Decizia de a-ți deschide propria afacere este una curajoasă și îți poate aduce numeroase beneficii. Înainte de a te avânta însă în această aventură, e important să ai o imagine clară asupra costurilor implicate.
De reținut este că aceste costuri variază semnificativ în funcție de tipul de afacere, dimensiunea afacerii, locație și produsele sau serviciile oferite.
Taxe de înregistrare a firmei în România – atunci când îți deschizi o afacere, primul pas este să înregistrezi noua firmă, iar pentru asta e nevoie să rezervi numele pe care l-ai ales pentru compania ta, pentru a te asigura că nu este utilizat deja de altcineva. După ce ai toate actele necesare, trebuie să trimiți dosarul către autoritățile competente. Taxa de înființare se situează în jurul sumei de 130 de lei.
Alegerea unui depozit – dacă ai un stoc mare de produse, vei avea nevoie de o hală ca să-ți ții bunurile la adăpost, dincolo de sediul social. E bine să verifici ce variante există și să alegi ce se potrivește cel mai bine pentru produsele tale. Pentru a descoperi un depozit lângă București ideal pentru afacerea ta, e indicat să te documentezi înainte să se încadreze în bugetul tău.
Actul constitutiv – acesta conține informații despre societate și este o cerință legală pentru a completa documentația necesară. Acest act include denumirea, obiectul de activitate, capitalul social, numărul de asociați etc. Pentru redactarea lui o să fie nevoie să plătești în jur de 400-500 de lei, cost la care se pot adăuga cheltuielile de la notariat. De asemenea, declarațiile pe proprie răspundere și specimenul de semnătură sunt alte acte pe care e nevoie să le legalizezi, iar prețul poate ajunge în jur de 100 de lei.
Capitalul social și înregistrarea la Registrul Comerțului – este, de asemenea, o taxă necesară pentru înființarea unui SRL. Suma diferă în funcție de nevoile și obiectivele businessului tău. Capitalul social minim în România este de 1 leu. Înregistrarea la Registrul Comerțului poate include taxe în valoare de aproximativ 150 de lei, de asemenea.
Cheltuieli legate de activitatea companiei – dincolo de taxele legale, e bine să îți stabilești un plan de afaceri pentru tot ce include producția, inventarul, angajații, chiria pentru spațiul de lucru și alte costuri necesare. Acestea depind în funcție de domeniul de activitate, însă e indicat să le incluzi într-un mod cât mai realist în planul tău de business.
O altă posibilă cheltuială apare dacă vrei să apelezi la serviciile unui consilier financiar. Acesta te poate ajuta să înțelegi mai clar costurile, atât directe, cât și indirecte, legate de deschiderea unei afaceri.
Așadar, dacă ești pregătit să intri în lumea afacerilor, primul pas este să te informezi corect în ceea ce privește costurile pe care le vei suporta.
Foto: Pixabay