani, copii si oameni ce lucreaza efectiv in oras si au nevoie de transport. Dar oare a iesit vreunul de la voi din birou sa vada realitatea din teren la ore diferite si sa caute solutii adecvate realitatii ???

  • Un cetatean din Valea Lupului.

    De ce este acelasi tarif pentru rute total disproportionate ca lungime? Din Valea Lupului, 3 membri ai unei familii vor prefera masina proprie sau un Bolt fiindca ajung la aceleasi costuri per km dar cu un confort net superior fata de CTP.

  • Minciuni. La Ciurea nu s-a suplimentat cu nimic. Din contra – am inteles ca vor sa mai reduca din trasee, ba chiar sa scurteze traseul autobuzului 41, pana in Podul Ros. Ceea ce ar fi o mare bataie de joc. Este un traseu foarte aglomerat. Cum e acum pana in Independentii este foarte bun.La orele de varf, daca vine un autobuz din ala alb, mic cu putine locuri pe scaune si in picioare, se merge ca pe vremea lui Ceasca, ca sardinele. Nu mai spun ca uneori de la Mall Moldova nu te poti urca, trebuie sa astepti urmatorul autobuz.

  • Popricanenii ar trebui scutiți de taxe și impozite datorita lipsei utilităților.Traiesc că pe timpul lui Vlad Tepes,fara apa,canalizare,gaz,fara drumuri.Investitiile in comuna lipsesc cu desăvârșire iar administrația cu toate că beneficiază de toate condițiile….sediu primărie nou,mașina de serviciu cu șofer,salarii uriașe.Se comporta că niște nababi cu toate că sunt doar niste angajați în slujba cetățenilor.

  • Cine-i papagalul din poza? Vreun smenar de-al lui Chirica si Alexe?

  • Buna ziua, dar domnul Boz cand mentioneaza de incarcarea pe transportul metropolitan pt comuna Miroslava a luat in calcul si traseul 23 pt care se plateste tot pret de transport metropolitan?
    S-a adaugat traseul 501 cu 1 autobuz in loc sa se prelungeasca 23 cu 4 statii, dar pretul la ambele e la fel, care este logica? (70% din traseu este identic)
    Deasemenea cand s-a facut planul de transport s-a uitat cineva ca pleaca doua autobuze unul dupa altul (501 si 23) in acelasi timp din Podu Ros?
    Am propus si Asociatiei Metropolitane si Primariei Miroslava o decalare de bun simt intre plecari si preluarea unui autobuz de pe 23 pt intregrare pe 501 cu plecari la 30 minute fiecare, spatiate la 15 min din Podu Ros, la fix si la si 30 – 23 si la si 15 si 45 -501, ce bine ar fi daca ar mai asculta si de oamenii care folosesc aceste mijloace.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`