Pe data de 20 noiembrie a fost dat în circulație unul dintre trenurile electrice noi Alstom pe ruta București Brașov. Asociația Pro Infrastructura a explicat faptul că timpii de călătorie sunt destul de ridicați în contextul în care distanța este una relativ mică.â
Vă aducem aminte faptul că vor fi trenuri private pe ruta București-Iași, trenuri cumpărate din Israel. Trenurile vor circula cu o viteză superioară celei existente, iar distanța dintre București și Iași va fi parcursă într-un timp mai scurt.
Primul tren electric Alstom din România începe să circule pe ruta București-Brașov
Primul tren electric Alstom din România începe să circule pe ruta București-Brașov, marcând o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar. Garnitura, parte a unui contract ce prevede achiziționarea a 37 de trenuri electrice, a fost livrată de Alstom și pusă în funcțiune de CFR Călători, conform unui anunț făcut marți de companie.
Trenul, denumit RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream, a fost atribuit operatorului național de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), care este responsabilă de achiziția acestor rame moderne. Garnitura va fi folosită pentru cursele Interregio, acoperind ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov. Prețurile pentru această călătorie sunt de 63 de lei la clasa a II-a și 91 de lei la clasa I, iar biletele pot fi deja achiziționate.
În ziua inaugurării, miercuri, trenul va pleca din București Nord la ora 09:30, urmând să ajungă la Brașov la ora 12:00, iar după-amiază, cursa de întoarcere va începe la 15:20, cu sosire la București Nord la ora 17:53. În perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, programul va fi ajustat, cu plecări matinale la ora 05:40 din București și la ora 08:43 din Brașov.
Această inițiativă reprezintă un pas semnificativ spre modernizarea infrastructurii feroviare și oferirea unor condiții de transport mai bune, venind în sprijinul pasagerilor care călătoresc pe una dintre cele mai populare rute din România.
Asociația Pro Infrastructură a avut prima reacție
Asociația Pro Infrastructură a atras atenția, într-o postare pe Facebook, că lansarea ramei electrice Coradia, produsă de Alstom, are loc cu o întârziere semnificativă. Potrivit acestora, trenul intră în circulație pe ruta București-Brașov abia pe 20 noiembrie, după finalizarea testelor și obținerea avizelor, cu excepția celor pentru ETCS și mersul cuplat. Deși evenimentul era așteptat cu un an mai devreme, asociația sugerează că presiunea contextului politic a accelerat în cele din urmă procesul.
Criticile nu s-au oprit aici. Reprezentanții asociației au evidențiat că, deși ruta inaugurală București-Brașov este una potrivită pentru sezon, programul trenului pare mai degrabă neadecvat pentru pasagerii obișnuiți. Aceștia au remarcat, ironic, că inaugurarea a fost gândită astfel încât să fie confortabilă pentru oficialii care participă la eveniment, cu o plecare din București la o oră rezonabilă, 09:30, și nu la orele matinale rezervate călătorilor de rând.
Începând cu 15 decembrie 2024, trenurile vor circula mai frecvent pe această rută, cu plecări din București la 6:31 și 13:22 și din Brașov la 10:25 și 16:27. Asociația așteaptă cu interes livrarea celorlalte 36 de rame până la sfârșitul anului 2025, conform promisiunilor, și speră că noile garnituri vor funcționa fără incidente majore. Totodată, vor monitoriza timpii de parcurs, subliniind că durata actuală de aproximativ două ore și jumătate nu reflectă performanțele tehnice ale acestor trenuri moderne.
De asemenea, au menționat că mici probleme ar putea apărea în faza inițială de operare, mai ales că vremea se complică în zonele montane. Totuși, aceștia și-au exprimat speranța că noile trenuri vor oferi o experiență îmbunătățită și vor îndeplini așteptările ridicate ale publicului.
cum adica vor circula cu o viteza mai mare? vor zbura, nu circula pe aceleasi linii? problema importanta este de ce nu s-au cumparat trenuri romanesti? nu guvernantii trebuie sa fie primii care sustin producatorii romani?