Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, plănuiește să desfiinţeze Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF). El s-a arătat nemulţumit de activitatea acestei instituţii.
Ministrul a dezvăluit că există discuții și la nivelul coaliţiei, dar şi în Guvern, pentru a se lua o decizie în ceea ce privește această instituție, „care nu produce ceea ce ar trebui să producă”. El s-a arătat nemulţumit de activitatea acestei instituţii, deoarece ar fi trebuit să existe rame noi în acest moment. În schimb, totul este blocat, Autoritatea de Reformă Feroviară nefuncționând așa cum ar fi trebuit.
„Sunt foarte nemulţumit de acest lucru – aici ar fi trebuit acum 3 sau 4 ani să fi început procesul de cumpărare a acestor trenuri. Acum ar fi trebuit să avem nişte rame noi. Totul e blocat, sunt foarte nemulţumit de această instituţie şi avem discuţii şi la nivelul coaliţiei şi în Guvern. Vom lua o decizie în perioada imediat următoare dacă vom mai continua şi dacă are sens să avem o instituţie separată, cu salariile ei, cu oamenii ei, în momentul în care nu produce ceea ce ar trebui să producă”, a declarat Drulă, într-un interviu acordat Antena 3.
Cătălin Drulă a răspuns afirmativ, atunci când a fost întrebat dacă ia în calcul ca ARF să fie desfiinţată.
Ministrul Transporturilor face o promisiune: 500 de kilometri de autostradă până în 2026
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, promite să construiască, prin PNRR, 500 de kilometri de autostradă până în anul 2026. În acest demers se regăsesc Autostrada A7 şi capetele autostrăzii A8.
Miercuri, 5 mai 2021, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a fost întrebat la finalul ședinței de Guvern câţi kilometri de autostradă vor fi realizaţi prin PNRR, iar acesta a răspuns:
“În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi sunt pentru maşini doar mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a explicat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor promite 500 de kilometri de autostradă până în 2026: „Sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie”
În condițiile în care, la capitolul autostrăzi, România nu stă foarte bine, Cătălin Drulă a fost întrebat cum va reuși să susțină construirea a 500 de kilometri de autostradă. Iată răspunsul oferit de ministrul Transporturilor:
“Stăm mai bine ca niciodată şi asta o arată cifrele nu eu. Avem un record pe partea de investiţii pe primele patru luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublu sumei care fusese atunci consumată pe primele patru luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”.